Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Light bleed Odyssey G9

(Onderwerp aangemaakt op: 31-08-2020 09:51 AM)
2138 Weergaven
BrightSilence
Apprentice
Opties

Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Odyssey G9 ontvangen en ben er erg blij mee. Echter aan de bovenrand is light bleed te zien. Dit lijkt het gevolg te zijn van een panel dat niet helemaal goed bevestigd is. Als ik hem zachtjes aanduw is het enkele minuten weg. Ik denk dat het scherm dan even aan de originele plakrand blijft zitten. Maar een paar minuten later is het weer terug. Ik ben bang dat dit alleen maar erger kan worden. Wat kan ik het beste doen?

Ik had al contact opgenomen via whatsapp, maar ondanks dat er gezegd wordt dat daar 24/7 support is heb ik 3 dagen later nog geen reactie ontvangen.

Edit: Terug gestuurd en laten vervangen door verkoper. Nu heeft de vervangende monitor last van flikkeringen op een deel van het scherm. In de tussentijd heeft mijn broer dezelfde monitor gekocht en ook last van light bleed.

0 Likes
17 Antwoorden
BrightSilence
Apprentice
Opties

Helaas @BruceH , het leek in het begin helemaal goed te gaan en de monitor heeft inderdaad geen light bleed.

Maar helaas, nu is er af en toe een glitch net links van het midden van het scherm te zien. En blok van het scherm dat heel kort flikkert. Blijkbaar ook een bekend probleem, zie ook de post hier: https://us.community.samsung.com/t5/Monitors-and-Memory/49-quot-Odyssey-G9-Gaming-Monitor-LC49G95TSS...

Mijn broer heeft inmiddels dezelfde monitor gekocht en had ook light bleed. Ik heb heel lang gewacht tot ik een nieuwe monitor gekocht heb omdat ik vrij specifieke wensen had. Dit is de eerste die echt voldoet, maar ik weet nu niet hoe ik ooit aan een goed werkende ga komen als nu 3 van de 3 die ik gezien heb een defect hebben.

Kan Samsung nu iets regelen zodat ik niet weer een nieuwe defecte van bol.com krijg?

Edit: Iemand heeft dit issue op video vast kunnen leggen https://www.youtube.com/watch?v=s270L5elqlg

Mijn scherm heeft exact hetzelfde probleem.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je aangeven wanneer je dit precies ervaart en wanneer dit voorkomt? De light bleed zie ik niet terugkomen op de video, wel het flickeren. Heb je ook al een andere kabel geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
BrightSilence
Apprentice
Opties

Het lijkt op vrij willekeurige momenten voor te komen. Soms vrij lang niet en dan een paar keer kort achter elkaar. Het is niet afhankelijk van de input of settings van de monitor. Ik heb al heel veel combinaties geprobeerd. HDMI input, DP input, verschillende kabels. Het gebeurt tijdens split screen en als ik de hele monitor vanaf 1 input aanstuur. Altijd op precies dezelfde plek. Settings als refresh rate en adaptive sync hebben geen impact op dit issue. Met alle settings gebeurt dit af en toe.

Deze vervangende monitor heeft inderdaad geen light bleed, maar dus wel dit probleem met flikkeringen net links van het midden van het scherm.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Op het Nvidia forum zeggen ze dat ergens software matig het scherm niet helemaal compatible is met sommige videokaarten en dat dat flikkeren veroorzaakt.  Dus een andere videokaart zou een tijdelijke oplossing kunnen geven.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
BrightSilence
Apprentice
Opties

Ja, heb ik getest. Ik werk de gele dag met een werk systeem links en eigen pc rechts en dan is dit probleem dus links op het werk deel te zien. Maar ook als ik alleen het werk systeem of alleen mijn eigen pc aansluit zie ik dit probleem. Kortom het zit duidelijk in de monitor.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dus als je een andere monitor aansluit heb je 0 problemen?  Als dat zo is dan denk ik toch dat de maker van de videokaart met een update moet komen.  Op de een of andere manier ondersteund de software van de videokaart het scherm niet perfect.  Als een scherm flikkert ligt dat 99.9% van de keren aan de pc waarop het scherm is aangesloten. 

Wellicht een idee om een ander merk scherm te kiezen er zijn genoeg andere merken die goede schermen hebben.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
BrightSilence
Apprentice
Opties

Vreemde conclusie als ik net aan geef dat het bij 2 verschillende bron PC's exact hetzelfde probleem geeft.

Daarnaast zit het probleem op een hele specifieke plek op de monitor. Of ik nu het beeld van de PC in het midden, over het hele scherm of alleen het linker deel van het scherm weer geef. Als het aan de PC zou liggen dan zou de glitch vrijwel zeker mee bewegen.

Zoals eerder vermeld is dit ook niet de eerste monitor van dit model die ik heb aangesloten op deze systemen. De eerste die ik heb ontvangen had light bleed aan de bovenrand maar geen last van dit probleem. Dus nee, het ligt zeker niet aan de pc.

Als er andere opties zijn die bij dit scherm in de buurt komen zou ik dat zeker overwegen. Maar dit formaat met DisplayHDR 1000 en 240Hz op een 1000R curve is nergens anders te koop. Ik heb juist heel lang gewacht op een monitor met dit soort specs. En ik neem aan dat Samsung niet zal beweren dat ze geen goed werkend model kunnen leveren.

0 Likes
BrightSilence
Apprentice
Opties

Ik had een review gepost met mijn ervaringen op de Samsung website die in eerste instantie gewoon netjes geplaatst was. De review is op een later tijdstip zonder te melden stiekem verwijderd van de site. Niet zo fraai... Ik heb op het moment opnieuw contact met bol.com, zij nemen nu contact op met Samsung. Mijn probleem is dus nog steeds niet verholpen (en die van mijn broer ook niet). Maar als het gaat om wegwerken van negatieve reviews is Samsung er wel snel bij. En dat terwijl ik ook aangegeven heb dat de monitor echt super is als hij wel 100% goed is. Jammer...

Own it and fix it please! Dan wordt mijn review vanzelf helemaal positief.

Ik heb ook wat nieuwe tests gedaan. Ik kwam laatst een situatie tegen waarbij het probleem vrijwel continu zichtbaar was. Met een specifieke set aan vensters open. Aangezien dat me een repeteerbare test opgeleverd heeft heb ik een screenshot hiervan gemaakt en verschillende scenarios getest.

Alles sluiten en alleen het screenshot full screen openen > Probleem doet zich voor ongeacht settings op de monitor.

Input over geschakeld naar HDMI via een laptop. Intel ipv Nvidia, lagere resolutie van 3840x1080 omdat de laptop niet hoger kan. Zodra ik de screenshot full screen zet komt dit probleem voor.

Ik heb nu ook een eigen video kunnen maken van dit issue.

https://www.youtube.com/watch?v=ycKH68Vwj6g

0 Likes