Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

S24ultra gezicht en vingerafdruk werkend krijgen hoe ?

(Onderwerp aangemaakt op: 27-10-2024 01:28 PM)
1060 Weergaven
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Gezien Samsung is opgehouden met de succes volle note reeks (ik had note 3 en note 9) ben ik overgestapt naar de S24ultra (ook met pennetje dus). Ik heb deze smartphone reeds 3 maanden. De gezichtsherkenning en de vingerafdruk scanner krijg ik niet ingeregeld. 

Vraag1: Wie kan er tips geven hoe je dat moet doen eventueel welke sw. er moet worden geladen het aan het werk te krijgen. Note: ik gebruik microvezel doek en isopropanol 70% om de phone en sensoren schoon te houden. Heb alle info van samsung doorgelezen echter heeft niet geholpen.

Vraag2: Met welke dienst van Samsung kan ik bij de juiste  (live) service komen om mij te helpen. De gebruikelijk chat whatsapp meld alleen dat men het te druk heeft. Ik hoop via deze community wel e.a te achterhalen, alvast bedankt.

Met de note 3 en 9 nooit problemen gehad met gezichtsherkenning.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Aadvanderpol,

Bedankt voor jouw bericht. Wij kunnen inderdaad op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Je kunt via Instellingen > Beveiliging en Privacy > Biometrie de vingerafdrukken en gezichtsherkenning instellen.

Gezichtsherkenning is wel minder veilig dus hou daar rekening mee.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Patrick dat heb ik inderdaad ettelijke malen gedaan, conform de samsung info. Alhoewel ik het niet heb geturft afgelopen maanden is het resultaat:

-gezichtsherkenning werkt na instelling enkel malen daarna (binnen een dag) niet,
  soms geheel niet. Er zou ook een hulp licht zijn bij herkenning. Daarvan zie ik ook niets van verbetering.

-vingerafdruk scanner. Ook dit werkt wel gedurende een dag, wel na minimaal 2 maal de scanner te hebben gebruikt. Meestal na een dag moet ik het weer herhalen.
Het scherm staat op hogere resolutie echter helpt niet.
Dit alles ook met de schoonmaak procedure.

Kortom ik gebruik meestal de pincode. 
Vraag dus: Heb je dezelfde ervaring hiermee.

Vraag verder: Is er een instelling die ik wellicht over het hoofd heb gezien. 
De S24ultra is ge-updated.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Heb je een screenprotecter erop zitten?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Nee geen protector. Ik heb wel een officiële samsung case, zo een met een klein venster rechts boven. Indien je deze opent gaat het scherm aan met de vingerafdruk logo. Ik kan overigens wel eens kijken of het zonder die case wel goed werkt. 
Vraag: is het aantal herhalingen om een gezicht of vingerafdruk te scannen instelbaar ? Na de 2e mislukte scan stopt namelijk het scannen. Indien de exacte positie van de vinger belangrijk is, zou dit kunnen helpen.

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Aadvanderpol,

Bedankt voor jouw bericht. Wij kunnen inderdaad op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Neen helaas niet. Wel heb ik iets gevonden  om het scannen tijdelijk aan het werk te krijgen (ca.3-4 dagen). Ik heb 70% isopropanol gekocht. Daarmee moet ik 2* per week de sensor (book 3) en scherm van de S24 schoonmaken. Het lijkt dat de scan sw erg gevoelig is ,  dus onpractisch. In vergelijk  met een ander merk zie (laptop em phone van mijn vrouw) zie ik haar nooit de sensoren schoonmaken.

0 Likes
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Ter info na recente windows 11 update kon ik niet meer inloggen. Pin code was gewist.  Is weer opgelost door nieuwe pincode aan te vragen via mijn outlook account met optie  om SMS te sturen ter identificatie.  Note: optie via email verificatie werkt niet.

Tevens (jawel) de vingerscanner werkte niet.  Via microsoft biometric services 3* alles op retry actie gezet, 0 minuten. Wederom isopropanol op de scanner, vinger(s) ingescanned. E.a. werkt nu weer eventjes.

0 Likes