Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Verticale zwarte balk UE55NU7172 LED TV

(Onderwerp aangemaakt op: 04-04-2023 12:26 PM)
1208 Weergaven
Arthur Stuur
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung LED televisie die is gekocht op 30 juli 2019. Het modelnummer is UE55NU7172. Aan de rechterkant van het beeld zit sinds 1 week een licht zwarte balk van ongeveer 20 cm breed. Na een beeldtest, reset en SW update geeft dit geen verbetering. Aangezien de LED TV nog niet heel erg (3,5 jaar) oud is ben ik op zoek naar een oplossing. Wie kan ik hierover aanspreken?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Arthur Stuur , Arthur,

Waarschijnlijk heb je de links die ik stuurde niet goed doorgelezen.
In de eerste link staat dat de leverancier je niet mag doorverwijzen naar de fabrikant.
In de tweede link staat dat de verkoper niet slechts tijdens de garantie, maar in feite onbeperkt aansprakelijk, zolang dat tenminste redelijkerwijs kan worden verlangd.
Je zult dus met Foka tot een oplossing moeten zien te komen.
Als je het niet eens kunt worden met de leverancier, kun je hier gebruik van maken:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-...
In de link naar de UNETO-VNI staat echter wel dat de tv een gemiddelde gebruiksduurverwachting van 4 jaar heeft.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
11 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Arthur Stuur,

Even vooraf. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv.
De volledige Model Code zal UE55NU7172UXXH zijn. Deze staat op de sticker achterop de tv.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
 Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar is deze tv toentertijd aangeschaft?

Zou je de beeldtest overnieuw willen doen en dan volgens deze eisen -> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. 
Daarna graag, ter beoordeling, de foto’s hiervan posten.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen Arthur, @Arthur Stuur ,

Gaat het nog lukken om een beeldtest te doen?

signatureee
Groet, Dick

Arthur Stuur
First Poster
Opties

Ik heb zojuist een test gedaan, maar dat heeft niets geholpen Ik heb de foto's hiervan erbij gedaan.20230503_194022.jpg20230503_194059.jpg20230503_194149.jpgIMG-20230501-WA0002.jpg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Bedankt voor de foto's. Een beeldtest lost het probleem ook niet op.
Hier is sprake van een defect aan het beeldscherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze is voorbij. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de UNETO-VNI:
https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615
Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Arthur Stuur
First Poster
Opties

De TV is gewoon bij FOKA in Rotterdam gekocht en heeft 499 Euro gekost.
Ik kan natuurlijk nooit als consument weten dat dit geen product is voor de Nederlandse markt. En het was zeker geen stunt aanbieding! Gewoon de normale prijs, die bij alle andere aanbieders destijds de prijzen waren. Dus dat is volgens mij onzin en is zeker niet de rede dat deze TV nu defect is volgens mij. Tenslotte staat er gewoon Samsung op en vertrouw er op dat dit een goed product is. Ik blijf van mening dat deze te snel defect is gegaan.

0 Likes
Arthur Stuur
First Poster
Opties

Hallo Dick,

ik zie dit bij Kameraexpres:

Defecte televisie

Wanneer je een defecte televisie hebt, bieden de fabrikanten vanaf een bepaald formaat een homeservice aan. Je hoeft dan niet langs te komen met de televisie, maar er zal een monteur bij jou thuis langs komen om waar mogelijk de reparatie direct uit te voeren. 

Is de twee jaar fabrieksgarantie verlopen en heb je geen 5 jaar garantiecertificaat bij Kamera Express? Dan kun je de defecte televisie zelf aanmelden bij de fabrikant. In het geval van een prijsopgave zal de fabrikant altijd een bepaalde coulance toepassen op basis van de leeftijd en aanschafwaarde van de televisie. 

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Waarschijnlijk heb je de links die ik stuurde niet goed doorgelezen.
In de eerste link staat dat de leverancier je niet mag doorverwijzen naar de fabrikant.
In de tweede link staat dat de verkoper niet slechts tijdens de garantie, maar in feite onbeperkt aansprakelijk, zolang dat tenminste redelijkerwijs kan worden verlangd.
Je zult dus met Foka tot een oplossing moeten zien te komen.
Als je het niet eens kunt worden met de leverancier, kun je hier gebruik van maken:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-...
In de link naar de UNETO-VNI staat echter wel dat de tv een gemiddelde gebruiksduurverwachting van 4 jaar heeft.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Arthur Stuur
First Poster
Opties
Hallo Dick,
Het internet staat vol met het dezelfde defect aan Samsung LED TVs van ongeveer dezelfde leeftijd. Het is gewoon een probleem in dit type TV'S. En ik weet ook al welk probleem het is. De achtergrond verlichting LED strips zijn defect aan de rechterkant. Dat zullen jullie ook wel weten zo langzamerhand. Deze strips moeten vervangen worden en dan werkt alles weer. Dat kun je zo opzoeken. Ik ga ervan uit dat Samsung dit probleem kosteloos gaat oplossen, gezien de geringe leeftijd van deze tv. Tenslotte is het een Samsung product.

Met vriendelijke groeten,
Arthur Stuur
0 Likes