Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Witte flikkerende pixels op super ultra wide gaming monitor

(Onderwerp aangemaakt op: 01-04-2020 10:36 AM)
1135 Weergaven
VinSiel
Apprentice
Opties

Beste forum,

Ik heb onlangs de Samsung super ultra wide gaming monitor (LC49RG90) aangeschaft. Echter na aansluiten van de monitor zie ik op sommige donkere achtergronden witte flikkerende pixels. De pixels verplaatsen zich wel na iedere flikkering. Het geeft een beetje het idee van het ruisbeeld vroeger op de tv. Dit was bij mijn oude monitor niet het geval dus het eerste wat ik geprobeerd heb is de strandaard meegeleverde DP kabel te vervangen door een exemplaar van club 3d. Dit mocht niet baten dus heb ik de videokaart (GTX 1080 ti) drivers opnieuw geinstalleerd. Ook dit had helaas geen effect. Daarna realiseerde ik me dat de witte flikkerende pixels ook zichtbaar zijn tijdens opstart van de pc, waardoor het dus niet met de driver te maken kan hebben. Wat ik mij dus afvroeg: hebben meer mensen dit probleem gehad? Is dit op te lossen of is dit normaal?

12 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @VinSiel,

Welkom op de Community en gave monitor heb je in huis gehaald!

Heb je de mogelijkheid een andere PC of laptop aan te sluiten op de monitor? Zie je het dan ook terugkomen? Is het tevens mogelijk om hier een foto van te maken en met ons te delen?

rsz-846676
0 Likes
VinSiel
Apprentice
Opties

Beste BruceH,

Excuses voor de late reactie, heb het druk gehad met werk.

Ik heb de monitor nog niet aangesloten op een ander apparaat, dat ben ik nog even aan het regelen.

Wel viel het me op dat de pixels aanwezig zijn als ik de kabel uit de monitor trek (waardoor hij aanspringt en zegt geen signaal op de DP1 poort te hebben). Tevens is het alleen aan de linker kant van mijn scherm. Hierbij een foto van een stukje van het scherm waar je een enkele pixel ziet oplichten. Zoals ik al eerder zei, is dit maar voor een tiende van een seconde voor hij doorspringt naar een andere pixel. Bij voorbaat dank voor de hulp!

witte pixels.jpg

BruceH
Community Manager
Opties

Ik zie het inderdaad! Test nog even een ander apparaat, als het dan nog voorkomt, raad ik je aan dit aan te kaarten bij de verkoper. 

Dit issue hoor ik voor het eerst, dus ik kan niet 1,2,3 zeggen waar het aan ligt. Als het ook voorkomt op andere apparaten, lijkt het echt aan de monitor te liggen.

rsz-846676
0 Likes
Aemenn
Student
Opties

Beste

Ik ervaar exact hetzelfde probleem, met exact dezelfde monitor.
Ik kan met 100% zekerheid stellen dat het niet aan de bron ligt.
Reeds geprobeerd:

- wisselen kabel (Displayport 1.2, 1.4 en HDMI)

- andere bron aangesloten

- het probleem doet zich ook voor zonder enige bronaansluiting

Enkel zichtbaar in de linkerkant van het scherm.

Is hier ondertussen reeds iets over geweten?

Bijgaand nog een video dat het probleem toont.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Aemenn,

Dan voor jou hetzelfde advies: 

Test het nog even met een ander apparaat, als het dan nog voorkomt, raad ik je aan dit aan te kaarten bij de verkoper. 

Als het ook voorkomt op andere apparaten, lijkt het echt aan de monitor te liggen. Laat je weten hoe het is afgelopen? 😉

rsz-846676
0 Likes
Aemenn
Student
Opties

Hallo BruceH

Met een ander apparaat had ik ook reeds getest (- andere bron aangesloten)

Maar zoals aangegeven ligt het niet aan de bron, aangezien de monitor het probleem ook geeft zonder enige bron aangesloten (en hij dus de boodschap geeft 'no input detected'...)

Jammer genoeg betreft mijn toestel reeds een vervangend toestel (na een eerder probleem op hetzelfde model) en is de verkoper niet echt responsief. Voor het voorgaande probleem diende ik ook rechtstreeks via Samsung te gaan om tot een oplossing te komen.

Mvg

0 Likes
VinSiel
Apprentice
Opties

Ik weet niet of je wat aan heb, maar zo is het bij mij verder gegaan:

Uiteindelijk heb ik Megekko (internet winkel) benaderd voor het defecte scherm wat ze hadden verkocht aan me. Megekko zn klantenservice is/was bar slecht dus heeft uiteindelijk wel even geduurd voordat ik antwoord kreeg. Ik heb zelf samsung moeten contacten. Dat ging Megekko namelijk niet voor mij doen (wat wettelijk gezien wel moet volgensmij.. maar ja..) Contact krijgen met samsung was in het begin een beetje lastig omdat die net over gingen op thuiswerken i.v.m. COVID. Wel punten voor samsung dat ze opzich redelijk bereikbaar waren via whatsapp/facebook uiteindelijk. Met de helpdesk een standaard lijstje of 2 doorlopen waarna ze een firma stuurde om de monitor te repareren. De firma concludeerde dat er een printplaat kapot was en dat deze vervangen moest worden. Samsung had deze echter niet op voorraad dus ik zou de aanschafwaarde van de monitor terugkrijgen.  Vervolgens nog eens een maand of 2 kunnen wachten tot het geld op mijn rekening werd gestort (lang leve Megekko). Geld uiteindelijk gebruikt om maar gewoon bij Coolblue een samsung odyssey g9 aan te schaffen, want die was net op de markt. Deed even een beetje pijn in de portemonnee maar het is eerlijk waar een super monitor en hoef me geen zorgen meer te maken over een niet reagerende klantenservice.

Mvg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Aemenn, We kunnen een reparatieverzoek indienen, daarvoor kun je mij een privebericht sturen 👍

rsz-846676
0 Likes
MennoE
Explorer
Opties

Beste Bruce,

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn monitor van megekko. Daarom heb ik ook via whatsapp Samsung bericht en een kort gesprek gehad maar ik wacht nu al ruim 24u op reactie. Ik weet niet of dit normaal is en hoe zo'n procedure normaal verloopt?

Zou ik anders via jou een reparatieverzoek o.i.d. kunnen regelen?

Geen idee of dit mogelijk is maar ik gooi zomaar een balletje op ;).

Ik hoor het graag van je!

Mvg, Menno

0 Likes