Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Inbouwen SSD in laptop ter vervanging van HDD

(Onderwerp aangemaakt op: 06-11-2019 08:42 PM)
2379 Weergaven
Denouwe
Explorer
Opties

Beste community,

Ik bezit een Acer laptop met een 500 GB HDD, hierop draai ik Windows 10 met de laatste updates. Ik ben van plan om de HDD te vervangen door een Samsung SSD type 860 EVO SATA 3 2,5 Inch 1 TB. Ik hoop hierdoor een merkelijke winst in snelheid te verwezenlijken. Om de overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen, wil ik de HDD klonen naar de SSD. Wordt met de SSD deze software meegeleverd (is dat de Samsung Magician Software), of moet ik deze software apart downloaden? Heeft Samsung in zijn assortiment ook een USB naar SATA kabel, waarmee het overzetten van de data bij het klonen kan worden tot stand gebracht. Kan die eventueel ook worden meegeleverd (bestelnummer, prijs)?

Graag uw ondersteuning.

Met vriendelijke groeten,

Denouwe

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Den ouwe,

je kan hem ook gewoon los erin doen en er zelf wat voor verzinnen om tussen te doen. Zolang het maar materiaal is wat niet snel vlambaar is ofzo..
Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Denouwe
Explorer
Opties

Hallo Rohit,

Bedankt voor de tip. Ik heb ondertussen de SSD ingebouwd en bij Grandado de SATA naar USB kabel gebruikt om de data over te zetten van de HDD naar de SSD. Ik merkte bij het inbouwen dat er een plaats vrij is om een tweede SSD (of de originele HDD) in te bouwen. Ik heb nog een SSD van 128 GB liggen en wil die inbouwen, maar de bracket om die in te bouwen is nergens te vinden (zie bijlage). Weet jij waar ik zoiets kan vinden? Op een forum raadde iemand mij aan om hiervoor geen bracket, maar antistatisch schuim te gebruiken. Al even moeilijk om vinden, tenzij in China.

Groetjes,

Den OuweIMG_20191214_0001 (2).jpg

0 Likes
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Den ouwe,

je kan hem ook gewoon los erin doen en er zelf wat voor verzinnen om tussen te doen. Zolang het maar materiaal is wat niet snel vlambaar is ofzo..
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Denouwe
Explorer
Opties
Hallo Rohit,
Bedankt voor je interesse en de tip. Uiteindelijk zal ik inderdaad iets moeten vervaardigen om tussen en onder de SSD en het frame te steken en het geheel te blokkeren. Ik heb wel niet zo direct iets liggen, het moet geleidend zijn om geen ontlading van statische elektriciteit te veroorzaken. Daarom dacht ik aan antistatisch schuim, dat voldoet aan alle vereisten: goed bewerkbaar, stevig doch zacht en antistatisch. Maar je vindt het zo maar op het net tenzij in grote hoeveelheden. Toch bedankt voor de moeite!!
Den Ouwe
0 Likes
Coert1102
First Poster
Opties

Zijn gewoon vol op te koop bij bol.com

0 Likes