Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Barst scherm Galaxy Book 3 PRO

(Onderwerp aangemaakt op: 30-10-2023 09:57 AM)
3437 Weergaven
TomZwolle
Apprentice
Opties

Ik heb voor een tweede keer in vier maanden een barst in het scherm van de Galaxy Book 3 PRO. Ik heb hem in juni 2023 gekocht. De eerste keer heb ik het scherm op eigen kosten (moeten) laten vervangen. Ik gebruik de laptop zakelijk en ben er voorzichtig mee, zeker na de eerste barst, maar het mag niet baten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Dit lijkt een productfout te zijn.

Ben benieuwd hoe Samsung hiermee omgaat. Welke tegemoetkoming is er voor de klant? Een coulanceregeling voor reparatie lijkt mij eerlijk gezegd het minste. Mijn wens zou echter zijn om deze laptop (gratis) te vervangen voor een ander type voor dezelfde of lagere prijs, mét een steviger scherm. Zodat ik er een paar jaar probleemloos mee vooruit kan, zoals ik gewend ben.... Deze kwetsbaarheid bij normaal gebruik mag bij zo'n dure laptop toch niet voorkomen? 

Spring naar oplossing
56 Antwoorden
fredecrancassé
Journeyman
Opties

J’ai un problème avec mon traducteur.
J’ai compris que c’était à mon vendeur (krefel) de me rembourser pour ce PC de mauvaise qualité.
Samsung n’a rien à voir avec cela.

C’est bien ce que vous avez dit ?

0 Likes
Members_5Zvu1pH
First Poster
Opties

is bij mij van het zelfde, garantie erop krijg je niet. gebruikersslijtage. hij is maar 6 maand oud.

is echt triestig

0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Wij hebben dezelfde schade op dezelfde plek. Binnen garantieperiode. Is duidelijk een constructiefout, et zijn op de laptop geen andere gebruikssporen laat staan schade. Bijzonder dat jij zulke conclusies durft te trekken. Iemand vertellen dat het zijn of haar eigen schuld is op basis van geen enkel bewijs. Als politicus zou dat nog werken, als jurist zou je het niet lang redden.

0 Likes
Members_5NQc9JM
First Poster
Opties

hier precies hetzelfde, al 2 keer zelfs, zelfs gebarsten terwijl ik ermee aan het werk was, samsung ontkend volledig

0 Likes
Members_5NQc9JM
First Poster
Opties

ik heb hetzelfde probleem samsung blijft volhouden dat dit niet vanzelf kan terwijl ik het heb zien gebeuren. en dan maken ze je uit voor leugenaar hoe kan dit? echt schandalig.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_5NQc9JM,

Bedankt voor jouw melding hierover. Ik help je graag verder. Met welke afdeling had je contact met ons hierover? 

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Sa_dm
Student
Opties

Patrick, als u enkel positieve verhalen hoort, dan raad ik u vriendelijk aan om toch eens dit topic in te geven op google en u zult een tsunami aan gedupeerden vinden.

Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem. Mijn samsung book3 pro 360 vertoonte plots een barst doorheen het volledige scherm. Je ziet het enkel als de laptop uitstaat of een witte achtergrond heeft. Ik ben geschokt en verbolgen als ik zie hoeveel gedupeerden exact hetzelfde meemaken. Mijn laptop is verzorgd, er is geen kenmerk van stoot of inslag. Is gewoon spontaan gebarsten.

Zelfs de grote Britse krant "The Guardian" deed hier onderzoek naar en kwam tot dezelfde conclusie als de klachten: https://www.theguardian.com/money/article/2024/jun/12/samsung-laptop-galaxy-book-360-screen-cracks 

Ik ben in grote staat van teleurstelling en verwacht een erkenning van dit probleem door Samsung en een oplossing. Het product is niet rechtstreeks bij Samsung aangekocht, maar dat hoeft geen excuus te zijn. Het is een Samsung 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Sa_dm ,

Glas kan niet spontaan barsten. Er moet dus iets mee gebeurd zijn. Door eerdere val of stootschade is het wel mogelijk dat er een barst is ontstaan in het glas, wellicht zo klein dat je niet wist dat het er zat. Na verloop van tijd kan dit groter worden en dan krijg je wat je nu ziet. Ik vind het heel jammer en natuurlijk zonde! Helaas kan ik er niks aan doen, ik ben maar een forumlid zoals jij. Het enige wat je in deze situatie kunt doen is de laptop aanmelden voor reparatie.

Post eens wat foto's van deze schade.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Sa_dm
Student
Opties

Dag Patrick,

Bedankt voor uw reactie. Bij mijn weten is de laptop nooit gevallen of ergens tegen gestoten. Ik vraag me gewoon af waarom er dan zo veel gelijkaardige verhalen?

2 vragen: Wat zouden de mogelijke kosten kunnen zijn van de reparatie (schatting) en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Is een screenprotector voor deze laptop aan te raden?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dat is inderdaad een goede vraag. Ik ga ook niet ontkennen dat er veel van dit soort problemen bestaan. Als ik moest gokken dan zou ik zeggen dat de constructie van de laptop niet al te sterk is. Mijn eigen laptop ( Geen samsung ) is al flink wat keren gestoten zelfs een keer gevallen en niks aan de hand. Ik heb echt geen idee waarom er zoveel mensen zijn met soortgelijke problemen. Wat ik wel kan zeggen is dat niet alle problemen hetzelfde zijn. Bij veel mensen zie je bij de foto's van de schade duidelijke impact schade. Dus het werkelijke aantal mensen waarbij het lijkt op spontane schade zal een stuk lager liggen. Uiteindelijk is het aan de monteur om te bepalen of het om gebruikersschade gaat of niet. Er zullen wellicht gevallen zijn waarbij het om een garantiegevalletje gaat. Maar ik als forumlid kan dat niet bepalen.

Laat eens wat foto's van de schade zien, dan we het tenminste deels beoordelen en advies geven.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick