Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WiFi Calling

(Onderwerp aangemaakt op: 22-03-2023 08:33 PM)
575 Weergaven
Luc37
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung Galaxy A50 en ben op zoek naar de instelling om vowifi als standaard in te stellen ipv mobiel netwerk. Ik kan 'bellen via wifi' wel activeren maar ik kan de default optie niet instellen.  Deze optie is niet beschikbaar op mijn toestel alhoewel ik dit wel terugvindt in meerdere posts over dit onderwerp op het internet.

Mijn provider is Telenet in België.

Mijn software is up-to-date.

0 Likes
7 Antwoorden
Luc37
First Poster
Opties

Dat is net mijn probleem: ik krijg geen 2de scherm waar ik mijn voorkeur kan instellen. Ik kan op het eerste scherm enkel 'Bellen via Wi-Fi aan/uit zetten. Tikken op 'Bellen via Wi-Fi' heeft enkel effect op de aan/uit. Via de Telenet Netweters heb ik al hetzelfde advies gekregen, maar die verwezen mij daarna door naar deze Community.

ik heb volgende versie van de Telefoon-app: 12.7.20.2 Oproepversie 12.1.05.112. Dot is blijkbaar de laatste versie.

Zijn er andere instellingen die dit gedrag kunnen beïnvloeden?

0 Likes
Luc37
First Poster
Opties

Beste

Al uw suggesties geprobeerd, geen enkele biedt een oplossing.

Ik heb de smartphone gereset en opnieuw geïnstalleerd met het minimum aan toepassing, het probleem blijft hetzelfde.

Met een andere SIM-kaart van Scarlet geprobeerd, geen verschil.

Ik heb geen andere smartphone (behalve een iPhone, maar daar kan je sowieso geen keuze maken) om het te testen.

Kan het zijn dat de Samsung Galaxy A50 dit niet ondersteund? 

0 Likes
Luc37
First Poster
Opties

Toch bedankt voor alle suggesties.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Luc37, goedemorgen.

Als je met je vinger van boven naar beneden veegt en zie je dan ook een icoontje staan voor Bellen via W-Fi? Houdt deze even vast tot je naar een ander scherm wordt gelinkt, zie je nu wel een optie om je voorkeur te wijzigen?

Bellen via Wi-Fi opties.jpg Bellen via Wi-Fi controle paneel.jpg

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Luc37
First Poster
Opties

Dag @MartijnK 

Ik krijg het 2de scherm niet.

Of ik nu via de Telefoon-app/Instellingen/Bellen via WiFi ga of ik ga via de methode die jij uitlegt, ik krijg nooit een menu om die keuze te maken.

Wat ik voorlopig heb gedaan is de instelling 'Bellen via 4G SIM 1' deactiveren. Dat schijnt te werken: als ik een WiFi verbinding heb lukt het bellen via WiFi en als ik buitenshuis ben, bel ik via LTE. Maar ik vraag me af wat de gevolgen kunnen zijn door dit te deactiveren: ga ik dan buitenshuis nog kunnen bellen én appen via 4G?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wellicht kan je hier ook een routine voor instellen 😇 Wanneer je de optie uitschakelt heb je dan nog wel verbinding met het mobiele netwerk? En heb je bij de provider al eens een nieuwe SIM-kaart aangevraagd?

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Luc37
First Poster
Opties

Ja, ik heb nog een verbinding met het mobiel netwerk.

Nee, ik heb geen nieuwe SIM-kaart aangevraagd: het heeft me al genoeg moeite gevraagd bij Telenet om VoLTE en VoWiFi voor de SIM-kaart in orde krijgen (en ja, die moesten daar nog iets voor activeren). Bovendien heb ik identiek hetzelfde probleem met een SIM-kaart van Scarlet (wat eigenlijk Proximus is).
Ik ga dus mijn SIM-kaart niet wisselen. Volgens mij ligt het probleem daar niet.
Om een of andere reden ondersteund deze versie van Android op dit toestel niet de mogelijkheid om een voorkeur in te stellen.

Als er iemand is met een Samsung Galaxy A50 bij wie deze instelling wel beschikbaar is, dan hoor ik het graag.

0 Likes