op 17-11-2022 05:41 PM
op 28-03-2023 07:49 PM
op 28-03-2023 08:01 PM
op 29-03-2023 08:42 AM
Hi @luccae , goedemorgen.
Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Wanneer het om software matige issues gaat kan je hierover ook contact opnemen met Microsoft. Maakt dit geen verschil dan kan je de laptop aanmelden voor een reparatie. In het servicecentrum wordt de Galaxy Book dan verder onderzocht en indien nodig ook hersteld.
Groeten,
Martijn
op 29-03-2023 09:17 AM
op 02-04-2023 12:38 PM
op 03-04-2023 02:53 PM
HI @CK011, goedemiddag.
Het is normaal dat apparaten met een accu leeg raken ook als je deze niet gebruikt.
Groeten,
Martijn
op 04-04-2023 12:09 PM
Beste,
mijn ervaring sinds aankoop van mijn book2 op 25 januari. Eveneens batterij problemen. Leegloop tijdens niet in gebruik en tevens een grotere leegloop dan geadverteerd (20 uur advertentie van Samsung, Tom's guide review en analyse 12 uur). Effectief batterijleventje in gebruik van 4 à 5 uur niettegenstaande zoveel mogelijk energiebesparende instellingen en leegloop tijdens niet-gebruik, op een bepaald moment zelfs 50% in enkele uren tijd 's nachts.
Er wordt wel eens beweerd dat Samsung ons persoonlijk gebruik monitort en optimaliseert en dat de laptop doorheen de eerste weken zou moeten verbeteren in levensduur batterij. Hier heb ik niet die ervaring gehad.
Tot 3 maal toe contact met servicecenter in Nederland. Verschillende meningen. Eén persoon vermoedt hardware probleem op de batterij, ander wijt het aan het gebruik (nochtans enkel simpel browsing gebruik met Microsoft Edge en wat Youtube), ander kaatst de bal naar Windows. Telkens word ik wel vriendelijk uitgenodigd om mijn toestel ter nazicht op te sturen naar het servicecenter. Dit heb ik tot op vandaag niet gedaan omdat ik geen 3 weken zonder laptop wil zijn, omdat ik geen risico wil lopen op transportschade of andere problemen met transport (zie Trustpilot zelfs toestellen die verdwijnen bij het transport) én omdat mijn grote teen aanvoelt dat het verdict mogelijk zou zijn dat de batterij toch goed is (gezien Full charge capacity op mijn batterij rapport de 'design capacity' overschrijdt), wat ik ook aannemelijk zou vinden.
Contactname met Windows is mij nog niet gelukt. Nochtans reeds twee maal om assistentie verzocht, maar geen antwoord aldaar.
Mijn zoektocht :
1. maak battery reports. Google howto om dit te doen. Via command prompt. Wil je er mij eentje van opsturen ? Het zou mij interesseren hoe die van u eruit ziet. Mocht iemand met een efficient werkende Galaxy Book2 pro 360 dit lezen... ik zou voornamelijk ook u ontzettend dankbaar zijn om zo'n rapport te mogen ontvangen om te kunnen vergelijken.
2. SLUIMERSTAND in plaats van slaapstand !!! Sinds ik sluimerstand gebruik voor klikken aan/uit-knop en afsluiten bij sluiten scherm heb ik niet langer leegloop in niet-gebruikte toestand. Ga hiervoor naar energiebeheer "het gedrag van de aan/uitknop bepalen" en wijzig dit naar sluimerstand. Deze wijziging heeft er bij mij voor gezorgd dat er geen leegloop meer is. 's Avonds afsluiten op 47% = 's anderdaags opstarten met 47% ! Eureka.
3. Ik vraag mij toch af: Hebben wij zonder dit te weten geen refurbished toestel gekregen in plaats van een gloednieuw ??? Immers:
Na verder lang onderzoek ben ik geadviseerd om de registerbestanden te checken... Dit heb ik met 2 onderhoudprogramma's bevestigd gezien (Fortect en Ccleaner) Registry files waren een puinhoop !!! Een ellenlange lijst van corrupt registry files gekregen in beide programma's. Ccleaner heeft die opgeschoond en hersteld. Bovendien stelde Ccleaner vast dat maar liefst 16 besturingsprogrammas (onder andere van intel chip) niet up-to-date waren. Deze heeft Ccleaner nu ook ge-updated. Noch de Samsung update app, noch de Windows update hadden deze verouderde besturingssystemen opgemerkt.
Uit overig duikwerk in mijn laptop blijkt dat mijn toestel vermoedelijk midden 2022 geïnstalleerd werd. Hmmm, 6 maanden vóór aankoop ??? Toch allemaal raar als je het mij vraagt. Ik heb mijn toestel ook tijdens de solden van januari gekocht (tegen een korting van 200 euro ongeveer)...
4. Verder heb ik advies van How to Fix Corrupt Registry in Windows 10 (lifewire.com) gevolgd en de eerste drie punten van dat advies uitgevoerd.
Na dit alles een herstelpunt maken !!!
Eerste vaststellingen na al deze ingrepen: geen nachtelijke leegloop meer. Verbetering op vlak van leegloop tijdens gebruik, maar nog ver van de analyse van Tom's Guide van 12 uur op webbrowsing. Mijn rapport van gisteren gaf aan dat "Battery life estimates at full charge based on observed drains nu ongeveer 8 uur is", toch al mooi.
@MartijnK Beste Martijn, bent u medewerker van Samsung Electronics ? Indien dit zo is, zou ik u ontzettend dankbaar heten mocht u onze bevindingen aankaarten bij Samsung Electronics. Ik ben overigens tevreden over heel veel andere aspecten van deze mooie laptop, maar ik hoop dat u mijn standpunt begrijpt , dat u aanvaardt dat het geen pretje is om bovenstaande vaststellingen te hebben, dat medewerkers van het servicecenter niet de mogelijkheid hebben om op afstand mee te kijken in de software of firmware van ons toestel en met hun uitgebreide ervaring ons met directere informatie kunnen voorzien om sneller ons probleem te verhelpen. Overigens heb ik een Samsung smartphone S22. Ook bij deze waren er aanvankelijk problemen. Ik kon niet gebeld worden. Toen hebben medewerkers van Samsung wel van op afstand mijn toestel overgenomen en bewerkingen erin verricht.
Vriendelijke groeten
Luc