Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Synchroniseren Samsung Agenda met Google Agenda op A54

(Onderwerp aangemaakt op: een maand geleden)
95 Weergaven
Maarten06
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Het lukt mij niet om Samsung Agenda te synchroniseren met Google Agenda, althans niet helemaal.

Op mijn Samsung A54 gebruik ik als agenda-app Samsung Agenda. Ik ben zeer tevreden met deze app, maar omdat ik deze app alleen lokaal gebruik (op de A54) ben ik alles kwijt als mijn telefoon defect raakt of als ik hem verlies. Dat zou met mijn overvolle agenda werkelijk desastreus zijn.

Overigens is m.b.t. synchronisatie en het back-uppen van Samsung Agenda al e.e.a. erg fijn uitgelegd door @mollie319 in deze post: https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/synchen-en-back-up-samsung-agenda-en-contacten-a...

Ik probeer als experiment een switch te maken van Samsung Agenda naar Google Agenda, zodat ik al mijn afspraken in Google Agenda nog heb, voor het geval er iets gebeurt met mijn A54 (defect of kwijt). Maar het synchroniseren van afspraken van Samsung Agenda naar Google Agenda lukt niet 100%.

Mijn stappen:
1. Download Google Agenda op A54.
2. In Google Agenda: Hamburgermenu => vink aan onder My calender (op dit apparaat), My Calender.
3. Nu wordt Google Agenda op mijn A54(!) gevuld met de afspraken uit Samsung Agenda.

Dit was ook de bedoeling, maarrrr, de afspraken die nu dus succesvol worden getoond in Google Agenda op mijn A54, worden niet ook getoond in Google Agenda op mijn laptop. En dat is natuurlijk wel cruciaal aangezien het mij gaat om het veiligstellen van mijn afspraken in geval van verlies of defect van mijn A54. Mijn afspraken worden dus nog steeds alleen maar lokaal op de A54 opgeslagen en getoond?

Maar andersom gaat het wel goed:
Als ik in Google Agenda in mijn A54 een agendapunt aanmaak wordt dit wel getoond in Google Agenda op mijn laptop én in Samsung Agenda op mijn A54.

De relatie tussen Google Agenda en Samsung Agenda lijkt dus wel te bestaan?

Ook als ik in Google Agenda op mijn laptop iets agendeer, wordt dit ook getoond in Google Agenda op mijn A54 én ook in Samsung Agenda op mijn A54. Heel vreemd dus allemaal.

Maar het lukt mij dus niet om mijn favo agenda app (Samsung) te synchen met Google Agenda op mijn laptop.

Hopelijk heb ik de situatie goed uitgelegd en is mijn vraag helder.

Met vriendelijke groet,
Maarten

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
mollie319
Big Cheese
Opties

Hoi @Maarten06 

Het synchroniseren tussen beide (Samsung Agenda en Google Agenda) gaat niet goed omdat je lokale agenda (op jouw apparaat) aan het bekijken bent.

Dus nu dat je Google Agenda gedownload hebt, en daar ook aanvinkt My calender (op dit apparaat), My Calender. Dit zijn lokaal opgeslagen afspraken, dus met andere woorden, ze staan op jouw apparaat.

Test het maar. Ga naar een afspraak in je Google Agenda op jouw Galaxy A54 die NIET op jouw laptop voorkomt. Tik op dat agenda item op jouw Galaxy A54 en kijk wat er staat onder: Afspraken
Daar zou je je Google Account moeten zien en waarschijnlijk zie jij daar staan: My Calendar. (Screenshot 1)

Screenshot 1 Google AgendaScreenshot 1 Google Agenda

Je moet die Agenda-items in Samsung Agenda aanpassen en je Google Account kiezen, per Agenda item. (Screenshot 2 & 3)

Screenshot 2 Samsung Agenda Lokaal (Mijn Agenda's)Screenshot 2 Samsung Agenda Lokaal (Mijn Agenda's)

Screenshot 3 Samsung Agenda Google Account AgendaScreenshot 3 Samsung Agenda Google Account Agenda

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 Antwoorden
Oplossing
mollie319
Big Cheese
Opties

Hoi @Maarten06 

Het synchroniseren tussen beide (Samsung Agenda en Google Agenda) gaat niet goed omdat je lokale agenda (op jouw apparaat) aan het bekijken bent.

Dus nu dat je Google Agenda gedownload hebt, en daar ook aanvinkt My calender (op dit apparaat), My Calender. Dit zijn lokaal opgeslagen afspraken, dus met andere woorden, ze staan op jouw apparaat.

Test het maar. Ga naar een afspraak in je Google Agenda op jouw Galaxy A54 die NIET op jouw laptop voorkomt. Tik op dat agenda item op jouw Galaxy A54 en kijk wat er staat onder: Afspraken
Daar zou je je Google Account moeten zien en waarschijnlijk zie jij daar staan: My Calendar. (Screenshot 1)

Screenshot 1 Google AgendaScreenshot 1 Google Agenda

Je moet die Agenda-items in Samsung Agenda aanpassen en je Google Account kiezen, per Agenda item. (Screenshot 2 & 3)

Screenshot 2 Samsung Agenda Lokaal (Mijn Agenda's)Screenshot 2 Samsung Agenda Lokaal (Mijn Agenda's)

Screenshot 3 Samsung Agenda Google Account AgendaScreenshot 3 Samsung Agenda Google Account Agenda

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Maarten06
Apprentice
Opties

Hi mollie319,

Sorry voor mijn late reactie. Dankjewel voor jouw reactie en oplossing. Ik heb een lokale afspraak in Samsung Agenda gewijzigd naar mijn google account en nu wordt de afspraak wel getoond in Google Agenda op mijn laptop. Top! Dank!

Grtz, Maarten