Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wederom barst in scherm galaxy book 4 360

(Onderwerp aangemaakt op: 26-03-2025 09:49 AM)
601 Weergaven
Manon1974
Pioneer
Opties

Hoi,

Na aanschaf van een galaxy book 4 360 vorig jaar binnen een week het scherm bij normaal gebruik gebarsten. Deze laten repareren en gelukkig heeft mijn verzekering het vergoed.

Na terugkomst van het gerepareerde scherm uit angst helemaal niets meer gedaan met het scherm qua aanraking, dus de flex functie niet gebruikt, het pennetje niet gebruikt, laptop niet vervoerd behalve van de tafel naar een stoel ,met 2 handen onder de laptop. Nu wederom een barst in het scherm van boven naar beneden. Ik baal hier wel echt van en met geen van mijn vorige laptops heb ik dit euvel gehad.

Ik heb een Samsung care plus verzekering maar ik baal van de eigen bijdrage die ik moet betalen voor weer een schermreparatie. zo word deze laptop wel erg duur met om de paar maanden een nieuw scherm aan te moeten vragen. 

ik wil tegen beter weten in toch proberen of dit onder de garantie gerepareerd te krijgen, ook al weet ik het antwoord denk ik wel=gebruikersschade volgens Samsung, zoals de vele ervaringen op diverse fora. 

vraag: moet ik hem aanmelden via de samsung care en dat jullie vanuit daar beoordelen of het garantie is of niet? en krijg ik dan evt de eigen bijdrage die ik direct moet betalen retour?

of moet ik de normale ophaalservice gebruiken en dat zij het dan doordoen naar Samsung care mocht het niet onder de garantie vallen?

gr Manon

0 Likes
15 Antwoorden
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Beste Manon,

Ik ben benieuwd hoe het verder verlopen is bij je. Er worden door een zeker Patrick claims gedaan dat het soms wel maar vaak niet onder garantie valt - maar daar gaat hij verder niet op in. Ik heb zelf nog niemand gezien waar het onder garantie viel. 

M.vr.gr.
Jan-Volkert

0 Likes
Manon1974
Pioneer
Opties
Goedemiddag, nee ik heb ook met iemand van een hogere afdeling gemaild voor advies maar deze zei ook dat de kans klein is dat dit onder garantie valt..ik heb daar dan ook niet meer naar laten kijken aangezien ik dan onderzoekskosten moest betalen. Ik heb het aangemeld bij Samsung care met dus een fikse eigen bijdrage. Ik baal er wel behoorlijk van en raadt geen laptop uit deze serie aan van Samsung. Ze zijn mooi maar als je ze niet kunt gebruiken waarvoor je zou willen zonder dat er weer een barst ontstaat zijn de kosten van aanschaf wel erg hoog.
0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Helemaal eens. Wij denken de volgende keer ook nog wel een keertje extra na voordat we zo'n dunen laptop aanschaffen. Jammer dat Samsung dat nog niet onder de knie heeft en de klanten er de dupe van zijn.

0 Likes
Manon1974
Pioneer
Opties
Klopt, vooraf reviews lezen zou mij ook geholpen hebben l, had er ook wel een paar gezien maar ik nam aan dat die mensen er onvoorzichtiger mee waren geweest en ik die altijd erg voorzichtig is zou dat niet overkomen, haha. Dus wel,lschermen zijn echt te dun voor normaal gebruik als deze bij het oppakken van de laptop al knappen. Maar goed, goede les, verder wel heel tevreden over Samsung producten gelukkig.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Jan-Volkert,

Ik lees dat er bij jou 2 reparaties waren geweest. Bij welke Service Centers waren dat en wat was het uitkomst? Ik maak dan e.v. een ticket voor je aan voor onze interne afdeling. Ze kunnen dat verder onderzoeken.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Dat was bij Manon1974. Bij mij zijn er twee onderzoeken gedaan: door het Service Center in Breda dat vastgesteld heeft dat er geen impactschade was en geen andere zichtbare schade dan de barst. De laptop was volgens hen in nieuwstaat. Daarna is het door Samsung opgehaald voor onderzoek - het onderzoek van het eigen Service Center was voor Samsung niet voldoende voor reparatie onder garantie - na ophalen is vastgesteld dat het bij Samsung dat het wel gebruikersschade is - zonder enige onderbouwing. Wij hebben de reparatie niet laten uitvoeren aangezien we allemaal wel weten dat het een ontwerp/constructiefout is en ik niet iedere drie maanden een nieuw scherm wil laten plaatsen. Ik heb zelf een Tab S10 Ultra aangeschaft - dan heb je in ieder geval geen breekbaar scherm - wel jammer dat daar de laatste update de muis onbruikbaar maakt. Maar goed, dat heb ik opgelost met een ander merk muis. Moet zeggen dat de service en garantie echt beneden alle peil is, dus dat moet iedereen goed meewegen bij aanschaf.

Kun je een statistiek geven van de aantallen gebruikersschades en afhandelingen onder garantie van de superdunne schermen? Er lopen mensen op het forum te zeggen dat er wel onder garantie wordt gerepareerd, ik moet zeggen dat ik dat nergens zie op het forum en ik kan het moeilijk geloven aangezien onze laptop echt binnen de garantieperiode en in nieuwstaat was zonder enig teken van impact of schade. 

0 Likes