Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bug op Context Service en Google Play services, Google Play Store

(Onderwerp aangemaakt op: 08-06-2020 04:01 PM)
1250 Weergaven
tebrugge
Apprentice
Opties

Samsung A3 2016 geeft sinds een paar dagen problemen.

- Context Service: de app stopt steeds

- Google Play services: wordt niet ondersteund

- Google Play Store: is niet vindbaar meer als app.

In de discussie 'Foutboodschap "google play services stopt steeds"' loop ik vast op het ontbreken van de app Google Play Store. De Context Service wordt daar niet behandeld. Ik heb uiteindelijk een algemene reset gedaan op app-voorkeuren. 

Gevolgen:

- steeds de melding van de app Context Service die vastloopt;

- Gmail, Agenda Gmail, YouTube werken niet, (account Google is nog wel aanwezig op de Smartphone, maar niet te activeren).

- Whatsapp kan niet meer koppelen naar het adresboek, alleen de mobiele nummers worden weergegven.

Wat nu? 

0 Likes
8 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Wat heb je al geprobeerd? Je kunt proberen de cache en gegevens te wissen van de play services.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Stef1411
Voyager
Opties

Waarschijnlijk is de update corrupt geraakt en beschadigd. Wat je kan proberen is om Google play services als losse apk te downloaden en te installeren.  

Voordat ik je de link geef eerst een disclamer: het gebruik maken van APK bestanden kan de software beschadigen bij fout gebruik - controleer naderhand of de beveiliging weer aanstaat - het gebruik maken van APK bestanden wordt afgeraden - samsung (en ik) kunnen niet aansprakelijk gesteld worden. 

Omdat de play store niet meer werkt moet de update via een website gedownload worden en raadt daar bij apkmirror.com aan. 

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-play-services/google-play-services-20-18-17-release/...

Stappenplan met heel veel geduld ga naar instellingen, info telefoon, software om te kijken welke Android versie geïnstalleerd staat. 

Open de gegeven link en kies de het bestand die je nodig heb (volgens mij armeabi-v7a android 6.0 nodpi) en download het bestand. Ga dan naar bestand beheer, download en kies het bestand die je heb gedownload.  Door loop daarbij de stappen en nadat die geïnstalleerd is herstart het toestel.  Als goed is zou alles weer moeten werken. 

Mocht je dit zelf niet kunnen of willen doen kan je dit ook in een service center laten doen.

Nogmaals dit is geheel op eigen risico!

0 Likes
tebrugge
Apprentice
Opties

Beste @Rohit, de cache en gegevens van Google play services komen steeds terug na verwijderen.

@Rohit  schreef:
Wat heb je al geprobeerd? 

- Cache en gegevens Google Play services gewist. Ook bij Context Service. Google account verwijdert, maar bij opnieuw aanmaken geeft Google aan dat het account al bestaat op de machine. 

- App voorkeuren gereset. 

0 Likes
tebrugge
Apprentice
Opties

Oei. Alvast bedankt, @Stef1411.
Ik heb Android versie 7.0

Bram

0 Likes
Stef1411
Voyager
Opties

dan kan je de oudere versie pakken dus die van android 6.0

tebrugge
Apprentice
Opties

Beste @Stef1411 ,

Ik heb via de APKmirror Google Play Services (versie 20.18.17 met 320dpi)  geinstalleerd. Vooraf heb ik nog Droid Info toegevoegd. De Google Play Store blijft echter weg als app.
Het Google Account heb ik verwijderd en mijn account opnieuw toegevoegd. De goedkeuring van de account is er wel. Echter wordt gevraagd toch een andere methode te kiezen.
Context Service app stopt ook nog steeds.

Wat denk je? Nog opties?

Met een vriendelijke groet,

Bram

@Stef1411  schreef:

Waarschijnlijk is de update corrupt geraakt en beschadigd. Wat je kan proberen is om Google play services als losse apk te downloaden en te installeren.  

...

Omdat de play store niet meer werkt moet de update via een website gedownload worden en raadt daar bij apkmirror.com aan. 

...

Open de gegeven link en kies de het bestand die je nodig heb (volgens mij armeabi-v7a android 6.0 nodpi) en download het bestand. Ga dan naar bestand beheer, download en kies het bestand die je heb gedownload.  Door loop daarbij de stappen en nadat die geïnstalleerd is herstart het toestel.  Als goed is zou alles weer moeten werken. 

...

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Maak een backup van je gegevens/fotos ect en doe een fabrieksherstel.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Stef1411
Voyager
Opties

@tebrugge sorry voor het late antwoorden. maar denk dat je het advies van @Patrick zou moeten opvolgens en toestel resetten.