10-08-2020 11:47 AM - bewerkt 10-08-2020 02:28 PM
mijn vrouw kocht onlangs een samsung galaxy A51.
Zij wil op haar startscherm een foto van haar met de twee kleinzonen, maar als zij de procedure uitvoert vanuit galerij, dan komt op het startscherm slechts een stuk van die originele foto, er valt steeds een stuk van de zijkant weg.
kan iemand mij vertellen hoe men een opgeslagen foto, automatisch passend maakt voor het startscherm?
Alvast bedankt
wilfried3
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-08-2020 12:35 PM
Ten eerste zou ik je email weghalen dat is privé niemand hoeft dat te weten.
Wat ik altijd doe is de gallerij openen die foto openen zorgen dat die het hele scherm bedekt en dan een screenshot maken en dan die screenshot als achtergrond instellen:)
op 10-08-2020 12:35 PM
op 10-08-2020 02:31 PM
Beste Voyager
bedankt voor uw tip over mijn e-mailadres, ik heb het weggehaald. ik ben iet echt vertrouwd met deze media.
Uw tip met de screenshot ga ik straks proberen als mijn vrouw terug thuis is.
Alvast bedankt voor uw snelle reactie
op 11-08-2020 12:55 PM
op 11-08-2020 05:10 PM
Beste Voyager
nogmaals bedankt voor uw antwoord. Ondertussen hebben we gevonden wat de oorzaak van het probleem is. De foto genomen met de GSM horizontaal is blijkbaar te breed voor het startscherm. Als we een andere foto nemen die met de gsm verticaal is genomen, dan staat quasi alles ook op het startscherm.
Een screenshot nemen lukt, maar dan staat op die screenshot ook allerlei andere informatie op de screenshot en dus ook op de foto.
Photoshop zou ook kunnen, maar daar zijn wij niet echt bedreven in (leeftijd....WO II net voorbij, begrijp je 😄)
Hartenlijk dank voor uw attentie. en nu weten we de weg naar de Samsung Comunity als we nog met iets sukkelen
groetjes
wilfried
op 11-08-2020 06:11 PM