Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Driver voor externe harde schijf Samsung S2, 500 Gb voor Windows 10, 64 bits

(Onderwerp aangemaakt op: 31-12-2018 12:24 PM)
2280 Weergaven
Miek
Journeyman
Opties

Ik zoek een gepaste driver voor mijn externe harde schijf Samsung S2, 500 Gb, voor Windows 10, 64 bits. Ik krijg bij elke update van Windows 10 problemen met opstarten van Windows. Microsoft zegt dat het mogelijk aan oude drivers van randapparatuur kan liggen.

Groet, Miek

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Miek,

ik denk niet dat daar drivers voor te vinden zijn. USB hardeschijven werken bijna altijd zo uit de doos zonder daarvoor iets te hoeven te installeren. Het model wat jij hebt komt uit 2009, dat is dus al 10 jaar geleden. Het kan dus zijn dat je HDD defect is of zoals Microsoft aangeeft niet meer compatibel met Windows 10.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Miek
Journeyman
Opties
Hoi Rohit,
Dank voor je reactie. Ik heb eerder via de Samsung Community een driver hiervoor gekregen voor Windows 8. Een driver bestaat dus kennelijk wel; ik verdenk deze verouderde versie ervan de oorzaak te zijn van het niet kunnen opstarten van Windows 10 na een update. De harde schijf werkt overigens wel.

Groet, Miek
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Miek,

ik vind alleen dit : https://eu.community.samsung.com/t5/Camera-en-IT-Producten/Samsung-Drive-Manager-ext-harde-schijf-we...

Waarom start je Windows 10 op via een externe harde schijf? Windows 10 moet op de harde schijf staan in de pc/laptop. Het opstarten moet dus ook gebeuren op die harde schijven en niet op jou externe Samsung harde schijf.
0 Likes
Miek
Journeyman
Opties
Hoi Rohit,

Kennelijk hadden we eerder contact; was ik helemaal vergeten. Jouw oplossing destijds werkt wel, ik heb tot nu toe backups kunnen maken en heb ook ontdekt hoe de foutmeldingen te verhelpen t.g.v. 'te lang pad'. Ik maak nu foutloze backups mbv de Samsung S2. Ik heb Windows 10 niet op deze externe schijf staan maar start op via mijn laptop. De problemen met opstarten na een Windows update zouden volgens Microsoft veroorzaakt kunnen worden door verouderde drivers van randapparatuur. Vandaar mijn vraag naar een actuele driver. Het is dus niet zeker dat de Samsung S2 deze problemen veroorzaakt maar het leek me beter toch de nieuwste driver te installeren. Als die er niet is blijf ik naar een andere oorzaak en oplossing zoeken.

Groet, Miek
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Werkt de HDD wel op een andere laptop/pc?
0 Likes
Miek
Journeyman
Opties
Beste Rohit,
Mijn externe harde schijf werkt prima op mijn eigen laptop, zie mijn vorige antwoord.
groet, Miek
0 Likes