op 23-08-2022 05:06 PM
Hallo,
ik heb sinds enkele weken een nieuwe A53.
Ik heb al meerdere keren geprobeerd gegevens van mijn oude S5 over te zetten naar de nieuwe telefoon en heb daarvoor smart switch geïnstalleerd op beide. Maar dit werkt voor geen meter.
Ik heb al zeker 2 problemen waardoor dit misloopt:
1° op mijn nieuwe kan ik mijn thuiswifinetwerk niet gebruiken wegens geen code en login meer ( hoop ik te kunnen kopiëren van de oude).
2° de S5 heeft geen SIM kaart meer en hierdoor kan ik de gevraagde Bluetooth tethering niet opzetten.
Ik heb ook al geprobeerd met een kabeltje, eigenlijk een "spinnenkop" met 4 soorten USB die met elkaar verbonden zijn maar ook dit werkt niet.
Ook heb ik online iets gelezen over een USB kabel met één of ander soort verbinder maar ik zou niet weten wat daarmee bedoeld wordt, en, op andere websites staat dan dat ik zoiets helemaal niet meer nodig heb.
Graag van iemand een oplossing aub.
Met vriendelijke groeten,
Opgelost! Ga naar oplossing.
23-08-2022 06:38 PM - bewerkt 23-08-2022 06:42 PM
Goedenavond,
Ten eerste wil ik SmartSwitch afraden omdat je van een S serie naar een A serie gaat. Je kunt instellingen en apps meenemen die de boel in de war schoppen.
Je kunt het beste je S5 aan een desktop of laptop verbinden met een USB kabel en alles handmatig kopiëren.
In de contacten app van de S5 kun je je contacten lijst exporteren naar een vcf bestand, deze komt dan op de internet opslag te staan en die kun je via de kabel op een computer overkopieren. Dan maak je bijvoorbeeld een mapje aan op je bureaublad van de computer en die noem je backup of iets dergelijks. Dan kopieer je het vcf bestand naar die map.
De hele interne opslag kun je als je wilt overkopieren naar die map. Maar vooral de map DCIM is belangrijk omdat daar je foto's en video's in staan.
Je Whatsapp gesprekken kun je in de app zelf uploaden naar de cloud en deze op het nieuwe apparaat weer importeren.
23-08-2022 06:38 PM - bewerkt 23-08-2022 06:42 PM
Goedenavond,
Ten eerste wil ik SmartSwitch afraden omdat je van een S serie naar een A serie gaat. Je kunt instellingen en apps meenemen die de boel in de war schoppen.
Je kunt het beste je S5 aan een desktop of laptop verbinden met een USB kabel en alles handmatig kopiëren.
In de contacten app van de S5 kun je je contacten lijst exporteren naar een vcf bestand, deze komt dan op de internet opslag te staan en die kun je via de kabel op een computer overkopieren. Dan maak je bijvoorbeeld een mapje aan op je bureaublad van de computer en die noem je backup of iets dergelijks. Dan kopieer je het vcf bestand naar die map.
De hele interne opslag kun je als je wilt overkopieren naar die map. Maar vooral de map DCIM is belangrijk omdat daar je foto's en video's in staan.
Je Whatsapp gesprekken kun je in de app zelf uploaden naar de cloud en deze op het nieuwe apparaat weer importeren.
op 24-08-2022 07:37 AM
Hallo Patrick,
bedankt voor je antwoord. Dat ga ik proberen.
Mvg,
op 22-09-2022 10:27 PM
Als je van een S toestel overstap naar een A toestel kan wel maar dan moeten eigenlijk beide telefoons NFC hebben dan werkt t wel . BTW andere tip van mij als je een ouder toestel hebt zoals s3/4/5 nooit via kabel doen omdat micro usb niet tegen de snelheid kan van usb-c snelheid en omdat usb-c omkeerbaar is kan je oude toestel bijvoorbeeld S5 ook oververhitten telefoons als de A53 gebruiken net als de huidige generatie Galaxy toestelen SFC (Super Fast Charging) en dat kan ook je S5 kapot maken . Beste tips zijn bestanden naar pc gooien . Je playstore/google account op je nieuwe telefoon instelt op je nieuwere telefoon meteen in je Google account/playstore account zeggen dit word mijn huidige telefoon en dan zeggen via playstore kopieer al mijn apps van mijn oude telefoon naar mijn nieuwe . En daarna pas je bestanden terug plaatsen anders kan je bestanden kwijt raken .