Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A53 geeft teveel kilometers weer in de verschillende wandelapps op het toestel.

(Onderwerp aangemaakt op: 27-03-2023 09:23 AM)
416 Weergaven
zwabo
Pioneer
Opties

A53 geeft teveel kilometers weer in de verschillende wandelapps op het toestel. Dit t.o.v. de meetgegevens op mijn andere toestellen de Samsung M21 en S20FE die wel correct werken.(gechecked met meetgegevens van collega wandelaars die dezelfde afstanden  liepen. Ik denk dat het probleem voortvloeit uit de GPS ontvangst van het toestel omdat de apps af en toe vreemde afstanden meet op plaatsen waar ik niet gewandeld heb.

Ik heb dit probleem ook aangekaart (2x) bij vraag stellen met de Samsung members ,waarna ik van Samsung Electronics Benelux de vraag kreeg om een logbestand van het toestel in te sturen, aldus gedaan en ook nog een keer hetzelfde probleem  aangekaart ook met de loggegevens van dat moment.

Daarna niets meer gehoord. Galaxy A53 5G 

0 Likes
17 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @zwabo, goedemiddag.

Wat goed om te lezen dat je dit al hebt aangekaart via een foutrapport met de Members-app 👍 Zo kunnen mijn collega's op de R&D afdeling dit verder onderzoeken met de gegevens van jouw telefoon. Wanneer dit met een update vanuit ons kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. Is jouw telefoon verder up-2-date? En geldt dat ook voor je apps? Heb je de netwerkinstellingen van je telefoon al eens gereset?

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Wat bedoel je met de verschillende wandel apps? Zie je in de Samsung Health-app een groot verschil in de route en de afstand vergeleken met je collega's? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
zwabo
Pioneer
Opties
Netwerkinstellingen gereset,apps en trlegoon zijn up-to-date.De wandelapps op mijn A53 wijken af t.o.v. de opname op mijn M21. Op een wandeling van afgelopen zaterdag geeft de A53 in S-health aan 45,63 gelopen in 6uur43min. Dezelfde route ook opgenomen met mijn andere toestel (M21) met de app Strava 40,53km in 6uur32. Dit komt overeen met de uitgezette wandeltocht van 40,2 km vlgs de routebeschrijving. Mijn collega wandelaar had 40,4 km op zijn telefoon.
0 Likes
zwabo
Pioneer
Opties
A.s. zaterdag staat een wandeling van ca. 50-55 km. op het programma. Ik zal dan de wandeling opnemen met A53 in de app Shealth met de geresette netwerkinstellingen wat volgens mij het probleem niet is maar wel gps gerelateerd (laat ook routeuitschieters in de app zien waar ik niet gelopen heb. Ook zal ik de route opnemen met mijn M21 toestel .met de apps Shealth en Strava.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling. Dat zijn pittige wandelingen, dat doe ik je niet na 💪 

Hoe staan de locatie services ingesteld? Houd met je vinger de locatie knop in het controle paneel hiervoor even vast, zie je hier ook de optie staan voor Locatie-services? En staan hier de opties voor Scannen via Wi-Fi en Bluetooth ook aan? Start je ook via Strava op de A53 een registratie? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
zwabo
Pioneer
Opties
Beide opties staan aan scannen wifi/bluetooth. Ook in de A53 neem ik de tocht op in Strava. Dat wordt powerbank werk.
zwabo
Pioneer
Opties
P.s. eind april staat een kennedymars op het programma. Dezd is 80 km.🚶‍♂️🇵🇾
0 Likes
zwabo
Pioneer
Opties
Rondje eilanden vanuit huis.
Meetgegevens (zelf uitgezet met afstandmeten
0 Likes
zwabo
Pioneer
Opties
54,28 km.
Telefoons M21 en A53
Strava 55,45 9 u 37 en 57,37 9 u 37
S-health 56,28 9 u 38 en 57,00 9 u 31
Verschillen zijn duidelijk kleiner.
Volgende week Krabbendijke volgende test 30 en 20 km. erachteraan.
MartijnK
MegaStar
Opties

Jeetje zeg wat een afstanden dan is de Nijmeegse 4- daagse een tussendoortje 💪 

Dankjewel voor je terugkoppeling! Dat ziet er inderdaad wel al een stuk beter uit, ik den k ook niet dat er iets mis is met de telefoon. Dat de registratie onderling niet helemaal gelijk is zal vermoedelijk met de nauwkeurigheid van de GPS en de verbinding hiervan te maken hebben. 

Voor bijvoorbeeld de Watch heb ik berichten voorbij zienkomen dat er apps zijn om de GPS verbinding stabieler te krijgen wat een nauwkeuriger resultaat oplevert.

Succes alvast met de nieuwe wandelroutes 😇 Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes