Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Whatsapp pakt niet alle oude media bij overzetten

(Onderwerp aangemaakt op: 11-06-2021 12:27 PM)
788 Weergaven
Members_4wQBE77
Student
Opties

Bij het overstappen van mijn oude samsung naar nieuwe wilde ik graag mijn whatsapp overzetten.

Ik heb eerst via switch beide aan elkaar gekoppeld en toen nog mijn whatsapp backup Herstellen gedaan.

Op zich is het grotendeels gelukt, maar 1 onderdeel niet. Als ik in een chat naar media gaan, staan er veel foto's wel, maar sommige hebben een uitroepteken. Ook in de chat zie je deze als wazig.

De eerste keer deed hij het met nog meer foto's. Toen ik whatsapp verwijderde en het nog een keer deed leek hij wel meer foto's te pakken, maar niet allemaal.

Een snelle check lijkt dat hij de foto's met "datum van maken" op gisteren (toen zijn de foto's niet gemaakt, maar wel overgezet) wel pakt. Ook de foto's met  "datum van maken" op exact de datum van 2 jaar geleden toen ik van mijn vorige telefoon de overstap deed (ook niet toen op die datum gemaakt, maar wel overgezet) lijken het te doen.

Het lijkt dat de meeste foto's met een uitroepteken, foto's zijn die gewoon nog in hun details de maakdatum hebben (echt jaren geleden). Dit weet ik omdat ze foto's nog wel in de map Whatsapp Images staan.

Nu is mijn backup en map met foto's wel extreem groot.

Iemand een idee of ik de foto's nog werkend kan krijgen in de chat? Ik vind het namelijk fijn om als ik een foto zoek te kunnen zoeken in de media van de chat waar ze in verstuurd zijn.

Alvast hartelijk dank!

197237629_1385186651862649_7282633909881597137_n.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Wat ik persoonlijk altijd doe als ik een nieuwe telefoon heb is de volledige bestandsmap (van WhatsApp en deze is ook benoemd als whatsapp) van mijn oude telefoon op het sd kaartje zetten, sd kaart in nieuwe telefoon en de bestandsmap van whatsapp op het telefoon geheugen zetten. vervolgens whatsapp op de nieuwe telefoon installeren, whatsapp de back up van de gesprekken terug laten halen (zit ook in die map). Dit heeft tot op heden altijd gewerkt.

Verwijder voor je dit probeert wel even alles van whatsapp op je nieuwe telefoon zodat dit elkaar niet blokkeert.
whatsapp skip ik altijd volledig in het overzetten via smartswitch

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Wat ik persoonlijk altijd doe als ik een nieuwe telefoon heb is de volledige bestandsmap (van WhatsApp en deze is ook benoemd als whatsapp) van mijn oude telefoon op het sd kaartje zetten, sd kaart in nieuwe telefoon en de bestandsmap van whatsapp op het telefoon geheugen zetten. vervolgens whatsapp op de nieuwe telefoon installeren, whatsapp de back up van de gesprekken terug laten halen (zit ook in die map). Dit heeft tot op heden altijd gewerkt.

Verwijder voor je dit probeert wel even alles van whatsapp op je nieuwe telefoon zodat dit elkaar niet blokkeert.
whatsapp skip ik altijd volledig in het overzetten via smartswitch

Jabberwock
Navigator
Opties
Dat is wat ik ook altijd doe. En nog nooit een foto gemist uit de chat historie!
Members_4wQBE77
Student
Opties

Yes! Dat heeft inderdaad geholpen!

Heel erg bedankt :smiling-face:

Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Super! Fijn dat het gelukt is🤗