op 07-08-2023 04:45 PM
Play services staat bij mij op nummer een in het batterijverbruik. Dat staat het al een hele tijd. Telefoon loopt niet echt sneller leeg heb ik het idee. Op mijn tablet staat play services zelfs niet in de top drie van meest gebruikte apps.
Wat kan ik het beste doen om het batterijverbruik van play services omlaag te krijg. Ik las al iets van de cache wissen en gegevens verwijderen van de app en daarna opnieuw opstarten in de recovery mode. Verlies ik hiermee geen gegevens? Ik heb geen zin om een fabrieksherstel te doen.
op 07-08-2023 05:11 PM
Het wissen van de cache zou geen problemen moeten opleveren. Als u gegevens wist, moeten verbonden apparaten zoals Samsung Watch worden gereset en opnieuw worden verbonden. Ik heb dit een paar keer gedaan en elke keer dat ik dit deed, moest ik mijn Watch resetten en opnieuw verbinden.
Maak voor de zekerheid een Google-back-up via Instellingen > Accounts en back-up > Google Drive > Back-up van gegevens.
op 07-08-2023 05:13 PM
Hoeveel is het batterijgebruikspercentage van Google Play-services? Op mijn Samsung S22+ zie ik ongeveer 4-5%.
op 07-08-2023 06:26 PM
Ik heb voor de rest zover ik weet geen andere apparaten verbonden met mijn smartphone. Heb geen Samsung Watch.
op 07-08-2023 06:30 PM
Na de laatste volledige lading staat die bij mij op 18 procent sinds laatste keer volledig laden. Op de tweede plaats staat rechtenbeheer met 9,3 procent.
Er staan veel app-rechten/machtigingen aan zoals: apparaten in de buurt, camera, contacten, foto's en video's, microfoon enz.
op 07-08-2023 06:37 PM
18% is veel. Probeer eerst de cache te wissen en kijk of het helpt. Anders kan het wissen van gegevens een optie zijn.
Google Play-services biedt services voor veel Google-apps, zoals Gmail, Translate, Berichten, Play Store, enz. Als onderdeel hiervan zijn die machtigingen vereist.
op 07-08-2023 06:56 PM
De functie 'app gegevens in de winkel' is er bij Google Play services niet. Wel bij andere apps.
op 07-08-2023 07:03 PM
Ik heb de cache en gegevens gewist en daarna alle updates verwijderd. De app teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik heb ook mijn telefoon opnieuw opgestart en de wipe cache partitation uitgevoerd. Ik weet niet of het gaat helpen. Ik ga in ieder geval niet mijn hele telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Ondervind niet echt hinder van het hoge batterijverbruik. Er staat wel dat Play services het meeste batterij gebruikt bij mij, maar ik merk er niks van dat mijn batterij sneller leegloopt.
Play services staat nu op versie 22.46.17.
07-08-2023 07:43 PM - bewerkt 07-08-2023 07:44 PM
Ik heb vandaag wel de play store versie teruggezet naar de fabrieksversie.
a en b gaven aan dat alles up-to date is. Ik heb een Samsung Galaxy A32 4G met Android 13. Deze heb ik van augustus 2021. De software is op 22 juni dit jaar voor het laatste geüpdatet.
Ik heb dit met playstore al eerder gehad in november 2021. Hier heb ik toen het volgende topic over gemaakt:
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/play-services-heeft-invloed-op-het-batterijgebru...
07-08-2023 08:09 PM - bewerkt 07-08-2023 09:40 PM
@OnnoJ @Neo001
- Google Play-systeemupdate is van 1 juni 2023
- Google Playstore heeft versie 36.9.16-29
- Google Playservices heeft versie 22.46.17
Ik had bij Google Playservices al alle updates verwijderd vandaag. Ik weet niet of ik hiermee een nieuwere versie heb verwijderd. Lijkt mij toch niet. Ik zie bij Google Playservices nergens een mogelijkheid om dat nog een keer te doen bij app-info.
De andere twee apps zijn wel up-to date zover ik het zie. Hoe kan dit bij Google Playservices niet het geval zijn? Weet iemand anders misschien een antwoord hierop.