Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Onverklaarbare wifi issues op A3 2017

(Onderwerp aangemaakt op: 11-11-2022 03:14 PM)
180 Weergaven
AadDoix
Explorer
Opties

Geacht Samsung Forum,

Zowel prive als zakelijk gebruik ik een Samsung A3 en thuis hebben beide telefoons met grote regelmaat geen verbinding met het thuisnetwerk. Meestal tegelijk maar de prive telefoon iets vaker, laat dan zien dat het verbinding probeert te maken en na een keer of 4 a 5 krijg ik de melding "Verificatiefout opgetreden".

Het vreemde is dat beide telefoons wel moeiteloos met de als domme versterker aangesloten routermodem kunnen verbinden. Deze staat echter in de nok van het huis voor zolder, dus daar heb ik in de woonkamer naast de meterkast waar de KPN modem zit, weinig aan. De Samsung A10, S9 en tabloid van de kinderen hebben dit probleem aanzienlijk minder.

Wat heb ik gedaan:

1) Wachtwoord opnieuw opgeven voor verbinden met thuisnetwerk,

2) Netwerk vergeten en opnieuw proberen te verbinden,

3) netwerkinstellingen resetten en voornoemde stappen geprobeerd,

3) In veilige modus opgestart en voornoemde stappen geprobeerd.

Helaas allemaal zonder succes.

Als ik de KPN modem reset, dan hebben beide A3's ineens weer wel verbinding .... wat na enige tijd (minuten, uren) wel weer wegvalt en dan begint het probleem opnieuw.

Modem resetten helpt (maar is niet altijd mogelijk met thuiswerken) en wifi verbinding met een aan deze modem gekoppelde modem werkt altijd.

Ik weet niet meer waar het probleem ligt ..... zijn het beide A3's, is dit een A3 specifiek probleem, is het het KPN modem? Ik ben even helemaal los nu. Iemand tips of vergelijkbare ervaringen?

Alvast dank en met vriendelijke groet,

Aad

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Je zegt dat de A10, S9 en tablet dit aanzienlijk minder hebben. Dus daaruit maak ik op dat het daar soms ook gebeurd. Dan is het 99% zeker dat het probleem in de router zit. Ik zou contact opnemen met KPN hiervoor.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Je zegt dat de A10, S9 en tablet dit aanzienlijk minder hebben. Dus daaruit maak ik op dat het daar soms ook gebeurd. Dan is het 99% zeker dat het probleem in de router zit. Ik zou contact opnemen met KPN hiervoor.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
AadDoix
Explorer
Opties

Excuses voor mijn late reactie, ik denk dat ik er achter ben .... naast de reguliere router-modem van KPN (channel 9) heb ik een Linksys als 'domme' extender in de nok (het sinds enkele nieuwe buren in de buurt zeer drukke channel 6) van mijn huis voor betere spreiding wifi ... ik vermoed dat de Samsung A3 welke best gevoelig is als het gaat om wifi connectie moeite heeft om beide signalen goed te onderscheiden ..... verbinding is met name een probleem als ik meerdere keren per dag in en uit het huis ga. Geregeld krijg ik de melding 'verificatiefout opgetreden' waarna ik met exact dezelfde instellingen later alsnog verbinding kan maken. De A10 en tablet en de S9 hebben het slechts sporadisch, maar ook zij hebben er af en toe moeite mee ....Ik ga me er verder in verdiepen en dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet, Aad