Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A55 5G heeft slecht WiFi bereik

(Onderwerp aangemaakt op: 06-06-2024 03:50 PM)
1305 Weergaven
Belinda71
Apprentice
Opties

De A55 heeft een slecht WiFi bereik. Op plekken in en om de woning waar ik met mijn A52 een prima bereik had, springt de A55 telkens over op 5G. Dit gaat onnodig ten koste van mijn databundel. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

#A55 5G

0 Likes
51 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Belinda71,

Bedankt voor jouw bericht. Ervaar je dit ook op andere Wi-Fi netwerken en is jouw toestel ook helemaal up-to-date? Heb je daarnaast nog een bepaalde cover om jouw toestel heen?

Met groet,

Ajay

rsz-846676
0 Likes
Belinda71
Apprentice
Opties

Hallo @Ajay-A ,

Het toestel is up-to-date.  Andere apparaten in huis hebben er geen last van. Met mijn vorige toestel had ik er ook geen last van. Het is alleen dit apparaat. 
Er zit een hardplastic, doorzichtig origineel Samsung A55 hoesje omheen en een screensaverfolie aan de voorkant. 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Belinda71,

Is dit sinds het begin al zo of na een update of installatie van een bepaalde app?

Met groet,

Ajay

rsz-846676
0 Likes
Belinda71
Apprentice
Opties

@Ajay-A dit is al vanaf het begin. Met mijn A52 geen problemen gehad, met deze wel. 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Belinda71,

Wanneer jouw A55 naar de 5G springt kan je op het toestel zien dat jouw Wi-Fi netwerk een sterke signaal ontvangt of juist een slecht signaal? Wanneer het slecht is, om hoeveel streepjes gaat het? 

Met groet,

Ajay

rsz-846676
0 Likes
Belinda71
Apprentice
Opties

Er staat dan helemaal geen wifi-symbool meer in beeld, hoewel de wifi wel gewoon ingeschakeld staat op mijn telefoon.  Als ik wifi uitschakel en weer inschakel pakt de telefoon het wifi-signaal niet op.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Belinda71,

Heb je geprobeerd het cachegeheugen te verwijderen via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en houd je de knoppen Volume omhoog, Aan/uit en Home/Bixby ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'. Laat ons weten of het gelukt is.

Met groet,

Ajay

rsz-846676
0 Likes
Belinda71
Apprentice
Opties

Kan ik dat doen zonder dat er gegevens op mijn telefoon verdwijnen? 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Belinda71,

Er worden geen bestanden/foto's en andere gegevens gewist. Alleen tijdelijke geheugen dat op jouw toestel is blijven hangen. laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

rsz-846676
0 Likes