Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Messages app verstuurt geen chat berichten meer

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2022 06:49 PM)
395 Weergaven
TinselTown
First Poster
Opties
Mijn vriendin en ik chatten dagelijks via de Messages app en sinds enige tijd, een maand ongeveer, hebben we de grootste problemen om berichten te versturen, of ze afgeleverd te krijgen. Vaak komt het voor dat berichten als ze uiteindelijk afgeleverd worden, meerdere malen afgeleverd worden. 

Dit is duidelijk een probleem met de chat app want als ik sms stuur komt die onmiddellijk aan. Ik had hiervoor een Asus ZenFone waarop ik het probleem ook had, dus het ligt niet aan de (Samsung Galaxy A12) telefoon die ik nu even gebruik. 

Ik ga er vanuit dat de Samsung Messages app een afgeleide is van de Google Messages app. Wanneer ik die app installeer mag ik de chat features niet gebruiken want zogenaamd is deze telefoon niet compliant.

Chat features uitschakelen in de Messages app mag niet want dan kan ik helemaal niks versturen, zelfs niet als ik aangeef alleen tekstberichten te willen versturen (sms dus). 

Maar enig idee wat hier achter zit? Het werkt niet op wifi en data, en dus al niet op drie verschillende telefoons, dus ik ga er vanuit dat het een probleem is met het netwerk of een server. Is dat zo, of kunnen we hier zelf nog iets aan doen?

Met dank.
0 Likes
8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Waarom gebruik je niet gewoon WhatsApp of iets dergelijks?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
TinselTown
First Poster
Opties
Uit persoonlijke redenen, merendeel omdat zij daarop door haar grote familie wordt lastiggevallen en ze daar niet meer op komt.

Messages heeft het altijd gedaan, we praten al drie jaar via hier, het is onze vertrouwde chat-app.

Chat werkt nu helemaal niet meer, zelfs na meerdere keren resend drukken gaan berichten niet weg, we zijn nu op sms overgestapt. Probleem daarbij is dat elke emoji ervoor zorgt dat de hoeveelheid tekst halveert en dat meerdere emoji tegelijkertijd ervoor kunnen zorgen dat de app probeert in MMS te sturen, iets wat veel Nederlandse providers hebben uitgeschakeld.
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@TinselTown 

Wat als je de klassieke Samsung Berichten app gebruikt?

Ikzelf gebruik Google Berichten op mijn S22 Ultra en daar werkt alles. De chat features zet ik echter wel uit want via data/wifi komt het inderdaad niet altijd aan, dat heb ikzelf ook al ondervonden. Google Berichten gebruikt wel een RCS technologie en ik weet dat nog altijd niet elke provider die ondersteuning geeft.

Wat is je toestel model en provider?
Als ik jou was zou ik dit probleem, met screenshots, bij je provider neerleggen en eens zien wat hun respons is.

0 Likes
TinselTown
First Poster
Opties
Voor zover ik weet gebruik ik de Samsung berichten app. Hij kwam standaard met deze telefoon (Galaxy A12). Versie 12.2.20.61

Op mijn Asus ZenFone werd wel de Google Messages app gebruikt. Ik ga er vanuit dat de app die hier gebruikt wordt gelieerd is aan de Google app, maar met Samsung certificering ofzo.

Ik ben toentertijd met mijn Asus telefoon al naar mijn provider gegaan (Vodafone) maar die konden niks voor mij doen want het ligt niet aan hun netwerk. En dat klopt ook want mijn vriendin gebruikt T-Mobile en zij heeft dezelfde problemen als ik.

Dus is het iets met het netwerk of de servers via welke deze apps met elkaar praten.
0 Likes
TinselTown
First Poster
Opties
Ook zo'n verandering, we hebben allebei aanstaan dat wanneer we berichten gelezen hebben dat naar de ander gestuurd wordt, maar bij beide werkt dat sinds gistermiddag niet meer.

Ik heb duidelijk een bericht als gelezen staan en de rest erna staat alleen nog maar als afgeleverd, ook al heeft zij ze gelezen en erop gereageerd.

Latere berichten staan nu nóg te wachten om verstuurd te worden. Ik kreeg vannacht rond drie uur berichten van haar die ze om half tien had verstuurd.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Er zijn naast Whatsapp ook genoeg andere keuzes qua chat apps. Misschien even Googlen🙂
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
TinselTown
First Poster
Opties
Er is keuze zat maar op al die apps zit familie van haar die ze liever uit de weg gaat dan dat ze ze blokkeert. Trouwens, deze mensen wisselen net zo makkelijk van telefoonnummer als wij van broodbeleg. Ze kan wel blijven blokken.

Tot op heden hebben ze echter deze Berichten app nog niet gevonden, en wij voelen ons er thuis.
0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @TinselTown,

Als ik het goed begrijp ervaar je sinds kort problemen met deze app. Is dit toevallig na een update geweest?

Op onze website hebben wij een handig artikel met wat troubleshoots voor de Messages app: https://bit.ly/3ws4Lc1. 

Ik verneem graag of het gelukt is 😉

0 Likes