op 16-08-2020 02:47 PM
De accu van mijn telefoon haalde al een half jaartje niet meer een hele werkdag zonder bijladen. Toen hij na een nacht zonder lader compleet plat bleek liet ik een nieuwe accu plaatsen omdat ik er wel zeker van was dat de accu versleten zou zijn maar dat heeft niets geholpen. Mijn telefoon is in de vakantie op zee 2 dagen volledig geladen geheel uit geweest en toen ik m nodig had bleek hij wederom geheel leeg! De originele oplader heeft eerst een minuut of 10 nodig om het laden te laten starten en dan is hij gewoon op te starten en gaat snelladen. T gekste is dus dat als de telefoon volledig uit staat de accu toch wordt leeg getrokken. Wat zou ik nog kunnen doen om 'm weer goed werkend te krijgen, of is dit einde telefoon?
op 16-08-2020 03:50 PM
op 16-08-2020 05:07 PM
Dank voor uw snelle reactie. Kunt u ook meer vertellen over de ontlading bij uitschakeling? Ik heb veel Et kennis en ken het verschijnsel wel bij accu's, maar een lithium accu mag juist helemaal geen zelfontlading hebben. Hij wordt ook wat warm en ook als hij 100% geladen aan een oplader blijft liggen. Is er dan sprake van een defect en hoe ontstaat zoiets? Zjn er nog wel telefoons waarvan ik de accu er gewoon zelf uit kan halen als ik bijv. een reis op zee maak? Ik ben niet zo thuis in de ontwikleingen en wil t liefst weer t zelfde toestel hebben want hij bevalt prima. Wat is de kosrtset weg naar de vervanger in gelijke klasse? Ben absoluut niet geïnteresseerd in de toekomst, behoud t goede en blijf d'r van af 🙂 Hopelijk heeft u tips?
op 16-08-2020 05:29 PM
Waarom schaf je geen powerbank aan? Er zijn goede powerbanks die zichzelf kunnen opladen met zonnepanelen.
En wat betreft de accu 2 dagen de tel uit verlies je wel wat uiteraard dat is normaal maar 100% is wel wat veel ik denk dat er wat mis is ergens maar kan dit niet met zekerheid zeggen.
Zowiezo zou ik nooit voor de A serie zijn aangezien dat budget telefoons zijn. Ik zit altijd bij de S serie omdat dat prima telefoons zijn. Als ik mijn tel 10 uur uitzet is er 0% battarij weg met mijn s20U en met 20 a 30 uur hooguit 1%. Dus 100% in 2 dagen klinkt mij vreemd.
op 17-08-2020 02:51 PM
17-08-2020 04:02 PM - bewerkt 22-08-2020 03:53 PM
op 22-08-2020 12:02 PM
Bij een telefoonshop in de stad! Man vertelde dat er nog een accu in ziet die waarschijnlijk de boosdoener is dat de hoofdaccu wordt ontladen tijdens uit. Samsung deed een tegemoetkoming en coolblue stuurde mij een powerbank! Super service. Overigens zeiden beiden dat dit issue niet komt omdat ik een A series heb, dat kan bij elke telefoon gebeuren.
op 22-08-2020 03:52 PM
'Man vertelde dat er nog een accu in ziet die waarschijnlijk de boosdoener is dat de hoofdaccu wordt ontladen tijdens uit'
Man heeft geen verstand van zaken.
Een accu ontlaad altijd zolang die is aangesloten zelfs als de telefoon uit is.
Accu stopt pas met ontladen als deze is ontkoppeld.
Telefoon uit betekent niet dat er geen stroom word verbruikt.
Er staat altijd stroom op het toestel zodat je bijv de optie hebt om op de aanknop te drukken ect ect zonder stroom is dat niet mogelijk.
Als die uit staat en er word heel veel stroom verbruikt dan is dat een teken dat er ergens wat mis is kwa hardware en dus moet een echte' expert' dat nakijken, bijv een service punt.