Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

C34F791 kleurbeheer

(Onderwerp aangemaakt op: 27-11-2017 08:16 PM)
1860 Weergaven
Niek1
Journeyman
Opties

Hoi allemaal,

ik heb vorige week een C34F791 ultrawide monitor aangeschaft, en ondanks dat het een heel mooi scherm is heb ik een aantal issues met de driver/kleurprofiel. Als ik de driver installeer van de samsung website installeert die meteen ook een kleurprofiel wat de kleuren er niet goed uit laat zien. Het meest opvallende is dat blauw als paars wordt weergegeven. Als ik bij kleurbeheer het profiel weghaal en de pc opnieuw opstart zijn de kleuren weer normaal.

Maar volgens mij zou het de bedoeling moeten zijn dat dat kleurprofiel wel geinstalleerd wordt.

Ik zit op windows 10, gpu is r9 290 sapphire tri-x, en ik gebruik de displayport 1.2 kabel die is meegeleverd.

Alle hulp is erg welkom

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Niek, na wat onderzoek lijkt het bij Radeon zelf te liggen.

Zie hier de laatste update met in 'Resolved issues' het issue dat jij momenteel ervaart met onze monitor. Daarnaast staat er ook iets over issues met kleurverschillen, dus misschien helpt de update hier ook meteen bij. Laat maar weten of 't lukt.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Niek, hier wil ik je graag bij proberen te helpen. Kun je mij dan wel voorzien van de volgende dingen:

1. Een foto van de verkeerde kleuren

2. Een foto van de kleur- en modusintellingen op de monitor

3. Een foto/screenshot van de kleurinstellingen op de computer      

Kun je daarnaast ook via Windows Update en/of apparaatbeheer kunnen kijken of de videokaart van van de computer te updaten is?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Niek1
Journeyman
Opties

Hoi Tim, bedankt voor je reactie. Bijgevoegd heb ik de fotos waar je om vroeg: https://imgur.com/a/wPXsq

De gpu is geüpdate naar  de laatste versie.

Sinds een paar dagen heb ik echter een wat groter probleem. Op willekeurige momenten, voornamelijk tijdens gamen springt het scherm ineens op zwart, zodra ik weer op source klik springt ie vanzelf weer aan en op displayport. Het gebeurt soms een hele dag niet en dan ineens 3x in een half uur. Heel af en toe hoor ik ook een soort elektrisch "zap" geluidje uit de monitor komen als dat gebeurt. Ik kan prima leven met het niet installeren van een kleurprofiel maar het is minder prettig als mn beeldscherm constant uit valt

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Oei, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling! Heb je alles nagekeken op updates?

Kun je ook de kabel eens checken?
Het linkje kan ik helaas niet openen, zou je de foto's hier toe kunnen voegen? Alvast dank!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Niek1
Journeyman
Opties

Ik heb de kabel vanmiddag omgewisseld met de meegeleverde hdmi kabel. Volgens mij is die echter HDMI 1.4 dus kan ik maar 50hz weergeven. Tot nu toe is het bij deze kabel nog niet gebeurd, maar gezien het steeds sporadisch is vind ik het moeilijk inschatten. Ook heb ik mijn grafische kaart een stresstest laten draaien en daar is ook niks gebeurd.

De foto's heb ik hieronder bijgevoegd. Mijn windows, grafische kaart en beeldscherm draaien allemaal de laatste updates en drivers

8OtAN6Y.jpgkUtNbVI.jpgt8AaBMT.png

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Vreemd .. Het lijkt dus nu wel goed te gaan. In dit geval zou ik kijken naar een hogere klasse HDMI kabel. Minstens 2.0a. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Niek1
Journeyman
Opties

Hi. Ik had dit probleem een maand geleden, en het leek even niet zo veel meer te gebeuren. Maar nu gebeurt t steeds vaker. 

Het probleem wat ik dus heb is dat om de zoveel minuten mijn scherm zwart wordt. Het lijkt wel alsof het scherm signaal verliest. Als ik via het menu van het scherm druk op input schakelt hij weer naar de goede input en verschijnt mijn beeld weer.

Ik zit op windows 10, met een r9 290. Ik heb de bijgeleverde displayport kabel vervangen maar dat bleek niks op te lossen. Ik heb het een tijd geprobeerd met een hdmi kabel, maar ik had alleen een hdmi 1.4 kabel bij de hand dus kon het beeldscherm maar op 50hz. Hier leek het echter niet meer te gebeuren. 

Een volledige reinstall van de driver software heeft niks opgelost.

Ik ben een beetje ten einde raad wat het probleem zou kunnen zijn, behalve dat het scherm zelf stuk is. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

0 Likes
Niek1
Journeyman
Opties

Na nog wat verder gezocht te hebben lijkt t te maken te hebben met de freesync ultimate mode. Als deze aanstaat krijg ik om de haverklap verlies van signaal. Op meerdere plekken op het internet lijken andere mensen hier ook last van te hebben. Is dit probleem bij samsung bekend?

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Niek, na wat onderzoek lijkt het bij Radeon zelf te liggen.

Zie hier de laatste update met in 'Resolved issues' het issue dat jij momenteel ervaart met onze monitor. Daarnaast staat er ook iets over issues met kleurverschillen, dus misschien helpt de update hier ook meteen bij. Laat maar weten of 't lukt.

rsz-846676
0 Likes
Niek1
Journeyman
Opties

Hi Bruce. Dat leek mij in eerste instantie ook. Toch heb ik ondanks een volledig schone installatie van de nieuwe update nog steeds last van de blackouts + flickering door het scherm. Nu gebeurt het zelfs als ik de verversingssnelheid op 100hz zet. Ongeacht of freesync aanstaat of niet. Inmiddels heb ik mijn monitor  3 maanden en kan ik hem nog steeds niet fatsoenlijk gebruiken volgens alle specificaties. Is Samsung zelf ook bezig met een oplossing? Neem het niemand persoonlijk kwalijk maar vind het inmiddels toch wel een beetje zonde van de nieuwe monitor van meer dan 700 euro

0 Likes