Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Goede close-ups en macros, S23 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 05-09-2023 09:18 AM)
1109 Weergaven
Zeravla
Voyager
Opties

image
Een Cicade van 6 mm

image
Vlieg

image
Luizen Dambort

image
Dambordvlieg

image
Kruisspin 

image
Mier

image
Wants

image
Wesp

image
Vlieg 2

image
Strondvlieg 

image
Springstaartje op een ook van een huisvlieg

image
Een vergroting van de springstaartje 

image
Vlieg 3

image
Citroenvlinder

image
Naantslak

image
Kruisspin met een vlieg als prooi.

26 Antwoorden
Zeravla
Voyager
Opties
Ik wil in het kort op de S23  Ultra reageren. Eén van mijn hobby's is fotograferen en de Utra kan dat, maar niet op de manier die Samsung voorschrijft. Wat dat betreft slaat Samsung de plank finaal mis. Beter gezegd, het is bagger en onbruikbaar. Samsung moest zich diep schamen dat ze hun cliënten met hun paradepaardje voor de gek houden.

Ik heb het over de close-up instelling want macro kun je met de S23 Ultra niet maken of je moet voorzetlenzen gaan gebruiken.

Van een dobbelsteen op een tafel zul je wel een acceptabele close-up kunnen maken maar niet in het veld waar de achtergrond verandert bij het naderen van een insect. Wat gebeurt er dan, zul je je afvragen, je krijgt dan een flipperkast. De S23 Ultra gaat van de ene lens naar de andere stuiteren, flipperen en dat is niet uit te schakelen wat softwarematig een peulenschil is. De S23 Ultra weet niet welk van de twee lenzen hij moet kiezen. Niet te geloven maar waar. Resultaat is het insect is gevlogen met de groeten aan Samsung.

Er is wel een manier om uitstekende close-up en zelfs hoogwaardige macros te maken maar niet met die flipperkast instelling. De S23 Ultra heeft uitstekende hoogwaardige lenzen en daar verdient Samsung een gouden medaille voor.

Ik maak hoogwaardige close-ups en macros die niet onderdoen bij dure Canon of Nikon camera's want dat heeft de Samsung S23 Ultra in zich.

Je moet een goede voorzetlens en de instelling op Expert Raw en de 3x of 10x optische lens gebruiken. Je zult versteld staan over wat voor foto's hij dan produceert. 

Ik gok even, en denk dat ze bij de S24 Ultra het flipperen achterwege hebben gehouden. Beste Samsung verandert dat nu op de S23 Ultra, voor jullie is dat een kleine moeite als de wil er is.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Zeravla 

Welkom op het Samsung forum. Het is erg jammer om te lezen dat je een mindere ervaring hebt met de S23 Ultra. Wanneer je in 0.6 zit en in 3:4 dan is de telefoon prima in staat om macro's te maken, waar gaat het precies mis dan bij jou? Een insect zou ik niet in de macrostand proberen te fotograferen, zodra je dichtbij komt is het insect weggevlogen. Ik zou eerder aan 10x zoom denken en dan of in 3:4 of in 4k 60 fps met Hdr10+ aan. Ik krijg zelf uitstekende close ups > Zie ook mijn foto's die in de Galaxy Galery heb staan.

Gebruik je de camera assistent app toevallig? Deze heeft een optie waar het toestel automatisch van lens verwisseld, ik heb deze uit staan. Ik hoop dat we het probleem kunnen oplossen zodat je kan genieten van de camera.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Zeravla
Voyager
Opties
Bedankt voor je snelle reactie.

Om onduidelijkheden te voorkomen, het volgende. De S23 Ultra kan op geen enkele manier een macro maken of je moet voorzetlenzen gebruiken. De foto's die je me op je galerie laat zien zijn close-ups en niet scherp genoeg.

Dat komt omdat je bijvoorbeeld met 10x fotografeert en dan digitaal inzoomt of flink cropt.

De assistent app heb ik geïnstalleerd en de knop om het flipperen te stoppen werkt niet, en niet alleen maar bij mij hoogstwaarschijnlijk ook bij jou zal het niet werken.

Over het fotograferen met de 0.6 (supergroothoek) kun je uiteraard geen close-up van insecten maken of ze moeten dood zijn en dan nog is de afstand te klein.

Ik zou je graag foto's willen laten zien dat het mogelijk is om met de S23 Ultra echte scherpe close-ups en macros te maken maar niet met Samsung instellingen.

Ik heb gisteren wat foto's proberen te delen of op het forum te plaatsen maar het lukt mij niet.

Weet jij waar stap voor stap uitgelegd hoe dat moet of een video.

Alvast bedankt,

Groet, Jesus 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goed gelukt 💪 welke opzetlens heb je gebruikt ? Is misschien leuk om te delen.
Zeravla
Voyager
Opties
Hoi, Patrick allereerst wil ik duidelijk maken dat ik de S23 Ultra een goede 

mobiel vind een veel plezier aan beleef.

Wat ik niet begrijp is waarom sommige mensen zo enthousiast zijn over de close-up, inclusief jij Patrick. 

Zonder aan je close-ups foto's af te doen is het verschil enorm vergeleken met mijn voorbeelden. Het is niet zo dat ik zo goed zou zijn, dit resultaat en beter kan ieder eigenaar van de S23 Ultra behalen, als je maar die onzinnige adviezen van vele forums en van Samsung niet opvolgt. Ik neem geen blad voor de mond, we betalen een hoop geld voor de mobiel, dan mag je toch kwaliteit verwachten en dat geldt ook voor de software daar mankeert ook het nodige. Waarom is het contrast zo onbenullig afgesteld bij de foto-stand, gelukkig kun je het door een instelling verzachten als je het weet. Kwaliteiten heeft Samsung S23 Ultra zeker, meer dan genoeg en waarschijnlijk is het de beste mobiel die op dit moment te koop is. Maar a.u.b. geen flipperkast, goede adviezen geven dit geld ook voor de vele forums die banden met Samsung hebben.

Ik ben benieuwd wat we van Samsung te horen krijgen als ze de foto's zien.

Dan ben ik ook bereid om al mijn tips en adviezen op te schrijven en de leden te helpen waar ik kan.

Gr. Jesus 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja dat snap ik iedereen is blij met de S23 Ultra. Ik ben enthousiast omdat er geweldige resultaten uit de camera rollen zelfs met close ups en dat zonder een externe lens te gebruiken😉over welke adviezen van Samsung heb je het dan precies?

Ik zou je tips en adviezen gewoon delen zodat de community er wat aan heeft. We doen dit om elkaar te helpen.
MartijnK
MegaStar
Opties

Via onze Samsung Members-app kun je ook een foutrapport indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan een log van jouw telefoon en krijgen hier een beter beeld van. Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
ClausJZ
Black Belt 
Opties
Het automatisch kiezen tussen de lensen is iets wat ook bij mij gebeurt waardoor de macro niet altijd wil lukken en soms gewoon helemaal niet. Ook ik heb de optie automatisch van lens wisselen uit staan in de camera assistent.
Desondanks lukt het mij wel om zo nu en dan mooie Close-up shots te maken zonder voorzet lens, uitgezonderd het voorbeeld van o.a. de vlieg waar de vele lensen zichtbaar zijn op de kop.
Heel nieuwsgierig welke voorzet lens u gebruikt?
ClausJZ
Black Belt 
Opties
Als tip van mijn kant, probeer de (nieuwe) 2x zoom eens, daar heb ik zonet deze foto's mee gemaakt.20230906_114815_1000069182_1693994164.jpg20230906_114656_1000069177_1693994228.jpg20230906_114624_1000069175_1693994265.jpg20230906_114531_1000069170_1693994110.jpg