Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Veilige map ontgrendelen na software update

(Onderwerp aangemaakt op: 16-01-2023 07:12 PM)
1733 Weergaven
Rob64a
Explorer
Opties
Hallo members, gisteren kreeg ik een software update voir mijn Samsung a51. Toen de update klaar was vroeg hij 'veilige map ontgrendelen om bij je bestanden te kunnen' oid. Dit deed ik. Ben daarna naar mijn veilige map gegaan en heb de map weer vergrendeld. Is het normaal dat na een update hierom wordt gevraagd. Ik krijg wat onrust of ik misschien gehackt ben? Of is dat een onzinnige gedachte? Ben nogal een leek, dus ik vroeg me dit af. Alvast bedankt! Beste groeten, Rob
34 Antwoorden
VTL
First Poster
Opties
Ik val even binnen op dit bericht... ik heb die melding dus ook maar ik kan 'm niet ontgrendelen... op mijn vorige telefoon had ik n Skype code en nu vraagt ie om n pin. Die heb ik dus niet... kan m dus niet ontgrendelen. Via mijn Samsung account kom ik er ook niet uit. Heb jij n oplossing of tip?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @VTL, goedemorgen.

Wat bedoel je precies met Skype code? Heb je een patroon ingesteld? Naast het instellen van Patroon wordt er ook gevraagd om een andere ontgrendelmethode in te stellen, hierbij kan je kiezen uit een Vingerafdruk, Patroon of Wachtwoord. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Rubsje
Student
Opties

Eens het is hinderlijk

Rubsje
Student
Opties

Het is nogal hinderlijk en valt niet binnen gebruikers gemak. Waarom niet alleen inloggen als het gebruikt? 

MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update kan worden aangepast, kan je het een suggestie indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden aangepast zal dit ook met een toekomstige update kunnen worden toegepast.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie je staan: Vraag stellen 🤓

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_Mqw1tBK
First Poster
Opties

Wat ontzettend vervelend dit. De reden dat ik die veilige map heb is dat als mensen in mijn telefoon zitten ze de map moeten ontgrendelen en ze er zonder code dus niet inkunnen. Als ik elke keer mijn veilige map moet ontgrendelen om die melding weg te laten gaan betekend dat dat iemand anders die code niet meer nodig heeft en zo overal bij kan. Nu dus iedere dag, heel de dag die melding op mn telefoon. Heel hinderlijk

Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Members_Mqw1tBK,

Je hoeft de Veilige Map alleen te openen zoals je normaal ook zou doen als je de map zou willen gebruiken. Hierna gaat de map na je ingestelde time-out periode gewoon weer op slot, en is je wachtwoord of vingerafdruk nodig. 

kevin-sig
0 Likes
Vincius
Explorer
Opties

Inderdaad reuze vervelend. En onlogisch. IK gebruik die map zelf om de paar weken eens. Die blijft vergrendeld waardoor ik nu al een paar weken constant die melding zie staan in mijn melding-feed.  Hopelijk wordt hier iets aan gedaan. En eigenlijk heb ik geen app in veilige map die berichten moet sturen. Gewoon een aantal bestanden.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Vincius 

Om de melding hiervan weg te krijgen dien je de map kortstondig te activeren. Deze melding zal na het opnieuw starten worden weergegeven.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Richelle71
Pioneer
Opties
Zeer hinderlijk deze melding na iedere herstart. Totaal onlogisch ook om steeds weer iets te moeten activeren dat je (zoals in mijn geval) sporadisch gebruikt. Als ik de veilige map verwijder ben ik dan van deze irritatie af? En kan ik - mocht ik het ooit willen - later de veilige map terug krijgen?