Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Screenshots automatisch opslaan op SD-kaart

(Onderwerp aangemaakt op: 12-03-2023 09:35 PM)
1955 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Nicos2002
Pioneer
Opties
Goedenavond,

Laten we de vraag stellen:
Hoe kan ik de screenshots automatisch op de SD-kaart laten opslaan?

De screenshots worden nu opgeslagen onder: interne opslag/DCIM/screenshot 's.

Betreft een:
Galaxy A71
Android 13 
One UI 5.0

Ik hoor het graag!

Mvg,
Nicos
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Dit kun je niet wijzigen op jouw toestel. Dus je zult het handmatig moeten verplaatsen.

Nieuwe toestellen met nieuwere software versies kunnen dit wel via instellingen > geavanceerde instellingen > Schermafbeeldingen en Schermrecorder.
Maar nieuwere toestellen hebben geen SD kaartslot meer omdat dit verouderde techniek is. Bovendien is SD opslag enorm traag vergeleken met de interne opslag dus het is goed dat toestellen met steeds meer interne opslag komen😁 Dat + Cloudopslag is de toekomst.Screenshot_20230312_232725_Samsung capture.jpg
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Nicos2002
Pioneer
Opties
Mippie,

En ja hoor update zojuist gedaan, en hierbij het resultaat!

Mvg,
NicosScreenshot_20230402_004209_Samsung capture_1000032082_1680388948.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Dit kun je niet wijzigen op jouw toestel. Dus je zult het handmatig moeten verplaatsen.

Nieuwe toestellen met nieuwere software versies kunnen dit wel via instellingen > geavanceerde instellingen > Schermafbeeldingen en Schermrecorder.
Maar nieuwere toestellen hebben geen SD kaartslot meer omdat dit verouderde techniek is. Bovendien is SD opslag enorm traag vergeleken met de interne opslag dus het is goed dat toestellen met steeds meer interne opslag komen😁 Dat + Cloudopslag is de toekomst.Screenshot_20230312_232725_Samsung capture.jpg
Nicos2002
Pioneer
Opties
Patrick,

Top bedankt, voor het antwoorden op mijn vraag.

Heb jij misschien ook een inzicht of dit eventueel in de toekomst nog kan komen?

Of kunnen we de SD-kaarten als ouderwets verklaren.

Ik hoor het graag.

Mvg,
Nicos
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
De nieuwste modellen hebben al een aantal generaties geen SD Kaart meer dus ik ga ervanuit dat dit niet gaat gebeuren.

Wat je kan doen is een aantal Gmail accounts aanmaken en op je toestel toevoegen. Elk account heeft 15GB voor Google Drive. Dus als je 4 accounts aanmaakt en toevoegd heb je 60GB gratis cloudopslag.
Mippie
Explorer
Opties
Ik kan op mijn toestel de map waar screenshots opgeslagen worden wijzigen middels settings-> advanced features->screenshots and screen recorder. Daar zit dan een optie om een andere map te kiezen. Ik geloof dat dit een one ui 5.1 optie is, dus die zou binnenkort als het goed is ook voor de a71 beschikbaar moeten zijn.

Edit: het is inderdaad een feature van one ui 5.1, zie onderstaande link voor een overzicht van alles wat nieuw is in 5.1:
https://www.androidpolice.com/samsung-one-ui-51-whats-new/

One ui 5.1 is al beschikbaar in sommige landen voor de a71, dus check af en toe of er een update is zou ik zeggen, kan niet lang meer duren:
https://www.google.com/amp/s/www.sammyfans.com/2023/03/08/samsung-makes-one-ui-5-1-official-for-gala...
Nicos2002
Pioneer
Opties
Goedemorgen Patrick,

Helaas heb ik niet zoveel met die cloud 's. Laatst had ik 15GB aan OneDrive geheugen, deze opslag was opeens teruggeschroefd naar 5GB. Bleek dat je 2 jaar 15GB krijgd op OneDrive icm nieuw Samsung toestel.

Ik moest als de sotermieter alles overzetten naar een intern opslag van computer of telefoon.

Mvg,
Nicos

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja Overdrive is vervelend, van Microsoft. Gewoon Google Drive gebruiken. Altijd 15GB gratis per account. Heb er zelf 3 op me telefoon. 45GB cloudopslag 😁
0 Likes
Oplossing
Nicos2002
Pioneer
Opties
Mippie,

En ja hoor update zojuist gedaan, en hierbij het resultaat!

Mvg,
NicosScreenshot_20230402_004209_Samsung capture_1000032082_1680388948.jpg
ChrissyM63
First Poster
Opties
Dank je voor de tip. Ook net gedaan.