Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Filmen op concert slechte audio quality

(Onderwerp aangemaakt op: 14-08-2023 07:57 PM)
1627 Weergaven
QuickTom
Explorer
Opties
Inmiddels is mijn note 20 ultra voor de 8ste keer ter reperatie. Dit maal de 2x bij dynafix en daarvoor 6x bij het fijne service centrum in utrecht. Iets wat dynafix wel heeft gedaan (service centrum dus niet) is onderdelen vervangen: 
Connector 
Module
Moederbord
Subboard
Ik heb hem uiteraard direct getest toen ik hem terug kreeg ik heb het toestel opgestart zonder back up of accounts een volledig leeg toestel dus. Ik heb hem filmend voor mijn subwoofer gezet en het geluid kraakte helaas nog steeds. Ik heb op dezelfde plek mijn oude note 9 en s8+ gelegd en deze namen de bass tonen prima op. Ik heb hierna op de note 20 ultra snapchat en instagram geïnstalleerd en hiermee dezelfde test met de subwoofer gedaan en die nemen het geluid wel goed op.
Zoals ik al aangaf is die nu weer naar dynafix alleen heb ik er na 7x niet het probleem oplossen bij Samsung er een hard hoofd in dat het een 8ste keer wel gaat lukken. Ik weet bijna zeker dat het een software foutje in het programma zit en dit is niet op telossen met een standaard software update.
Zijn er meer mensen met dit porbleem dat geluid kraakt als je op een festival filmt. En nog belangerijker heeft iemand de gouden oplossing?

Ik heb wel dit nog gevonden op reddit

What's happening is most consumer products use automatic gain control. That's where the software adjusts gain (volume) automatically - if it captures quiet or silence, it boosts audio until it captures something (even if it's static).if it's loud, it's supposed to reduce audio to prevent clipping (the ***** you hear).

The problem is, the software may not be well written to address it in this phone. It's not necessarily the hardware but software. And you'd think it would be the same across devices but that's not always true.

0 Likes
8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Wat een ontzettend nare situatie😐 Heb je misschien ook een reparatienummer dat je kunt delen? Dan kan er iemand met je meekijken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @QuickTom,

Ik kan mij goed voorstellen dat het niet prettig is om jouw toestel vaker te moeten missen door reparatie en dat het toestel niet naar tevredenheid werkt. 

Zo te zien is er voor jou een ticket aangemaakt. Ik zal navragen of hier vorderingen in zijn gemaakt en deze naar jou terugkoppelen.

Groeten,

Daphne

QuickTom
Explorer
Opties
Top! Ik ben zeer benieuwd.
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Ze zijn er op dit moment mee bezig en zullen komende week waarschijnlijk contact met je opnemen hierover. Alles is in ieder geval in gang gezet om het af te kunnen ronden.

Groetjes,

Daphne

0 Likes
QuickTom
Explorer
Opties
Mooi ook dat ik woensdag sasmung sprak op whatsapp die zeiden dat dynafix op mijn toestemming zat te wachten. Dus ik gisteren (donderdag) dynafix gebeld en gevraagd hoe dat zat die vertelde mij zoals het ook in de reperatie links stond dat ze zaten te wachten op een replay van samsung (goodwill) en dat ze mijn 3de microfoon gingen vervangen. Ik heb de man aan de telfoon uitlegegd dat dit niet de oplossing is want het is geen hardware probleem het zit in de codering van de camera app zelf die het geluid van de bass frequency niet goed bij stelt. De uitleg die ik de beste man van dynafix gaf was nog wat uitgebreider en dieper. Maar hij begreep wat ik bedoelde en begreep nu ook echt het probleem en ging even overleggen. Desondanks zaten ze dus nog op goodwill van samsung te wachten wat nu ook nog steeds de status is in de repair link. Dus ik Samsung weer een bericht gestuurd op whatsapp dat ze op hun aan het wachten waren en niet op mij (wat ook raar zou zijn) toen kreeg ik een 1 of ander vaag antwoord terug waar niemand wat mee kan. Dat krijg ik overigens elke keer van samsungs zo genaamde klantenservice. Ik heb zelfs een keer een test gedaan 3x gebeld met hetzelfde probleem kreeg 3x een totaal ander antwoord. Ik vind de service die Samsung bied echt totaal waardeloos en dat aan een klant die sinds de s2 bijna elk flagship model wel heeft gehad van ze.
Nu ook weer mijn telefoon zit vanaf maandag blijkbaar al te wachten op goodwill van samsung... en ik zag dat dynafix inplaats van mic 3 het mainboard gaat vervangen dit hebben ze vorige week ook al gedaan en dit was niet de oplossing.
QuickTom
Explorer
Opties
Uiteraard is mijn probleem niet opgelost. Ik heb zaterdag mijn toestel ontvangen en getest en het defect zit er nog steeds in. Uiteraard zit die er nog in want ze hebben weer het moederbord vervangen terwijl het probleem hier niet inzit. Het probleem zit hem in de codering van de camera app zelf die het geluid van harde bass tonen niet netjes om zet. Zie als een glitch in de software. Uiteraard zegt de simpele klantenservice dat ik hem weer moet opsturen voor 9de keer. Gevraagd naar de voc en die zouden mij terug bellen wat Uiteraard weer niet is gebeurd. Het is echt onbeschoft hoe samsung met mij als klant omgaat. Los je ***** eens op samsung!
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Jammer om te lezen dat het hiermee niet is opgelost. Je kan uiteraard jouw toestel nogmaals opsturen, maar het lijkt mij niet dat er daarmee iets kan worden opgelost. Wat je kan doen is een foutrapport indienen. Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Groetjes,

Daphne

0 Likes
QuickTom
Explorer
Opties
Fout rapport heb ik ook al meerdere keren gestuurd nooit antwoord op gekregen.
0 Likes