Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Odyssey G5 Ghosting

(Onderwerp aangemaakt op: 20-12-2020 03:38 PM)
1581 Weergaven
Bloebel
First Poster
Opties

Hoi!

Ik heb nèt mijn Odyssey G5 monitor (27" 144hz) neergezet en ingesteld, maar ik schrik wel heel erg van de ghosting. Het is veel erger dan bij mijn 10 jaar oude 60Hz monitor, dus ik ga er vanuit dat dat niet de bedoeling is?

Mijn vraag is: Is dit normaal, en zoniet, zou ik hier iets aan kunnen doen? Zou ik ipv. de bijgeleverde HDMI kabel een DP 1.2 kabel moeten bestellen? Is er ergens een instelling die ik echt moet aan- of uitvinken?

Ik heb geprobeerd de driver te installeren, maar de setup van de disc wilt niet openen, en de driver die ik kon downloaden heeft een extractor in het Koreaans... Ik heb kunnen uitvogelen welke knop wat deed, maar nadat ik hem had uitgepakt wilde deze driver setup ook niet openen.

Hopelijk kan iemand me helpen!

0 Likes
6 Antwoorden
Lizardc
First Poster
Opties

Hey,

Ik heb hetzelfde gemerkt.  De monitor (wel de 32" versie) 2 dagen geleden uitgepakt en gezet, maar de ghosting is echt verschrikkelijk. Heb getest met alle mogelijke kabels en instellingen, niets helpt.

Heb altijd Samsung monitors gehad, maar dit is echt het slechtste dat ik ooit gekocht heb ...

0 Likes
Bloebel
First Poster
Opties

Oei, klinkt niet goed. Dit is mijn eerste Samsung monitor, gekozen na lange overweging, dus het is geen goede eerste impressie. Jammer dat jij er ook zo'n last van hebt!

Ik had gisteren trouwens ook dat hij stopte met beeld geven, maar wel herkend werd door de pc. Aan- en uit gezet, HDMI kabel er uit en er in gedaan, dat werkte niet. Na een tijdje begon hij vanzelf weer te werken. Nu zet ik net mijn pc aan en gaf de monitor wéér geen beeld (hij werd alsnog herkend door de pc) en moest ik hem uit- en aanzetten.

Beetje vreemd dit.

0 Likes
Bloebel
First Poster
Opties

Net maar met pijn in mijn hart de upgrade naar Windows 10 gedaan... Ik kon de driver installeren nu, maar veel heeft het niet uitgehaald.

Ik moet ook nog steeds de monitor uit- en aanzetten elke keer als ik mijn pc aanzet.

0 Likes
Lizardc
First Poster
Opties

Als je naar het menu gaat, kun je bij System,  Auto Source Switch op on zetten. Dan zou de monitor wel automatisch aan moeten gaan als je je pc aanzet.

Ik heb ondertussen een andere monitor besteld, deze gaat terug, echt het geld niet waard 🙄

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Goede tip @Lizardc

Kijk in ieder geval even aan of dat werkt @Bloebel, houd je me op de hoogte? 

0 Likes
Bloebel
First Poster
Opties

Een DP kabel gebruiken heeft het niet-aangaan opgelost. Het willekeurig uitgaan is daarmee ook opgelost. Alleen valt het me wel op dat er een off-timer op zit, maar de off-timer en eco-timer staan beiden uit. Is er nog een timer-instelling die ik zou moeten veranderen?

Sommige instellingen zijn ook moeilijk te veranderen, omdat ik hem daarna moet powercyclen. Anders blijft hij in stand-by mode staan.

De ghosting is nog steeds een ding. Ik had hem op een andere pc aangesloten om te kijken of het niet aan de mijne lag, maar helaas. Zit er ook maar aan te denken om een andere te kopen... Jammer, want de meeste andere monitors met soortgelijke specs zijn wel twee keer zo duur.

0 Likes