op 01-07-2022 04:24 PM
Ik heb mijn Galaxy A52s verbonden met Android Auto. Als ik mijn telefoon vergrendeld heb (bv in mijn broekzak) en ik geef Android Auto het commando iemand te bellen, dan meldt het systeem dat ik eerst de telefoon moet ontgrendelen. Dat was bij mijn vorige auto niet aan de orde. Smart Lock heb ik gekoppeld aan de auto, maar tbv een eerste belletje, moet de telefoon ontgrendeld worden.
Suzuki stelt, dat dit met de tel.instellingen te maken heeft. Het lukt mij dat niet te verhelpen, zodat ik direct zonder verdere handelingen en dam ook veilig, hands free kan bellen.
Wat kan ik doen, zonder dat mijn telefoon ontgrendeld is en dan ook met kans op een broekzakactiviteit?
op 05-07-2022 10:34 AM
Hi @Erik en Lotte, welkom op de Community! Ik denk eigenlijk niet dat het met de auto te maken heeft maar om wat voor Suzuki gaat het precies? Vermoedelijk kun je hier het beste even een melding van maken in de Members app, via een foutrapport.
Groeten,
Joey
op 06-07-2022 09:06 AM
op 06-07-2022 09:20 AM
Geen punt hoor, mooie auto! Dan zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen. Het kan iets verschillen per toestel maar hier vind je een handige uitleg: Hoe gebruik je de Samsung Members app?
Groeten,
Joey
op 25-08-2022 08:38 AM
Er komen sinds kort meer problemen bij:
Mijn toestel, een Samsung A52s met Android 12, is up to date qua software (systeem 1-7-2022 en software augustus 2022). Bij het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, lijkt mij voor de hand liggend, dat het toestel bij her-activeren de nieuwste hardware/firmware/software installeert.
Mijn toestel functioneert niet goed als het gaat om de verbinding met Android Auto in een Suzuki S-Cross (2022). Aanvankelijk deed het dat wel, maar ogenschijnlijk na de update van o.a. het systeem niet meer.
Het toestel van mijn vrouw, eveneens een Samsung met Android 12 doch niet up tot dat qua software, functioneert wel.
Ik heb Samsung support contact gehad en aanbevolen acties tevergeefs uitgevoerd:
Vervolgens heb ik wederom de up date in Android Auto verwijderd / cache gewist. Vervolgens heb ik het toestel weer met het systeem middels een originele kabel (meerdere geprobeerd inmiddels) aangesloten. Vervolgens krijg ik een ander menu dan eerder bij het maken van verbinding, waarop het systeem wel in werking treedt, doch direct Android Auto weer ge-updatet dient te worden. Dat moet, anders kom je niet verder bij het koppelen.
Na het loskoppelen vervolgens (einde rit), begint het weer met de foutmelding (geen verbinding kunnen maken) > verwijderen up date > koppelen > weer updaten > etc. etc. Uiteraard erg irritant en bovenal geenszins veilig! Continu dienen overbodige/extra en onzinnige handelingen te worden verricht met de telefoon.
Wat dient er te gebeuren om de telefoon eenmalig te koppelen en daarna zonder problemen gebruik te kunnen maken van Android Auto?
op 25-08-2022 02:13 PM
Hi @Erik en Lotte, goedemiddag.
Is de software van het systeem in de auto ook verder up-2-date? Dit kan je bij de dealer na laten kijken. Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten. Heb je deze nog verstuurd?
Wanneer je het toestel terug gaat zetten naar de fabrieksinstellingen maak dan wel eerst een back-up en vergeet WhatsApp hierbij niet. Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van media bestanden en contacten, installeer je apps één voor één vanuit de Google Play Store.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn