08-01-2018 09:04 PM - last edited 08-01-2018 09:13 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
- Report Inappropriate Content
Ik heb sinds een aantal weken de gaming monitor LC27FG73FQU. Alles van de monitor is precies naar mijn wens maar er is sinds dag 1 al één irritant probleem. Als de monitor verbonden is met display port en ik zet mijn computer aan gaat de monitor nooit aan. Hetzelfde gebeurt na een wake from sleep of als windows de monitor een tijd uit heeft geschakeld vanuit power options.
De workaround is om de power connector even uit en in de monitor te doen (er is namelijk geen aan/uit knop) hierna schakelt de monitor wel in. Ik maak me zorgen over de wear and tear op de monitor van deze inmiddels dagelijkse handeling.
Overigens heb ik al andere display port kabels en zelfs een andere videokaart geprobeerd maar het lijkt toch echt de samsung monitor te zijn .
Ik hoop dat samsung hier een goed antwoord/oplossing voor heeft ?
Ik zie aan het support forums ook dat het bij andere modellen van samsung icm display port voorkomt .
02-02-2018 09:02 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Hi @Cameo,
ik zie dat mijn bericht niet was doorgekomen dus bij deze:
iets te vroeg gejuicht inderdaad. 😞
Ik neem aan dat je geen gebruik maakt van een docking station of sluit je hem direct aan op de PC?
Zo niet, kunnen we het volgende doen:
De monitor kan qua firmware worden geüpdatet, hiervoor dient het toestel te worden opgestuurd en ben je de monitor enkele dagen kwijt.
02-02-2018 03:08 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Hallo BruceH,
Ik sluit hem direct aan op de PC.
Gaat die firmware update het probleem 100% verhelpen en is het dus een erkende fout?
Ik vind het eerlijk gezegd wel een last om de monitor op te sturen en hem een paar dagen kwijt te zijn.
Is er anders een service punt waar ik terplekke kan wachten op de firmware update?
03-02-2018 11:01 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Hallo Bruce, ik heb hezelfde probleem met mijn LC49HG90DMU. En was toevallig op het zelfde punt van de firmware update aangeland. Dacht dat het mogelijk was om dit zelf te doen via een USB kabel, was ik ergens tegengekomen op pagina 14 van de handleiding. Daar staat software via USB upgraden, en moet er nog werk van maken. Ben er overigens nog zeker van of er firmware wordt bedoeld. De USB-kabel kost 18 euro bij de MediaMarkt, dus die heb ik maar even laten hangen. Het moet volgens mij zo'n kabel zijn met aan beide kanten een zelfde stekker, en die zijn niet zo gangbaar, want meestal zijn het USB-verloopkabeltjes. De Action en de HEMA hebben ze ook niet. Ga zo meteen even op allekabels.nl en aliexpress kijken. Ben benieuwd naar het vervolg. Je kan mij overigens ook direct contacteren hierover, als er dan vorderingen zijn laat ik het je weten.
mvg
Michel
04-02-2018 10:34 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
06-02-2018 02:05 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Hallo Cameo, door een driver-update (31-01-2018) van mijn GTX 1060 AERO ITX 3G OC - Grafische kaart, heb ik het probleem in mijn geval waarschijnlijk opgelost, want het is een voorzichtige conclusie vanwege het kortstondig testen maar is veelbelovend. Ben benieuwd of een driver-update van jouw grafische kaart het probleem voor jou ook oplost.
06-02-2018 02:10 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Bericht op tweakers, dinsdag 10 oktober 2017:
Beste mensen,
Ik had hetzelfde probleem met mijn scherm die geen beeld gaf bij uit slaapstand komen. Bij veel gepuzzel kwam ik erachter dat de nieuwe update van de grafisch kaart het probleem gaf. Heb de oude drivers terug gezet in apparatenbeheer. Sindsdien is het probleem opgelost. Misschien heeft iemand er nog wat aan.
06-02-2018 03:28 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Helaas, na mijn PC op een ander monitor te hebben aangesloten, en weer terug op de bewuste Samsung wam het probleem weer terug. Dus te vroeg mijn conclusie getrokken dat met de update van de grafische kaart het probleem zou zijn verholpen. Zojuist met een Samsung medewerker gesproken, en die adviseerde mij toch de "Upgrading the Software via USB disk/stick" van hun website te doen zoals op bladzijde 14 en 15 van de handleiding is omschreven. Dat ga ik dus vanavond proberen. Dacht eerst dat het via een nog te ontvangen bestelde USB-kabel moest gebeuren, anders had ik dat al eerder gedaan.
06-02-2018 03:58 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Ik had eigenlijk inderdaad al uitgesloten dat het de kabel, drivers en/of videokaart waren. Ik ben benieuwd naar je bevindingen met nieuwe firmware. Ik heb helaas geen USB port op de monitor volgens mij dus het zal het hier via een ander portje moeten. Ik hoop nog reactie te krijgen over een service punt waar dit terplekke kan want als ik hem zou moeten opsturen dan ruil ik het hele scherm wel om voor iets anders ben ik bang.
06-02-2018 05:12 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Bedankt voor je reactie ! Succes !
07-02-2018 03:49 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Firmware update via USB is gelukt, echter het probleem blijft bestaan. De monitor gaat weer terug naar de MediaMarkt. Op de volgende site wordt het probleem ook beschreven door gebruikers, en wordt beweerd dat Samsung de bewust batch monitoren niet uit de handel heeft laten nemen en het bewust heeft verzwegen. Met mijn ervaring in communicatie met Samsung bij herhaald vragen naar erkenning van het probleem wordt het genegeerd en niet beantwoord, waarmee het voorgaande nog eens wordt bebekrachtigd dat Samsung het onder de pet wil houden. Voor mij in de toekomst dus geen Samsung meer, met zo'n zwijgcultuur ten koste van de consument de maar zijn tijd zit te verdoen met aanklooien, met aanzienlijke omzetderving uit eigen bedrijf tot gevolg.