Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

SSD disconnected Macs

(Onderwerp aangemaakt op: 14-01-2025 02:10 AM)
812 Weergaven
L1Z
Apprentice
Opties

Krijg mijn portable SSD's niet meer aan de praat op mijn nieuwe MacBook Pro (M4) en iMac (M4pro) mini. Ook al zijn de schijven aangesloten blijft de melding Disconnected / Geen Samsung SSD is aangesloten. Nieuwe (thunderbold) kabels geprobeerd. Magician gedownload en geïnstalleerd, maar ik kom er niet uit. Iemand anders enig idee hoe dit op te lossen en/of dezelfde ervaring. Ook via Google loop ik vast. Ben ten einde raad..... Alvast dan voor je reactie. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
L1Z
Apprentice
Opties

Dank voor jullie reacties Dick, Kees(59),

@ Kees: Weet niet of ze werken op een windows pc. Op mijn oude (intel-based) Mac's werken ze wel.

Intussen nog wel wat andere (niet werkende)  opties geprobeerd zoals een update naar versie 1.6.10, maar uiteindelijk ben ik nu zover dat ik ze gelukkig wel kan benaderen op de nieuwe Macs. Daarvoor moest ik op de oude Mac de wachtwoord beveiliging - via de Samsung software - eraf halen.  Daarna kon ik bij de alle data op alle SSD-schijven. Denk dat de beste oplossing - voor nu en de toekomst - is de schijf te formatteren en maar te accepteren dat ze voortaan niet meer met Samsung software zijn aan te sturen.... Zal de data vooraf even veiligstellen... 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Kees59
Hotshot
Opties
Doen ze het wel op een windows pc?
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @L1Z ,

Ik heb dit ook een keer meegemaakt met een nieuwe iMac (ook M4). Hierbij een fix.
Wel een klus, want je moet het misschien op 2 machines doen:

https://www.youtube.com/watch?v=oKB1G2k_2gQ

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
L1Z
Apprentice
Opties

Dank voor jullie reacties Dick, Kees(59),

@ Kees: Weet niet of ze werken op een windows pc. Op mijn oude (intel-based) Mac's werken ze wel.

Intussen nog wel wat andere (niet werkende)  opties geprobeerd zoals een update naar versie 1.6.10, maar uiteindelijk ben ik nu zover dat ik ze gelukkig wel kan benaderen op de nieuwe Macs. Daarvoor moest ik op de oude Mac de wachtwoord beveiliging - via de Samsung software - eraf halen.  Daarna kon ik bij de alle data op alle SSD-schijven. Denk dat de beste oplossing - voor nu en de toekomst - is de schijf te formatteren en maar te accepteren dat ze voortaan niet meer met Samsung software zijn aan te sturen.... Zal de data vooraf even veiligstellen... 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @L1Z ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen!
Die fix was wel erg ingrijpend.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick