op 20-11-2017 09:00 PM
Beste Samsung medewerker,
ik heb nu 2 maanden de gear fit 2 pro en ervaar diverse ongemakken en heb ook een aantal vragen. Tot nu toe ben ik niet zo tevreden over deze sportwatch.
a Ik ben niet tevreden over de accuduur van het apparaat. Ik heb alle meldingen uitstaan, bijna geen apps geinstalleerd, maar wel de hartslagmeter aan staan omdat anders tijdens trainingen de hartslag ook niet gemeten wordt en ik dit anders vergeet aan te zetten. De gps staat alleen aan in trainingsapps zoals wandelen en fietsen. De algemene knop GPS staat uit. (Ik vraag me af hoe kort de accu meegaat als ik er muziek mee zou willen afspelen. )Toch moet ik het horloge elke dag opladen omdat de accu krap 24 uur mee gaat. Kan ik hier iets aan doen?
b Ik heb diverse registraties van wandelingen die niet kloppen. Zo heb ik op een dag 26,29 min gelopen met een gemid. snelheid van 4,2 km/u. Dan klopt het niet dat ik maar 0,18 km zou hebben gelopen zoals Samsung health aangeeft.
c Ik heb tijdens wandelingen de gps dus aan staan. Maar ik heb diverse registraties waarop ik geen afbeelding van de gelopen afstand op de plattegrond heb staan. Of ik krijg een registratie die een rechte lijn trekt tussen het start- en eindpunt, dus dwars door de woonwijk heen ipv de exact gelopen route. Of ik heb een registratie van 26 minuten met een gemid. snelheid van 0 km/u en toch 0,63 km gelopen. (deze laatste is een automatische wandelherkenning geweest). Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?
d Als ik de gewandelde afstand (dus de blauwe lijn op de plattegrond) wil delen dan krijg ik opeens een plaatje van een hardloper bij ondergaande zon te zien ipv de plattegrond. Hoe kan ik dit plaatje wegkrijgen en de plattegrond incl. blauwe lijn delen?
e Is er nog een andere manier om het horloge op te laden dan met de bijgeleverde lader? Als ik onderweg ben en de accu is leeg omdat ik deze de dag ervoor vergeten ben op te laden dan kan ik 'm nergens aan een USB-poort o.i.d. hangen.
f Als je een wandeltraining aan hebt gezet en je vergeet deze handmatig te stoppen en je rijdt in een auto mee terug, dan herkent het horloge niet dat je geen 80 km/u kunt wandelen. Daarmee is de wandelregistratie dus geen vergelijkingsmateriaal meer omdat het gemiddelde en de afstand niet meer kloppen. Is hier iets aan te doen?
g Is er een overzicht beschikbaar welke 3000 apps er compatibel zijn met de gear fit 2 pro? Ik kom vooral veel wijzerplaten tegen maar kan weinig interessante apps vinden. Zo heb ik wel gezien dat je strava kunt installeren maar dat is net 'big brother is watching you'. Welke wandelapps zijn er bijvoorbeeld nog meer? En ik kan bijvoorbeeld geen goede slaaptracker ontdekken. En omdat ik niet weet waar ik naar kan zoeken zodat ik interesssante overzichten kan maken met de gear fit 2 pro zou ik een overzicht van compatibele apps wel waarderen.
h Mijn watch heeft al een paar keer volledig vast gezeten. Dan wandel ik buiten en dan kun je niet meer swipen op het scherm. Ook de knopjes op de zijkant werken dan niet meer. Ik heb ontdekt hoe ik een reset kan uitvoeren maar het kan niet de bedoeling zijn dat je dit minimaal 2x p mnd moet doen toch?
i Het RAM-geheugen van het horloge wordt steeds met verschillende mb's gebruikt. Waarom is het soms bijna vol en soms heeft het nog 161 mb over?
j Waarom moet ik soms op mijn mobiele telefoon in Samsung Gear de verbinding met het horloge weer herstellen terwijl ik de bluetooth op mijn telefoon en de verbinding op de gear fit 2 pro niet had uitgezet?
k Op welke manier kun je in 1x een download maken van álle gegevens op de gear zodat je er zelf in bijvoorbeeld Excel handige overzichten van kunt maken?
l waarom worden gemaakte wandelingen niet automatisch in Myfitnesspal overgenomen terwijl bijvoorbeeld een crosstrainer-training wel automatisch wordt overgezet?
m Waarom kan ik Samsung health niet installeren op mijn tablet of pc? Het mobiele scherm is nogal klein en het zou een verbetering zijn als dit op een groter scherm af te lezen zou zijn.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-11-2017 01:52 PM
Hi @bohemien,
allereerst, welkom op de Community.
Wat een verhaal!
A. Kun je controleren welke apps meldingen kunnen sturen? Hoe meer apps, hoe sneller de batterij leeg gaat: https://publish.samsungsimulator.com/simulator/a232662a-174d-4a04-8b6f-0cb9acfad6f6/#!top5/samsung_g... of
B. Neem je jouw toestel mee tijdens het hardlopen, of gebruik je hem los van je telefoon?
C. Hoe gaat het als je de training handmatig start?
D. Kun je hier een screenshot/foto van delen om aan te geven wat je precies bedoelt?
E. Dit is niet mogelijk.
F. Je dient de training inderdaad handmatig te stoppen als je hem hebt gestart.
G. We hebben geen overzicht met alle apps, daarnaast kan het per land en regio verschillen. Kijk eens bij S-Health -> Partner apps, daar staan een aantal goeie tussen.
H. Dit zal waarschijnlijk verholpen worden met toekomstige updates, voer je een lichte reset uit of fabrieksinstellingen?
I. Hoe meer er op de achtergrond draait, hoe meer RAM het vergt van het apparaat.
J. Apart dat hij de verbinding verliest, ervaar je met andere Bluetooth apparaten dat hij de verbinding verliest?
K. Dit is een tutorial voor de Gear Fit2, maar zal ongetwijfeld hetzelfde werken.
L. Waarschijnlijk dien je hem bij partner apps nog in te stellen.
M. Die applicatie bestaat simpelweg niet, wellicht in de toekomst.
Zo.
op 22-11-2017 01:52 PM
Hi @bohemien,
allereerst, welkom op de Community.
Wat een verhaal!
A. Kun je controleren welke apps meldingen kunnen sturen? Hoe meer apps, hoe sneller de batterij leeg gaat: https://publish.samsungsimulator.com/simulator/a232662a-174d-4a04-8b6f-0cb9acfad6f6/#!top5/samsung_g... of
B. Neem je jouw toestel mee tijdens het hardlopen, of gebruik je hem los van je telefoon?
C. Hoe gaat het als je de training handmatig start?
D. Kun je hier een screenshot/foto van delen om aan te geven wat je precies bedoelt?
E. Dit is niet mogelijk.
F. Je dient de training inderdaad handmatig te stoppen als je hem hebt gestart.
G. We hebben geen overzicht met alle apps, daarnaast kan het per land en regio verschillen. Kijk eens bij S-Health -> Partner apps, daar staan een aantal goeie tussen.
H. Dit zal waarschijnlijk verholpen worden met toekomstige updates, voer je een lichte reset uit of fabrieksinstellingen?
I. Hoe meer er op de achtergrond draait, hoe meer RAM het vergt van het apparaat.
J. Apart dat hij de verbinding verliest, ervaar je met andere Bluetooth apparaten dat hij de verbinding verliest?
K. Dit is een tutorial voor de Gear Fit2, maar zal ongetwijfeld hetzelfde werken.
L. Waarschijnlijk dien je hem bij partner apps nog in te stellen.
M. Die applicatie bestaat simpelweg niet, wellicht in de toekomst.
Zo.
op 28-11-2017 06:49 PM
Bedankt voor de antwoorden. Helaas kloppen de antwoorden niet altijd bij mijn vraag. Ik vraag me ook af of het misschien beter is dat ik het horloge opstuur om deze te ruilen voor een ander exemplaar. Misschien is dit exemplaar niet helemaal goed en/of de accu niet helemaal goed?
A: alleen whatsapp staat aan voor meldingen. daarnaast krijg ik ook meldingen als ik mijn stappendoel heb gehaald. ik zou dit graag uitzetten maar dat doel staat niet als knopje bij de meldingen.
In de slaap- en spaarstand werkt de hartslagmeter niet. Ik ben net geopereerd en wil graag bijhouden hoe mijn conditie in het komende jaar verbetert.
Het scherm vind ik niet echt helder en ik heb deze altijd op 8 of 9 staan omdat ik het anders niet kan aflezen, zeker buiten niet, maar het scherm gaat alleen aan als ik een training start. Alleen snachts zet ik de helderheid op 1.
De functie voor het voortdurend weergeven van de klok heb ik al uit staan.
De GPS functie wil ik niet uit hebben staan, die functie samen met de hartslag is het enige wat ik echt graag wil gebruiken. Maar de gps staat alleen aan in de wandel- en fietstraining. de gewone gps-modus staat uit.
Dus volgens mij heb ik weinig meldingen en gebruiksfuncties aan staan. als ik de hartslag en de gps uitzet dan haal ik zeker geen 4 dagen zoals in de advertentie stond. En zoals ik het horloge gebruik haal ik geen 24 uur.
B Registratie van wandelingen: ik heb mijn telefoon meestal wel bij me. (maar ik heb geen internetabonnement als dat misschien belangrijk is). Hardlopen doe ik niet, dat mag niet.
Foute afstandmeting.
Hier had bijna 2 km moeten staan bij afstand in plaats van 0,18 km. En er heeft helemaal geen registratie op de kaart plaatsgevonden. Hoe kan dit?
{hier krijg ik de 2e foto niet geupload}
Ik ben niet over alle huizen gelopen tijdens dit half uur wandelen (ben het paard van sinterklaas niet). Er is een vreemde registratie gemaakt. Hoe kan dit? En hoe is het te voorkomen?
C: Zie B: handmatig starten levert dus ook problemen op. De automatische start werkt vaak niet eens !! dus ik start altijd handmatig.
😧
{Hier krijg ik de 3e foto niet geupload}
Het lukt me dus niet om dit standaardfotootje op de achtergrond te verwijderen en de plattegrond met wegennet als ondergrond te krijgen. Hoe moet ik dat doen in de deelfunctie?
E: mijns inziens een groot manco van het horloge-ontwerp.
F: mijns inziens ook een manco: het horloge kan toch ook herkennen (zou tenminste moeten kunnen, doet het helaas niet altijd….) dat je aan het lopen bent? Volgens mij op te lossen in software.
G: Daar had ik uiteraard al gekeken maar dat zijn er dus zeker geen 3000. Hoe weet je welk apps er nog meer te koppelen zijn?
Bovendien: ik heb myfitnesspal geïnstalleerd. Wat me daar aan tegenstaat is dat je weer opnieuw een wachtwoord moet maken etc. Daarnaast is de koppeling met S-health slecht! Het aantal calorieën dat je verbrandt met bijvoorbeeld de loopband in de sportschool wordt wel automatisch ingeladen vanuit Shealth naar my fitnesspal maar van de training ‘wandelen’ bijvoorbeeld weer niet.
H: de optie dat je een van de knoppen lang ingedrukt moet houden. Ik hoop dat het niet meer gebeurt anders zou ik het horloge graag terugsturen binnen de garantietermijn.
I: xxxx
J: Bedoel je of mijn telefoon met andere apparaten de verbinding verliest? Nee, dat gebeurt nooit! Maar ik weet ook niet wanneer de verbinding weg raakt. Ik heb niet altijd mijn mobiel bij me, moet ik dan altijd weer opnieuw kijken of ik de verbinding in de gear-app aan moet zetten???
K: Ik begrijp het antwoord niet. Het antwoord verwijst naar het maken van een back-up. Ik wil graag alle keren dat ik op de crosstrainer heb gestaan kunnen selecteren en dan per maand vergelijken hoe hoog mijn hartslag was in september (toen ik net geopereerd was) en straks in april (als ik hopelijk weer normaal kan sporten) om mijn conditie te vergelijken. Idem voor de training ‘wandelen’. Hoe kan ik dat soort downloads maken naar Excel (of een ander softwareprogramma)??
L: ik heb deze al bij partner-apps ingesteld. Zoals aangegeven: de crosstrainer-training wordt bijvoorbeeld wel ingeladen in myfitnesspal, maar de wandelingen niet! Dat zit dus ergens in de software van één van beide apps of in de samenwerking tussen de 2 apps niet goed volgens mij.
M: Het zou mooi zijn als dat snel gebeurt J.
Ik heb helaas nog een nieuwe opmerking:
N: De trainingen ‘lunges’ en ‘squats’ die je op de gear kunt selecteren tellen de gemaakte bewegingen / herhalingen niet!!! (En ik voer de bewegingen echt goed uit volgens de fysiotherapeut). Is dit alleen bij mij een manco? Ligt het aan het horloge dat ik heb en moet ik m toch maar opsturen / ruilen? Of werken deze trainingen nog niet???
Ik zal proberen de andere 2 foto's nog te uploaden.
op 28-11-2017 06:57 PM
de looproute dwars over de straten.Ik probeer hier de 2 foto's nog te uploaden.
en foto 3 van de onbekende hardloper ipv een plattegrond die zichtbaar is:
geen plattegrond maar een standaard plaatje
op 29-11-2017 12:04 PM
Het lijkt mij sowieso verstandig als je alleen van Whatsapp meldingen krijgt, hem om te ruilen aangezien er wordt aangegeven dat hij 3 tot 4 dagen mee zou moeten gaan. Ook is de GPS een van de belangrijke punten die goed moeten werken, dat is blijkbaar ook niet het geval..
Het lijkt me verstandig als je hem omruilt voor een ander exemplaar, en ik hoor graag of bovenstaande issues terugkomen op de nieuwe Gear Fit2 pro.
Let me know!
op 29-11-2017 03:32 PM
Waar / hoe kan ik het horloge omruilen? Ik woon niet in een plaats met een servicecenter (er zijn er 3?). Het horloge is via internet besteld maar ik neem aan dat garantie direct via Samsung loopt? Waar / hoe kan ik het horloge omruilen? En moet ik deze discussie tonen of doorsturen?
op 29-11-2017 03:39 PM
op 29-11-2017 06:24 PM
Ik heb het horloge nu 2 mnd. Ik heb geen idee of bol.com het dan nog omruilt. Ik zal ze bellen en vragen hoe het zit met de garantie.
op 29-11-2017 07:16 PM
Ik denk niet dat ze hem dan nog willen omruilen, dan zou je langs een servicepunt moeten gaan, of gebruik maken van onze ophaalservice!