Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Onnodige apps gepusht bij updates

(Onderwerp aangemaakt op: 02-11-2021 09:40 AM)
498 Weergaven
MartijnHinderdael
Apprentice
Opties

Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en wil graag de hoeveelheid apps beperken tot alleen datgene wat ik nodig heb.

Bij een aantal van de laatste updates wordt er van alles bij gepusht waar ik geen behoefte aan heb (naast de rommel die al standaard (en soms niet te verwijderen) op de telefoon stond).

Daarbij allemaal met hun eigen privacy policy en gebruiksvoorwaarden.

Wat mijns inziens standaard en niet te verwijderen op een telefoon zou mogen staan is echt hele basic dingen als:

-Belfunctie, SMS + adresboek

-Camera

-Agenda

Ik heb geen behoefte aan:

-Bixby

-Free

-AR-zone

En de 6(!) apps die bij de laatste update gepusht worden waaronder CANDY Crush. Fijn dat je mij iets aan biedt maar ik heb wel het recht om dit soort rotzooi niet te willen.

Prima dat je mij iets aan wilt bieden bij Samsung maar kun je de niet-essentiele rommel alsjeblieft in de software ook optioneel houden?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Nee dit gaat niet. Als je dit wilt moet je toestellen kopen met een kale Android installatie erop. Ik heb dit trouwens niet op mijn Fold 2 dus misschien is dit alleen op de budget toestellen (A lijn).

Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Nee dit gaat niet. Als je dit wilt moet je toestellen kopen met een kale Android installatie erop. Ik heb dit trouwens niet op mijn Fold 2 dus misschien is dit alleen op de budget toestellen (A lijn).

MartijnHinderdael
Apprentice
Opties

Heeft Samsung toestellen met kale Android in de aanbieding dan?

Ik krijg mijn telefoons van mijn werkgever en kan die daar wel op attenderen dan.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

De duurdere toestellen hebben hier niet zoveel last van helemaal kaal zijn ze niet. Bixby, Free, en AR zone zijn gewoon onderdeel van de software. Voor jou is het niet nuttig voor een ander wel. Dus als je ze niet wilt gebruiken zet ze uit en wis de overige apps.

MartijnHinderdael
Apprentice
Opties

Probleem is dat uit zetten en wissen dus vaak niet wil. 

Als dat nog ging had ik de moeite van het plaatsen van deze post ook niet genomen.

Ik vind het prima als Samsung mij apps aanbeveelt (zelf bij apps die ik niet wil) maar dwing mij niet iets niet essentieels te installeren en geef mij op zijn minst de mogelijkheid om apps te verwijderen die ik niet hoef en die niet essentieel zijn voor het functioneren van een telefoon en de daarop geinstalleerde hardware.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Zoals ik al eerder heb gezegd dan moet jou werk toestellen kopen met een kale Android erop. Dit zijn budget toestellen die jij hebt en gewoon consumenten telefoons waar van alles en nog wat op zit. Voor de een handig en voor de ander niet. Zakelijk zo een toestel gebruiken en dan hier klagen heeft geen nut want er word toch niks mee gedaan. Zakelijk zou je dan dit moeten aanschaffen: https://www.samsung.com/nl/business/mobile/enterprise-edition/#

MartijnHinderdael
Apprentice
Opties

Dank, ik ga de optie zakelijke toestellen voorstellen. 

Dat er met dit soort klachten niets gedaan gaat worden is ook verhelderend. Ik blijf het onzin vinden dat ik niet-essentiele rommel niet kan verwijderen maar als Samsung die keus maakt en niet ontvankelijk wil zijn voor de mening van haar gebruikers daarover dan is dat blijkbaar zo.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Niet alleen Samsung hoor, bijna alle merken doen dit. Zal wel een verdienmodel op zitten.