op 27-07-2024 08:00 PM
Mijn Samsung A51 laadt normaal op via de USB-aansluiting maar ik kan geen foto's downloaden via de USB-kabel. Mijn PC herkent mijn telefoon ook niet meer.
Wat kan de oorzaak zijn, hoe los ik dit op?
op 31-07-2024 11:25 AM
Hallo @Members_nhJL8yf,
Bedankt voor jouw bericht. Is jouw A51 ook helemaal up-to-date? Wanneer je het bericht krijgt 'Dit apparaat wordt opgeladen via USB' moet je erop klikken. Selecteer bij 'USB gebruiken voor' de optie Bestandsoverdracht. Als het goed is wordt er op jouw PC een venster geopend. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 31-07-2024 11:03 PM
Hallo Ajay,
Dank voor je reactie. Ja, mijn Samsung us helemaal up-to=date, zowel mijn telefoon als de apps. De melding "dit apparaat wordt opgeladen via USB" krijg ik niet. Alleen "Opladen bv 65% (1u 3m tot vol)".
Volgens mij herkent mijn telefoon de USB poort niet (meer). Ook Smartswitch ziet de kabelaansluiting niet.
Terwijl opladen dus wel gewoon werkt.
op 31-07-2024 11:03 PM
Hallo Ajay,
Dank voor je reactie. Ja, mijn Samsung us helemaal up-to=date, zowel mijn telefoon als de apps. De melding "dit apparaat wordt opgeladen via USB" krijg ik niet. Alleen "Opladen bv 65% (1u 3m tot vol)".
Volgens mij herkent mijn telefoon de USB poort niet (meer). Ook Smartswitch ziet de kabelaansluiting niet.
Terwijl opladen dus wel gewoon werkt.
op 01-08-2024 09:54 AM
Bedankt voor jouw reactie Members_nhJL8yf,
Verbind jouw A51 aan jouw PC ----> Veeg met je vinger van omhoog naar omlaag op het scherm waardoor je de notificaties te zien krijgt. Als het goed is zie je ergens de melding staan ' Opladen via USB' ----> Klik hier op ----> Als het goed is ben je in een menu met USB-instellingen. Hier kan je het zetten op Bestanden overzetten/Android Auto. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 01-08-2024 11:17 AM
Hallo Ajay, helaas, ik krijg alleen de melding dat de batterij wordt opgeladen, niest over USB.
op 02-08-2024 05:43 PM
op 03-08-2024 04:34 PM
De instellingen van de batterij (niveau, gebruik etc), maar niets van USB. Ik heb ook de diagnose software van Samsung uitgevoerd en deze herkent de USB aansluiting ook niet. En ven voor de duidelijkheid, ik gebruik de originele Samsung kabel.
Tijd om naar het Servicecentrum te gaan, denk ik ....
op 05-08-2024 12:08 PM
Hallo Members_nhJL8yf,
Wij kunnen op ook afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 29-08-2024 09:09 PM
Hallo Ajay,
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk ben ik maar gewoon langs gegaan bij het Servicecenter Rotterdam. Volgens de medewerker is er iets beschadigd, waarschijnlijk door zandkorrels. Niets mis met de instellingen. Nieuwe USB-poort en wellicht ook nieuw moederbord noodzakelijk ? Maar dat is zo duur dat het mijn telefoon niet waard is. Beetje jammer, pas 3 jaar oud (ik weet het, ik ben een beetje ouderwets ).
Vriendelijke groeten, Erik