op 02-06-2019 06:56 PM
Beste forumleden,
Sinds anderhalve maand ben ik in het bezit van een Note 9 via Belsimpel. Een week later heeft mijn vriendin er ook een gekocht bij dezelfde Belsimpel. De Note van haar heeft al de updates van april en mei ontvangen, en die van mij blijft hangen op de laatste update van maart (die hij al bevatte bij aanschaf).
Onze beide telefoons bevatten ‘10’ in de IMEI, wat zover ik kan vinden Finland betekent. En beiden bevatten ‘FOX’ in de CSC. Ik kan dat nergens terugvinden. Wat ik hier echter mee bedoel te zeggen: het lijkt erop dat onze telefoons gelijk zijn.
Hebben jullie nog enig idee waar ik kan zien wat er dan toch anders is tussen onze telefoons (behalve dat zij een blauwe en ik een paarse heb)? En betekent dit dat ik later alsnog updates krijg, of hoef ik die niet te verwachten? En tenslotte: kan ik iets doen om voortaan toch netjes alle updates te krijgen?
Toch nog een gewetensvraagje: ben ik dom geweest door bij Belsimpel te kopen? Ik weet dat zij soms telefoons verkopen die hier helemaal (nog) niet zijn uitgebracht zoals de Pizels, maar de Note 9 is inmiddels alweer wat ouder en neem ik aan normaal verkrijgbaar voor winkels?
Alvast hartelijk dank voor al jullie reacties en hulp!
Groetjes,
DraGothFan
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-06-2019 07:18 AM
Goedemorgen!
De toestellen zitten inderdaad op twee verschillende updateschema's. De bovenste zou heel goed een Nederlands toestel kunnen zijn, de onderste is voor Oost-Europa bestemd. Op beide is de meest recente firmware voor dat toestel geïnstalleerd. Er is dus niet iets mis gegaan waardoor het onderste toestel opeens een update mist; deze wordt waarschijnlijk pas later vrijgegeven of samengevoegd met een andere update.
Als je nog benieuwd bent kan ik ook aan de hand van een screenshot van het scherm onder Instellingen >> Info telefoon >> Software-gegevens waar in elk geval "Sw-versie serviceprovider" op zichtbaar is uitzoeken uit welk land de toestellen precies komen, maar bovenstaande lijkt me in elk geval het belangrijkst om te weten
op 02-06-2019 08:14 PM
Hey DraGothFan!
Zou je eens op beide telefoons kunnen "bellen" naar *#1234# en van het scherm dat verschijnt een screenshot kunnen maken en hier posten? Dan kijk ik graag met je mee!
Wat betreft of je dom bent geweest door bij Belsimpel te kopen... Dom wil ik zeker niet zeggen Wat Belsimpel 99 van de honderd keer doet is grijze import verkopen; dat wil zeggen, telefoons inkopen in landen waar het goedkoper is (vanwege belasting, lagere lonen, etc.) en die vervolgens hier doorverkopen. Je bent daardoor als klant vaak iets goedkoper uit en/of je kunt aan toestellen komen die hier niet te koop zijn, maar je zit wel met een buitenlands toestel. Er is van te voren vaak geen peil op te trekken uit welk land en je kunt dus ook geen inschatting maken op welk updateschema je komt te zitten. Sommige schema's lopen iets voor, anderen weer achter op het Nederlandse schema. Ook kun je in Nederland niet aan acties meedoen. Of dit het waard is is een afweging die je zelf moet maken.
op 02-06-2019 09:19 PM
Hallo KevinW,
Dank je wel voor je uitgebreide reactie!
Hieronder zie je beide schermafdrukken. De bovenste is van de telefoon die wel updates ontvangt, en de onderste van de mijne die niets ontvangt.
Ik ben erg benieuwd of je er iets wijzer van wordt!
Bedank alvast,
DraGothFan
op 03-06-2019 07:18 AM
Goedemorgen!
De toestellen zitten inderdaad op twee verschillende updateschema's. De bovenste zou heel goed een Nederlands toestel kunnen zijn, de onderste is voor Oost-Europa bestemd. Op beide is de meest recente firmware voor dat toestel geïnstalleerd. Er is dus niet iets mis gegaan waardoor het onderste toestel opeens een update mist; deze wordt waarschijnlijk pas later vrijgegeven of samengevoegd met een andere update.
Als je nog benieuwd bent kan ik ook aan de hand van een screenshot van het scherm onder Instellingen >> Info telefoon >> Software-gegevens waar in elk geval "Sw-versie serviceprovider" op zichtbaar is uitzoeken uit welk land de toestellen precies komen, maar bovenstaande lijkt me in elk geval het belangrijkst om te weten
op 05-06-2019 03:19 PM
Hoi KevinW,
Dank je wel voor het uitzoeken!
Met jouw gegevens ben ik ook weer wat wijzer geworden: de telefoon van mijn vriendin is inderdaad Nederlands, en die van mij is een Poolse versie.
Ik ga kijken of ik mijn telefoon middels Odin kan voorzien van een Nederlandse firmware.
De reden dat ik mijn telefoon bij Belsimpel heb besteld was dat zij ook leveren op zondag. Ik denk echter niet dat dat nogmaals bij hun zal bestellen.
Nogmaals dank je wel voor je genomen moeite om mij te helpen!
Groetjes,
DraGothFan