op 25-03-2018 01:41 AM
Hoe kan ik zowel geluid tegelijk uit de tv speakers als via de optische uitgang krijgen? Ik moet nu kiezen uit of geluid van tv of geluid externe speakers maar ik wil beiden, zonder een hdmi extractor te gebruiken.
op 26-03-2018 02:05 PM
Goeiemiddag @Evc! Wat luidsprekers betreft is het toch het een of het ander vrees ik. Mag ik vragen waar je deze opstelling precies voor nodig hebt? Wellicht weet ik een andere oplossing
op 26-03-2018 02:49 PM
Ik heb een bestaande analoge stereo installatie met 2 luidsprekers achter mij en daarop heb ik momenteel de line out uitgang van de Horizon box op aangesloten. Het televisie geluid gebruik ik dan als een soort derde luidspreker waardoor ik door te spelen met de volumes een mooi 2.1 geluidbeeld heb.
Dit werkt dus nog steeds ook met mijn nieuwe Samsung televisie echter niet voor geluid dat niet uit de Horizon box komt maar bijvoorbeeld uit de Youtube app die ik via de televisie nu kan afspelen. Ik wilde dus de optische uitgang van OneConnect hiervoor gebruiken maar die werkt blijkbaar alleen als ik in het keuze menu voor externe speaker kies. Ik had gehoopt dat de optische uitgang altijd zou werken/aan zou staan.
op 26-03-2018 03:10 PM
Neen, helaasch.. Elke luidspreker optie schakelt de andere opties automatisch uit. Om ditzelfde effect te behalen zou ik toch kijken naar een leuk 2.1 setje met HDMI ARC en/of Optische aansluiting. Op die manier kan je dan ook instellen dat alles wat zowel van de TV als vanaf de Horizon Box binnenkomt ook naar de speakerset gaat.