Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Crashes bij HDR game odyssey-g7 LC27G75TQSUXEN

(Onderwerp aangemaakt op: 31-08-2020 12:45 AM)
1328 Weergaven
Jpv9
Journeyman
Opties

Ik heb net een Odyssey G7 gekocht als nieuwe monitor.

Nog nooit heb ik zo'n dure monitor gekocht en ik keek er dan ook erg naar uit.

 

Helaas heb ik meerdere problemen met deze monitor.

Als eerste heb probleem met flikkeren als ik adaptive vsync in de monitor aan heb staan.

Ik kwam er al snel achter dat dit een bekend probleem is en dat men maar moet wachten totdat er een update voor komt.

Helaas, G-Sync valt hierdoor voor mijn monitor af.

 

Niet zo'n probleem, ik heb de monitor ook gekocht voor HDR.

Helaas is dit ook een probleem.

Ik speel op dit moment Farcry 5 in HDR.

Ik heb deze game minder dan een uur in HDR gespeeld en 3x een crash gehad, waarbij 2x rare kleur artifacts in het scherm verschenen.

Ik heb al mijn drivers up-to-date en andere games hebben geen probleem (al speel ik die niet in HDR).

Wanneer ik HDR uit zet kan ik de game prima spelen zonder crashes.

 

Het lijkt erop dat de HDR functie van mijn scherm dus voor crashes in deze game zorgt.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

0 Likes
9 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jpv9,

 

Welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe monitor!

 

Kun je de specs van je PC doorgeven? Aangezien je geen issues ervaart met HDR bij andere games, lijkt het toch bij het spel te liggen. Heb je dit ook al bij Ubisoft aangekaart? Dit lijkt mij geen issue met de monitor, maar een conflict met het spel zelf.

rsz-846676
0 Likes
Jpv9
Journeyman
Opties

Ik had net een reactie getypt maar lijkt erop dat de site een error gaf en dat deze niet gepost is, dan maar poging 2:

 

Ik heb mijn hele PC opnieuw geinstalleerd aangezien ik ook in andere games problemen kreeg en tot dusver gaat het nog goed.

Ik moet HDR nog wel testen opnieuw maar dat komt nog wel.

 

Nu ik hier toch een topic heb, is er al iets meer bekend over het flickering screen probleem bij de G-Sync en HDR van deze monitor?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je bent de eerste die ik hierover hoor, heb je hier zelf last van of heb je andere (op internet bijvoorbeeld) hier ook over gehoord?

rsz-846676
0 Likes
Jpv9
Journeyman
Opties

Ja ik heb hier zelf ook erg last van, zo erg zelfs dat ik G-Sync uit laat staan.

Dit is een heel bekend en berucht probleem van de G7, bijzonder dat jij hier niet van op de hoogte bent.

 

Zie hier een voorbeeld van iemand: https://www.youtube.com/watch?v=e1iS381hc4A

https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/hqgy40/samsung_odyssey_g7_gsync_flicker_problem_what/

https://www.techgenyz.com/2020/08/06/samsung-odyssey-g7-monitor-suffer-flickering/

zelf op het Samsung forum hier:

https://eu.community.samsung.com/t5/computers-it/samsung-oddysey-g7-32-flickering-problem-when-adapt...

 

Op facebook is mij door iemand van Samsung ook verteld dat dit een bekend probleem is wat met een firmware update opgelost moet gaan worden maar is nog onbekend wanneer

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Een betere videokaart kopen.  Je scherm veroorzaakt geen crashes de hardware van je pc trekt het simpelwel niet. 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je het eens vastleggen met een schermopname of met je telefoon? Dan kan ik het laten uitzoeken 👍

 

En kun je nog de specs van je PC doorgeven? 

rsz-846676
0 Likes
Jpv9
Journeyman
Opties

Zie de video die ik eerdere linkte: https://www.youtube.com/watch?v=e1iS381hc4A

Dit laat duidelijk het probleem zien die ik ook heb.

Youtube staat vol met dit soort meldingen en Reddit ook.

Je kunt daaraan zien dat be belichting van het scherm steeds veranderd en knipperd.

Dit gebeurd bij zo goed als alle games waarbij je G-Sync aanzet.

 

Specs:

Intel core I7-6800K

16 Gb Ram

Nvidia 1080 TI

Moederbord: MS-7A54

Windows 10 64bit

 

@ 

het probleem met crashes heb ik al opgelost zoals in mijn 2de post te lezen is.

1080TI lijkt mij toch meer dan voldoende voor Farcry 5 of niet :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye:

 

Overigens verder ook geen issues meer gehad met HDR in games.

Dat flikkerende scherm probleem is het enige waar ik nog last van heb net als velen anderen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Zijn de drivers van je videokaart ook up-to-date?

rsz-846676
0 Likes
Jpv9
Journeyman
Opties

Jazeker ik draai op versie 452.06 die is op 17 augustus uitgekomen.

Deze versie heeft ook officieel ondersteuning voor de G7 G-Sync.

 

Ik dacht eerst ook dat het een graphics kaart of driver probleem was maar op het Nvidia forum is al meerdere malen aangegeven dat dit alleen bij de G7 voorkomt en dat dit een probleem met het scherm is.

Heb inmiddels ook al een aantal keer contact gehad met samsung via Facebook en die bevestigen dit issue en hopen op een firmware update die dit oplost van het scherm zelf.

 

Op reddit lees ik dat er inmiddels een firmware 1007.1 is, helaas melden mensen dat het flikkerende scherm probleem met deze firmware niet opgelost is.

Er zijn ook mensen die juist nieuwe issues melden dus ik wacht nog even met updaten van de firmware.

0 Likes