Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

CSC A71 veranderen

(Onderwerp aangemaakt op: 21-10-2020 04:55 PM)
2776 Weergaven
xjbx
Voyager
Opties

Na aankoop van de Samsung A71 bij Belsimpel, kwam ik er later achter dat ik een Italiaanse versie heb, dus ook met een csc code van dat land. Ik ben dus nu gebonden aan de updates die dat land uitbrengen.
Nu was ik aan het rond kijken om de csc landcode te veranderen naar Nederland.
Ik kwam de volgende website tegen en het lijkt simpel genoeg als ik dit zo lees:
https://www.droidviews.com/how-to-change-csc-in-samsung-galaxy-phones/
Heeft iemand hier er waring mee met het veranderen van de csc code.

0 Likes
35 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Welke CSC heb je nu dan?
Mijn S10e en de A71 van mijn vrouw, komen allebei via Belsimpel. Toen ik hem ging instellen zonder Sim startte hij op in het Italiaans. Toen ik daarna een harde reset had gedaan met de Simkaart erin stond deze gelijk op Nederlands. Op de S10e heb ik nu PHN/PHN, ITV/ITV en op de A71 PHN/PHN, PHN/PHN. Beide hebben gewoon de laatste updates volgens schema.
Ze hebben beide de OXM CSC, dat staat voor de multi versie dus de S10e heeft Nederland en Italië en de A71 Nederland en Nederland.
0 Likes
xjbx
Voyager
Opties

De CSC die ik nu heb is: PHN/PHN,PHN/ITV

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties

Dan heb je als ik het goed heb gewoon een Nederlandse versie. Je zal geen problemen hebben met updates. Mocht ik het mis hebben hoor ik het graag van @BruceH  of @KevinW of een van de anderen.

0 Likes
xjbx
Voyager
Opties

Alles is gewoon in het Nederlands, alleen krijg ik volgens mijn pas updates als Italië die uitbrengt.

Zover ik weet is er deze maand al een update geweest waaronder ook de nieuwe versie van One UI 2.5, ik zit zelf nog op versie 2.0.

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties

Als een van de anderen deze post ziet zullen ze het antwoord geven 😉

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Via https://www.sammobile.com/ een Nederlandse Rom downloaden en flashen.

Je zou ook eventueel naar een servicepunt kunnen gaan en vragen of hun het voor je kunnen doen op de officiële manier, zou nog beter zijn.

Of via belsimpel een Nederlands toestel eisen. Je hebt het via een Nederlandse website besteld dan mag je toch verwachten dat je een NL toestel krijgt.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
@Patrick
Waarom zou dat belangrijk zijn?
Wat is dan het grote verschil tussen de versies?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Er zijn geen grote verschillen maar bijv een Italiaanse versie heeft andere bloatware dan een Nederlanse versie, specifiek aan de regio waar het toestel voor gemaakt is.  Ook wat @xjbx  al aangaf kwa updates zijn er verschillen.  Het is gewoon minder handig om een buitenlandse firmware te hebben als je in Nederland woont.

Het is uiteindelijk aan @xjbx de keuze wat hij of zij wilt doen in deze kwestie.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

@henklbr kan je hier alles over vertellen. Hij is de firmware guru.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes