Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuw Toestel.

(Onderwerp aangemaakt op: 04-01-2023 06:04 PM)
346 Weergaven
Jeryanmi
Voyager
Opties
Beste leden, 

Iedereen een gezond 2023.
Mijn A 50 heeft prima gewerkt ongeveer 4 jaar en ik wil nu een andere. Wat is het stappenplan om de aanwezige gegevens over te zetten naar de A 53? bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Smartswitch is altijd een optie en dat zul je mensen vaak horen zeggen. Als je dat gebruikt dan moet je absoluut geen instellingen en apps meenemen want dit veroorzaakt vaak problemen.

Wat ik zelf aanraad is het volgende.

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Smartswitch is altijd een optie en dat zul je mensen vaak horen zeggen. Als je dat gebruikt dan moet je absoluut geen instellingen en apps meenemen want dit veroorzaakt vaak problemen.

Wat ik zelf aanraad is het volgende.

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.

Jeryanmi
Voyager
Opties

Beste Patrick,

Ik ga aan de slag ik laat het je weten als e.e.a. is uitgevoerd. De A53 moet ik nog kopen wilde eerst weten wat de mogelijkheden waren betreft overzetten gegevens.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Top! Veel plezier alvast met je nieuwe toestel 😁 Als er problemen zijn weet je ons altijd te bereiken🙂
Jeryanmi
Voyager
Opties
Okidoki
Neo001
Legend
Opties

Ik maak een back-up van mijn telefoon via Instellingen> Accounts en back-up, naar zowel Samsung als Google. Hier kunt u beslissen waarvan u een back-up wilt maken.

Vervolgens sluit ik mijn telefoon aan op een externe SSD en kopieer ik al mijn foto's uit de DCIM-map.

Als u Samsung Pass gebruikt, vergeet deze dan niet te synchroniseren met uw Samsung-account.

Ten slotte maak ik een back-up van WhatsApp-berichten en Media naar Google Drive via WhatsApp> Instellingen> Chats > Chat back-up.

0 Likes
Jeryanmi
Voyager
Opties
Beste Neo001,

Bedankt voor deze uitleg fijn dat er velen reageren op mijn bericht.

Jeryanmi
Voyager
Opties
Beste leden,

De A50 daar zit een prepaid sim kaart in ik waardeer enkele keren op via de app van A.H. Die simkaart als ik die in de A53 doe blijven mijn gegevens beschikbaar? Sorry ik ben AOWER dus op leeftijd maar nog niet oud ik voel mij prima alleen die smartphones daar begrijp ik nog niet veel van maar ja de huidige tijd hé je mot mee.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Jeryanmi, goedemiddag. 

Wat gaaf om te lezen dat je voor de A53 hebt gekozen als opvolger van jouw A50 💙 Wanneer de informatie die je wilt overzetten op je SIM-kaart zelf staat zal deze ook worden meegenomen bij het overzetten van de kaart zelf. Een hoop andere gegevens staan op het toestel of een clouddienst zelf. Wanneer je met beide toetellen langsgaat bij één van onze Service Punten kunnen mijn collega's je hierbij helpen 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jeryanmi
Voyager
Opties
Hoi MartijnK,

Gouden tip wij gaan een afspraak maken bij het service punt in Utrecht dan weten wij zeker dat alles goed komt, bedankt.