16-09-2020 09:36 AM - bewerkt 16-09-2020 09:37 AM
Wanneer het toestel actief is, en ik druk op de aan/uit knop dan wordt normaal het scherm zwart en valt hij in standby, dat gebeurt nu plots niet meer, ik krijg als ik op de knop druk nu drie knoppen te zien op het scherm onder elkaar "uitschakelen" "opnieuw opstarten" en "alarmstand uit". De enige manier is om te wachten tot de tijd is verstreken dat er geen activiteit meer is, dat het toestel automatisch in "time-out" valt.
Als ik het toestel dan uit deze standby wil halen kan dat normaal ook door 1 keer te drukken op de aan/uit knop, als ik dat nu doe, dan gebeurt opnieuw hetzelfde, die drie knoppen komen direct op het scherm onder elkaar tevoorschijn "uitschakelen" "opnieuw opstarten" en "alarmstand uit". Druk ik twee keer op de aan/uit knop dan verschijnen ook die zelfde knoppen, maar dan wordt ook de camera geactiveerd, die dan op de achtergrond van deze knoppen zichtbaar is.
Ook het uitschakelen lukt niet meer zoals dat normaal moet. Als ik de aan/uit knop lang indruk krijg ik opnieuw die drie knoppen boven elkaar, dat is het enige dat er gebeurt, hij schakelt niet uit na de knop lang in te drukken. Ik kan dan wel "uitschakelen" drukken op de knop die op het scherm komt natuurlijk.
Als ik dan het toestel nadien weer wil inschakelen door de aan/uit knop enkele seconden in te drukken, dan gebeurt er gewoon niks. Ik moet het toestel dus altijd terug aanzetten door deze knop lang ingedrukt te houden, samen met de volume-omlaag knop, zodat er een soort van "reset" gebeurt. Ook dat is dus niet normaal dat het zo moet..
Hoe krijg ik die aan/uit knop weer in normale werking? En hoe komt het dat dit probleem opeens ontstaat? Het toestel is nog maar 5 maanden geleden gekocht. Opeens was dit probleem er zonder enige aanleiding...
17-09-2020 12:19 AM - bewerkt 17-09-2020 12:19 AM
Als je in Instellingen even zoekt naar Zijtoets, en daar 2x drukken uitschakeld, is het volgens mij opgelost.
Dit is bij een A71, maar die werkt hetzelfde volgens mij.
op 17-09-2020 08:08 AM
Bedankt voor de reactie! Ik had iets dergelijk ook al via internet gevonden en me rot gezocht naar die instelling van de zijtoets of iets dat op het zelfde zou kunnen neer komen, heb alles doorlopen en via het vergrootglas op allerhande woorden gezocht in de menu instellingen, maar blijkt dat de A40 die instelling gewoon niet heeft 😕
Helaas kan ik het dus op die manier niet oplossen.
op 17-09-2020 11:59 AM
Hi @galaxy40,
Je kunt nog een reset proberen nadat je een back-up hebt gemaakt.
Als het dan nog niet goed werkt, kun je hem het beste ter reparatie aanmelden via onze Ophaalservice of ermee langs een servicepunt van ons gaan.