op 14-01-2024 06:40 PM
Komt deze Samsung USB Type C - USB stick - USB 3.1 - USB C - 256 GB met paswoord beveiliging?
Mvg
op 14-01-2024 08:30 PM
Ik zie niets vermeld op de website van Samsung over wachtwoordbeveiliging op de usb-drive (zoals bijvoorbeeld de T7 Touch SSD, waar je de gegevens kunt beveiligen met een wachtwoord en een vingerafdruk).
Als er geen ingebouwde ondersteuning is, kunt u een app van derden, zoals BitLocker, gebruiken om de gegevens op uw pen drive te coderen en met een wachtwoord te beveiligen.
op 14-01-2024 08:32 PM
Maar dan moet bitlocker op de computer staan waar je de usb-drive wilt op gebruiken veronderstel ik?
op 14-01-2024 10:02 PM
Dat klopt! Houd er rekening mee dat de met bitlocker gecodeerde USB-drive werkt op Windows-computers en laptops, maar niet toegankelijk is op Android-telefoons.
op 15-01-2024 11:34 AM
Tja, idee achter bitlocker is goed maar deze is niet beschikbaar in de windows home editie.
Dan zit ik terug vast, eigenlijk een simpel programmatje dat een paswoord vraagt om toegang te geven tot de stick is voldoende, de sticks die dit standaard hebben zijn veel te duur.
op 15-01-2024 02:42 PM
Dat is inderdaad jammer. Heeft u de Samsung T7 Touch SSD overwogen?Het is duurder dan de pen drive, maar ondersteunt vingerafdrukvergrendeling en hogere snelheden. Op Amazon of Bol.com vind u de schijf wellicht voor een betere prijs. Op Samsung wordt het vermeld voor € 125 voor 500 GB.
op 15-01-2024 02:53 PM
Deze draait op mijn pc als back-up schijf zeer tevreden vann daarom dat ik die stick ook wil aanschaffen om aan de sleutelbos te hangen om steeds een reserve back-up te hebben, heb de gewoonte om die ssd vast aan de pc en twee andere schijven om 1x per maand update te doen voor back-up.
Is paranoia ik weet het maar heb paar jaar geleden crash gehad van pc en was een heleboel belangrijke dingen kwijt daarom doe ik het nu zo.
Ik denk om USB-lockit te gebruiken voor de usb stick.
op 11-08-2024 02:23 PM
Dag Rudi1962
Ik ben momenteel hetzelfde aan het zoeken. Ik heb net een USB-c stick van Samsung gekocht en kwam erachter, dat deze niet met bitlocker beschermd kan worden.
Ik kwam online USB-lockit tegen, maar kan geen reviews e.d. vinden of dit veilig is (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.usblockit.app&hl=nl)
Gebruikt u ondertussen USB-lockit? En zo ja, is dit gemakkelijk en veilig te gebruiken en moet je het programma dan zowel op je laptop als op je telefoon installeren? (ik ben een beetje een digibeet 😉)
op 11-08-2024 02:28 PM
op 11-08-2024 02:53 PM
Dank voor het snelle antwoord. Gebruikt u inderdaad degene waarvan ik de URL heb doorgestuurd.
En volstaat downloaden op computer, of moet hij ook op telefoon.