Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Tv S95C en soundbar hw-q990c problemen met geluid via HDMI earc

(Onderwerp aangemaakt op: 27-11-2023 10:23 PM)
724 Weergaven
Wimber
Journeyman
Opties

Sinds twee weken heb ik een Samsung s95c tv en hw-q990c soundbar.

het viel me in de eerste week op dat een keer het geluid wegviel en de soundbar mute opgaf. Na uit aanzetten was het weer goed.

later in de week was bij aanzetten opeens geluid uit. Uit aan was weer de oplossing,

nu is het zo dat het geluid am gaat bij opstarten van tv, en binnen minuut geluid uit gaat of meteen geen geluid. Na even zegt de soundbar tv speaker mute. Ik probeer dan die mute dan uit te zetten op tv  maar dat lukt niet. De HDMI arc kabel er uit en/ofgeluid naar Bluetooth zetten geeft wel geluid. Of soundbar uitzetten geeft tv gewoon geluid.

werkt het geluid wel dan kan ik weer hele avond via HDMI earc afspelen….

als probleem aangemeld bij mediamarkt. Daarop gebeld door Samsung en die dacht dat het aan de kabel ligt. Mediamarkt weer gebeld maar daar kom ik niet door heen. Mij lijkt een nieuwe kabel mogelijk de oplossing, ik zie namelijk bij de tv bij uitvoer de soundbar staan met afwisselend HDMI en HDMI earc wisselend.

of is er een bug zoals ik hier bij anderen lees?

het lukt me ook niet om via wifi te koppelen. Tv zat bekabeld en soundbar heb ik wifi aangezet via smartings. Tv naderhand wifi aan gezet, maar nergens zie ik hoe ik de sb en tv kan koppelen.

anders had ik dat als uitwijk voor HDMI earc. Bluetooth ondersteund namelijk geen dolby atmos.

 

herkend iemand het probleem?

kan iemand aangeven hoe ik stapsgewijs de tv via wifi afkan spelen naar de soundbar.

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Wimber
Journeyman
Opties

Vandaag samsung remote hulp uiteindelijk aan de lijn.
Dit weekeinde wel de Soundbar teruggezet naar fabrieksinstellingen en andere kabel geprobeerd. Geen succes.
Samsung kon niets vinden, alleen hdmi earc kwam niet goed op. 
Diepe fabrieksreset door samsung gedaan, half uur uit en toen weer aangezet.
Complete installatie weer verwerkt, zonder backup terug te zetten van apps en instellingen.
Geluid werkt nu goed, zelfs bij Ziggo next box heb ik op alle luidspeakers nu geluid. Voorheen alleen op soundbar en niets op de achter boxen.
Dit lijkt nu de oplossing! Ik kijk het een paar dagen aan 🙂

Wel zie ik in de tv instellingen nu geluid via Soundbar 990c(HDMI) staan. Samsung verwacht daar (HDMI Earc) moet staan. Wel heb ik Dolby atmos geluid bij een netflix film. Dus het is goed aangesloten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Johanneslol
Explorer
Opties
Ik heb zelf deze tv niet. Maar dit klinkt inderdaad als een Hdmi handshake die fout gaat. Dat kan inderdaad aan een kapotte kabel zijn.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Wimber, goedemorgen.

 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Is het je nog gelukt? Heb je zowel de TV als je soundbar al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? En heb je intussen ook al een andere kabel geprobeerd? 


Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Wimber
Journeyman
Opties

Hoi Martijnk 
Ik heb nog geen reset gedaan. Hoe werkt  dat bij beide apparaten?
Heb je daarvoor een handleiding?

Kabel nog niet geprobeerd, dacht eerst dat Mediamarkt die zo zou leveren, maar dat is niet gratis. Ze sturen een monteur zeggen ze.
Ik heb nog een high speed 2.1 hdmi kabel liggen met ethernet, 48 Gb  en 4K vermeld. Ik zie geen earc vermelding erop. Zou die kunnen werken?
Anders belk ik deze week een keer in voor remote hulp.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Via het menu op je TV kan je de TV terugzetten naar de fabrieksinstellingen, de soundbar kan je resetten door een knoppencombinatie in te drukken.

 

Hier bij de links naar de handleidingen van beide producten:

 

• Soundbar - https://bit.ly/3sTNKst - Pagina 28 (User Manual)

• TV - https://bit.ly/3RiIvMd - Pagina 170 (e-Manual)

 

Ook zie je hier staan of er een nieuwe update beschikbaar is voor jouw TV/soundbar 😉

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
Wimber
Journeyman
Opties

Vandaag samsung remote hulp uiteindelijk aan de lijn.
Dit weekeinde wel de Soundbar teruggezet naar fabrieksinstellingen en andere kabel geprobeerd. Geen succes.
Samsung kon niets vinden, alleen hdmi earc kwam niet goed op. 
Diepe fabrieksreset door samsung gedaan, half uur uit en toen weer aangezet.
Complete installatie weer verwerkt, zonder backup terug te zetten van apps en instellingen.
Geluid werkt nu goed, zelfs bij Ziggo next box heb ik op alle luidspeakers nu geluid. Voorheen alleen op soundbar en niets op de achter boxen.
Dit lijkt nu de oplossing! Ik kijk het een paar dagen aan 🙂

Wel zie ik in de tv instellingen nu geluid via Soundbar 990c(HDMI) staan. Samsung verwacht daar (HDMI Earc) moet staan. Wel heb ik Dolby atmos geluid bij een netflix film. Dus het is goed aangesloten.