Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Veilige map ontgrendelen na software update

(Onderwerp aangemaakt op: 24-09-2022 09:47 AM)
2170 Weergaven
Rob64a
Explorer
Opties
Hallo members, gisteren kreeg ik een software update voir mijn Samsung a51. Toen de update klaar was vroeg hij 'veilige map ontgrendelen om bij je bestanden te kunnen' oid. Dit deed ik. Ben daarna naar mijn veilige map gegaan en heb de map weer vergrendeld. Is het normaal dat na een update hierom wordt gevraagd. Ik krijg wat onrust of ik misschien gehackt ben? Of is dat een onzinnige gedachte? Ben nogal een leek, dus ik vroeg me dit af. Alvast bedankt! Beste groeten, Rob
34 Antwoorden
Rob64a
Explorer
Opties
Ik heb net gebeld naar Samsung en die zeggen dat deze melding 'ontgrendel de veilige map om meldingen te ontvangen van apps in de veilige map' normaal is en dat die apps in de veilige map aan het updaten zijn en ik daarom nog even na het opstarten deze melding krijg
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goedenavond Rob. Ik kan inderdaad bevestigen dat deze melding normaal is. Het heeft alleen niet te maken met het updaten van apps, maar met een extra laag van veiligheid die is toegevoegd aan de veilige map sinds de laatste update. Je moet nu bewust de veilige map ontgrendelen voordat apps uit de veilige map je een melding kan sturen. Zolang je de veilige map niet ontgrendelt, zal die melding blijven staan, en de volgende keer dat je opnieuw opstart, zal de melding ook weer terugkomen.

kevin-sig
Rob64a
Explorer
Opties
Goedenavond Kevin, bedankt voor je heldere uitleg! Het is me helemaal duidelijk nu.
StudioK
First Poster
Opties
Dag Kevin, bedankt voor je reactie. Ik krijg deze melding nu iedere keer na het opstarten sinds de update. Weet jij de oplossing om deze melding uit te zetten, ik krijg het niet voor elkaar?
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @StudioK,

De melding zal verdwijnen zodra je de veilige map ontgrendelt. Tot die tijd blijft de melding staan om je eraan te herinneren dat je mogelijk meldingen mist vanuit de veilige map.

kevin-sig
0 Likes
Gerard106
Student
Opties
Ik vind dat hinderlijk en zou een optie willen om die melding uit te zetten.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je je telefoon opnieuw hebt opgestart krijg je inderdaad ook de melding om je Veilige Map opnieuw te ontgrendelen, je kan deze melding niet uitschakelen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Gerard106
Student
Opties
Dat is mijn punt. Een uitschakel optie moet er snel komen.
MartijnK
MegaStar
Opties

Dat was mij wel duidelijk, echter om te voorkomen dat deze niet geactiveerd is of wordt na een restart zal je deze melding ook niet kunnen uitzetten. Wanneer je geen gebruik maakt van de Veilige Map zal je ook geen melding krijgen.

Je zal deze melding alleen krijgen als je de Veilige Map niet ontgrendeld, het is natuurlijk ook een kleine moeite om je patroon nog een keer in te voeren na een restart 😉

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes