Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Touchscreen geeft steeds problemen + vingerafdruk + nabijheidssensor.

(Onderwerp aangemaakt op: 16-06-2023 04:41 PM)
653 Weergaven
Jes26
Pioneer
Opties
Ik heb al enkele maanden problemen met de A53.
Het begon met dat ik merkte dat de nabijheidssensor niet werkt. Als ik telefoneer blijft het scherm aan (ook zonder hoesje erom). Als ik bel of gebeld heb gaat het scherm soms wel op zwart en als ik dan erop tik gaat het niet meer aan. Dan moet ik de knop aan de zijkant gebruiken.

Daarna kwam het probleem dat tijdens of na bellen het touchscreen niet meer werkt. Ik kan niets meer doen en moet de telefoon hard resetten via de zijknoppen.

Daarnaast is het ook nog zo dat als ik typ (gboard) dat dan de tekst vaak hapert. Dan geeft hij een letter of cijfer die alleen te voorschijn kan komen als je langer drukt op een letter, terwijl ik dat niet eens doe. Bv ç œ
Als ik dan probeer te wissen met het pijltje terug(met de x erin), wordt ineens de hele tekst gewist, alsof ik op dat pijltje blijf drukken.

Soms lukt het niet, of pas na heel vaak drukken om de telefoon op te nemen als ik gebeld wordt.

Nou dit zijn even de belangrijkste punten.

Wat zou erachter kunnen zitten? Iemand een oplossing?

Dank je wel!
Groetjes.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je kunt het het beste even testen via de Samsung Members app > Ondersteuning > en dan de sensoren testen. Als het echt defect is kun je het toestel aanmelden voor reparatie.

https://bit.ly/2jwV3SJ 
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
26 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Zou je het toestel eens in veilige modus kunnen starten en daar testen of het wel goed gaat met het bellen?

Als het daar wel goed gaat is een fabrieksherstel de oplossing.

Als het in veilige modus ook slecht gaat dan vrees ik dat de nabijheidssensor defect is of defect aan het raken is. In dat laatste geval kun je via de website het toestel aanmelden voor reparatie.

Jes26
Pioneer
Opties
Hoi Patrick, dat zal ik doen.
Maar wat met die andere klachten? Die komen niet door de nabijheidssensor?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

'Daarna kwam het probleem dat tijdens of na bellen het touchscreen niet meer werkt. Ik kan niets meer doen en moet de telefoon hard resetten via de zijknoppen.'

Dit heeft ook met de sensor te maken.

Waarom gebruik je niet gewoon het Samsung Toetsenbord?  Je kunt Gboard resetten? Instellingen > Apps > Gbaord > Opslag > gegevens wissen.

0 Likes
Jes26
Pioneer
Opties
Dat zal ik ook proberen dan.
Maar: "Daarnaast is het ook nog zo dat als ik typ (gboard) dat dan de tekst vaak hapert. Dan geeft hij een letter of cijfer die alleen te voorschijn kan komen als je langer drukt op een letter, terwijl ik dat niet eens doe. Bv ç œ

Als ik dan probeer te wissen met het pijltje terug(met de x erin), wordt ineens de hele tekst gewist, alsof ik op dat pijltje blijf drukken"
>>Hiervan denk je dat het puur met gboard te maken heeft dus?

Ik gebruik gboard omdat deze mijn swipe woorden beter 'begrijpt'
0 Likes
Jes26
Pioneer
Opties
Met de app GPS status heb ik al eens de sensoren gecontroleerd. Toen werd er gezegd dat hij mogelijk defect is. Screenshot_20230617_150043_GPS Status.jpg
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je kunt het het beste even testen via de Samsung Members app > Ondersteuning > en dan de sensoren testen. Als het echt defect is kun je het toestel aanmelden voor reparatie.

https://bit.ly/2jwV3SJ 
0 Likes
Jes26
Pioneer
Opties
Hier staat nabijheidssensor niet bij zie ik. 😕
0 Likes
Jes26
Pioneer
Opties
Maar ik ga de andere tips van je nog even uitvoeren straks
Jes26
Pioneer
Opties
Pas vorige week heb ik een fabrieksherstel gedaan. De nabijheidssensor werkt weer gewoon merkte ik. Alleen bij het typen werkt het touchscreen nog regelmatig heel slecht. (soms ook bij het scrollen)
Het touchscreen lijkt te denken dat ik lang op de letters blijf hangen met mijn vinger. Daarom komen er dan steeds verkeerde letters/ woorden te staan.
En als ik bv 1 letter wil wissen wordt de hele zin gewist hierdoor.

Iets anders dat opvalt is dat de telefoon best snel warm wordt.

Dus.... opsturen ter reparatie inderdaad? Een andere oplossing is niet te bedenken? (Ik wil liever niet zonder mobiel zitten natuurlijk)
0 Likes