Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-S60A and Alexa

(Onderwerp aangemaakt op: 28-06-2021 12:09 PM)
743 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

8lettersuk
Journeyman
Opties

Hey daar ik ben op zoek naar wat hulp bij het aansluiten van Alexa en een Samsung Soundbar met Alexa Built-in.
Ik heb de Soundbar (HW-S60A) zonder problemen toegevoegd aan SmartThings. SmartThings en Alexa waren al gekoppeld.
De Alexa App laat de Soundbar zien. SmartThings laat de Soundbar zien. SmartThings laat zien dat hij gekoppeld is aan Alexa.
Ik kan de Soundbar echter niets laten doen via spraakbesturing. "Alexa" krijgt geen reactie van de soundbar. Ik heb alle instructies gevolgd en online gezocht naar hulp bij het verbinden van de twee om te zien of ik een verbinding over het hoofd heb gezien.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
8lettersuk
Journeyman
Opties

Samsung antwoordde: "Helaas is deze functie niet in alle regio's beschikbaar en volgens onze specificaties wordt Alexa momenteel nog niet ondersteund door onze soundbars in de Benelux. Een toekomstige update zal daar hopelijk verandering in brengen."
Voor de HW-S60A/XN (NL versie) - In de BeNeLux is het nog steeds uitgeschakeld via de software.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @8lettersuk ,

Deze link heb ik een keer eerder gepost in het forum.
Het gaat over een ander type, maar schijnt te werken:

https://www.youtube.com/watch?v=AXf09IlhFW8

signatureee
Groet, Dick

8lettersuk
Journeyman
Opties

Bedankt Dick

Helaas had ik deze video al geprobeerd, want het is het eerste zoekresultaat voor hw-s60 en alexa.
De HW-S60A heeft geen extra apparaat nodig omdat Alexa is ingebouwd en er een microfoon in de soundbar zit.
Ik zie de soundbar in de Alexa app en in SmartThings app maar ik krijg de soundbar niet geactiveerd op het Alexa wake word.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @8lettersuk ,

Geen dank! Op welk device staat SmartThings?
Heb je de laatste versie van SmartThings erop (1.6.68)?
Er waren wat problemen met de 1.6.67 versie..

signatureee
Groet, Dick

8lettersuk
Journeyman
Opties

1.7.67.29 maar dat is de nieuwste voor android (06/06/2021)

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @8lettersuk ,

Zelf heb ik een iPhone, dus een andere versie. Sorry. Er zijn wel meer problemen over Alexa beschreven.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, want anders sta ik ook even blanco:
https://eu.community.samsung.com/t5/audio-video/problems-with-alexa-on-hw-s60t-soundbar/td-p/2363982

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
8lettersuk
Journeyman
Opties

Na overleg met support blijkt dat Samsung deze functie in Benelux heeft uitgeschakeld. Dus ondanks dat ik alexa apparaten heb en Amazon hier alexa apparaten verkoopt heeft Samsung de functie waar ik de soundbar voor gekocht heb verwijderd. Het lijkt erop dat mijn enige optie is om het terug te sturen en een Sonos Beam te kopen. 😞

Oplossing
8lettersuk
Journeyman
Opties

Samsung antwoordde: "Helaas is deze functie niet in alle regio's beschikbaar en volgens onze specificaties wordt Alexa momenteel nog niet ondersteund door onze soundbars in de Benelux. Een toekomstige update zal daar hopelijk verandering in brengen."
Voor de HW-S60A/XN (NL versie) - In de BeNeLux is het nog steeds uitgeschakeld via de software.

BVeen
First Poster
Opties

Graag zou ik deze functionaliteit toegevoegd hebben. En op de hoogte gehouden worden wanneer dit toegevoegd gaat worden.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @BVeen, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Als ik de specificaties bekijk van de HW-S60A zie ik staan dat deze geen ondersteuning heeft voor een spraakassistent of dit in de toekomst via een update wordt toegevoegd is ons niet bekend. Dat is voor ons ook afwachten, zodra er een update wordt uitgerold kan je deze ook via SmartThings installeren.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes