Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Community Newsroom

Blijf up to date met nieuws en tips rondom Samsung, je favoriete producten en Community events

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe onderhoud ik mijn oplader en oplaadpoort van mijn smartphone?

Nick
MegaStar
Opties

Hierbij een aantal tips voor het opladen van je telefoon. Er zijn een aantal issues die kunnen ontstaan, deze probeer ik hierin zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Gebruik altijd een originele oplader

Denk er bij het opladen aan dat het gebruik van niet-gecertificeerde of nagemaakte oplaadaccessoires, veiligheidsproblemen kunnen veroorzaken. Er bestaat ook de kans dat fast-charging niet naar behoren werkt, een functie die op onze recente toestellen beschikbaar is. 

Controleer de contactpunten

Contactpunt.pngZorg dat alle contactpunten schoon en onbeschadigd zijn. Wil je dit goed controleren? Schijn met een (zak)lamp in de aansluiting en maak deze schoon. Wij adviseren bij het schoonmaken van de poorten het gebruik van een tandenrager of oude tandenborstel. Gebruik absoluut geen metalen of vochtige voorwerpen, dit kan schade veroorzaken. 

Locatie van het opladen

Een toestel kan en zal warm worden tijdens het opladen, dit is gebruikelijk. Zorg er altijd voor dat het toestel de warmte goed kwijt kan. Je kunt dit doen door de telefoon uit het hoesje te halen en op een hard, horizontaal vlak te plaatsen. Laadt een mobiel nooit op terwijl deze tussen of op de bank ligt, op/onder een matras of kussen. 

Controleer de staat van de USB-kabel en de laadadapter

USBKabel.pngEr is altijd een mogelijkheid op beschadiging(en) aan de kabel, waardoor de telefoon niet goed oplaadt. Constateer je schade, dan is vervangen geadviseerd.

Korting op nieuwe Samsung chargers

Omdat goed gedrag beloond wordt, krijg je met de code ‘samsung25’ tot 30 juni 2019 maar liefst 25% korting op de aanschaf van originele Samsung chargers of andere accessoires voor je smartphone (maximaal drie items per persoon). Ga snel naar onze eshop voor Nederland of België!

70 Opmerkingen
BruceH
Community Manager
Opties

@IbrahimUral1907, wij hebben geen speciale pincetten hiervoor. Je kunt er wel mee langs een servicepunt van ons gaan.

Heb je overigens al een andere lader getest?

IbrahimUral1907
Apprentice
Opties

Ja ik heb een orginele gekregen maar het probleem was dat er veel pluizen in zaten omdat ik mijn mobiel tijdens mijn werk in mijn werkbroek zak in stop en het is een jeansbroek 

BruceH
Community Manager
Opties

Ah, okay. Laat je weten of het is opgelost?

Reti
First Poster
Opties

Hallo..

Lees hier mijn klacht veelvuldig op dit forum.

Ook mijn bijna 2 jaar oude s8 heeft het probleem langzaan laden al een tijd.

Ik heb met een tandenborstel de laadpoort schoongemaakt maar zonder resultaat.

Ik zou ook graag een nieuwe lader onder garantie ontvangen als dat een oplossing biedt.

Alvast bedankt.

Groetjes Reti

NadineH
Samsung Benelux
Opties

Hoi Reti! Kun je mij een privé berichtje sturen met je gegevens en de gegevens van je telefoon? Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. 

IbrahimUral1907
Apprentice
Opties

Hoi Reti,zoals ik eerder schreef,ik ben naar de Media Markt gegaan en ze helpen je met speciale pincetten,helemaal gratis!

Ik had de laatste tijd weer problemen maar heb met Gumi tandenstoker zorgvuldig ingestoken en ik doe mijn mobiel voortaan de oplader kant naar boven insteken in mijn broek hij laad weer goed op gelukkig.

DLUXL
First Poster
Opties

Heel recent heb ik ook problemen met het opladen van mijn S8+.

Wanneer ik de oplader inplug registreert het toestel dit blijkbaar niet meer en laadt de batterij helemaal niet bij.

Wat ik heel erg raar vind is dat het toestel wel oplaadt wanneer het uitgeschakeld is.  Het opladen gaat ook (meestal, maar niet altijd) verder als ik het toestel aanschakel met de lader aangesloten.  Maar vanaf het ogenblik dat ik de USBC even uittrek en dan opnieuw inplug stopt het opladen weer..

Het lijkt mij dat dit niet aan plusjes in het contactpunt kan liggen.  Ik zag ook nooit enige melding van vochtproblemen.

En hetzelfde probleem treedt op met beide laders die ik heb.  Het lijkt mij nogal erg onwaarschijnlijk dat beide laders of kabels het net op hetzelfde moment begeven..   Nee dus, het moet aan het toestel liggen, mijns inziens.   

Enige suggestie ?

BruceH
Community Manager
Opties

Hey @DLUXL,

Heb je al geprobeerd om de USB-poort schoon te maken zoals hierboven aangegeven? 

DLUXL
First Poster
Opties

Hallo @BruceH

Nee, ik heb de USB-poort nog niet schoon gemaakt, omdat ik niet goed inzie hoe diezelfde USB-poort wel OK is als het toestel uitgeschakeld is, maar niet met het toestel in werking. Lijkt mij niet logisch.

Ik krijg met 1 van mijn 2 laders (die tot voor kort dus allebei naar behoren werkten) sinds kort wel de volgende melding op mijn scherm, wanneer die later is aangesloten: "Batterij bijna leeg  - Er wordt batterijvoeding van uw telefoon verbruikt terwijl de USB OTG-kabel is verbonden. Maak de USB OTG-kabel los om batterijvoeding te besparen"

(zie ook bijgevoegd screenshot)

Nog even vermelden dat ik helemaal géén OTB kabel gebruik, het is gewoon het kabeltje van mijn lader dat verbonden was.

Alvast bedankt voor je hulp

.Screenshot_20191225-100143_One UI Home.jpg

BruceH
Community Manager
Opties

Ik raad je toch aan de poort een schoon te maken, is het proberen waard, niet?

Anders kun je een back-up maken van je gegevens en de telefoon resetten. Ervaar je daarna nog steeds issues, dan raad ik je aan om gebruik te maken van de Ophaalservice of je kunt langs een servicepunt van ons gaan.  

LimitableDjay
Explorer
Opties
Je kan de usb poort schoonmaken met een aerosol (lucht onder druk) wordt gebruikt voor apparatuur en machines te onderhouden
stiwa
First Poster
Opties

Hoi iedereen,

Met mijn galaxy A70 gelijkaardige problemen(heb deze nog geen jaar...),

Soms laad ie snel, dan traag of stopt ie halverwege. Heb de usb c connector al gereinigd maar maakt niets uit.

Kan deze omgeruild worden voor een nieuwe ?

Grtz

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @stiwa,

Ervaar je dit ook met een andere oplader? Maak hier anders even een nieuw topic voor aan, dan helpen we je verder 👍

Members_mCxyciI
First Poster
Opties

Ik heb mijn Samsung S8 vorig jaar augustus gekocht, nu problemen met de oplaadtijd de poorten zijn schoon met originele oplader . Maar 6 uur opladen lijkt me el erg lang . Een K apparaat vind ik het inmiddels en dat terwijl ik al jaren Samsung heb , maar dit is een grote aanfluiting 

MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @Members_mCxyciI

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het is natuurlijk niet handig als je telefoon niet goed meer oplaadt. Ervaar je dit ook wanneer je je telefoon opstart in de Veilige Modus?

Kun je je telefoon wel goed opladen met een andere oplader? Wanneer deze dan ook niet goed werkt kun je je telefoon het beste aanmelden voor een herstelling. Via onze website kun je dan een afspraak inplannen voor de ophaalservice

Groeten,

Martijn

Members_Fj4wBle
First Poster
Opties

na een update van een Galaxy A70 kan men snel opladen niet meer inschakelen. Hoe kan het probleem opgelost worden ? Bij de vorige update moest mijn toestel terug naar de producent want opladen lukte helemaal niet meer.

Members_Fj4wBle
First Poster
Opties

dat is allemaal in orde. Het snel opladen lukt niet na een update. Wat is voorgesteld te checken is in orde.

Members_Fj4wBle
First Poster
Opties

Het is nog al eens gebeurd dat snel opladen, en zelfs gewoon opladen, niet meer luktr na een update. Dan is het toestel voor een reparatie bij de producent binnen gegeven,

Pinobbxxl
First Poster
Opties
Over adapters en kabels , we hebben zoveel verschillende ,dat je op een gegeven moment niet meer weet welke bij welk apparaat en kabel hoort ?????? 🤬
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @Pinobbxxl,

Dat valt op zich wel reuze mee 😀 Voor de meeste smartphones en tablets gebruik je een USB Type C- of Micro USB-oplader. De meest recente Samsung apparaten hebben een Type C USB aansluiting. Op onze website hebben wij een handig artikel met informatie over de opladers voor jouw Galaxy apparaat: https://bit.ly/3kGSZTR.

Groetjes,

Esma