Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung USB Type C - USB stick - USB 3.1 - USB C - 256 GB

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2024 11:34 AM)
284 Weergaven
rudi1962
Voyager
Opties

Komt deze Samsung USB Type C - USB stick - USB 3.1 - USB C - 256 GB met paswoord beveiliging?

Mvg

13 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Ik zie niets vermeld op de website van Samsung over wachtwoordbeveiliging op de usb-drive (zoals bijvoorbeeld de T7 Touch SSD, waar je de gegevens kunt beveiligen met een wachtwoord en een vingerafdruk).

Als er geen ingebouwde ondersteuning is, kunt u een app van derden, zoals BitLocker, gebruiken om de gegevens op uw pen drive te coderen en met een wachtwoord te beveiligen.

rudi1962
Voyager
Opties

Maar dan moet bitlocker op de computer staan waar je de usb-drive wilt op gebruiken veronderstel ik?

0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Dat klopt! Houd er rekening mee dat de met bitlocker gecodeerde USB-drive werkt op Windows-computers en laptops, maar niet toegankelijk is op Android-telefoons.

https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365-life-hacks/privacy-and-safety/how-and-why-to-encrypt-u...

rudi1962
Voyager
Opties

Tja, idee achter bitlocker is goed maar deze is niet beschikbaar in de windows home editie.

Dan zit ik terug vast, eigenlijk een simpel programmatje dat een paswoord vraagt om toegang te geven tot de stick is voldoende, de sticks die dit standaard hebben zijn veel te duur.

0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Dat is inderdaad jammer. Heeft u de Samsung T7 Touch SSD overwogen?Het is duurder dan de pen drive, maar ondersteunt vingerafdrukvergrendeling en hogere snelheden. Op Amazon of Bol.com vind u de schijf wellicht voor een betere prijs. Op Samsung wordt het vermeld voor € 125 voor 500 GB.

rudi1962
Voyager
Opties

Deze draait op mijn pc als back-up schijf zeer tevreden vann daarom dat ik die stick ook wil aanschaffen om aan de sleutelbos te hangen om steeds een reserve back-up te hebben, heb de gewoonte om die ssd vast aan de pc en twee andere schijven om 1x per maand update te doen voor back-up.

Is paranoia ik weet het maar heb paar jaar geleden crash gehad van pc en was een heleboel belangrijke dingen kwijt daarom doe ik het nu zo.

Ik denk om USB-lockit te gebruiken voor de usb stick.

Members_4n3ydPn
Apprentice
Opties

Dag Rudi1962
Ik ben momenteel hetzelfde aan het zoeken. Ik heb net een USB-c stick van Samsung gekocht en kwam erachter, dat deze niet met bitlocker beschermd kan worden.
Ik kwam online USB-lockit tegen, maar kan geen reviews e.d. vinden of dit veilig is  (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.usblockit.app&hl=nl
Gebruikt u ondertussen USB-lockit? En zo ja, is dit gemakkelijk en veilig te gebruiken en moet je het programma dan zowel op je laptop als op je telefoon installeren? (ik ben een beetje een digibeet 😉)

0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties
Werkt prima hier us lockit
Members_4n3ydPn
Apprentice
Opties

Dank voor het snelle antwoord. Gebruikt u inderdaad degene waarvan ik de URL heb doorgestuurd.
En volstaat downloaden op computer, of moet hij ook op telefoon. 

0 Likes