Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-N400 verliest optische connectie met Samsung Q70 tv

(Onderwerp aangemaakt op: 20-04-2020 06:39 PM)
922 Weergaven
Freeflyer
First Poster
Opties

Sedert enkele weken hebben wij een Samsung tv Q70 (modelcode QE49Q70RALXXN)

Daarop hebben we een Samsung soundbar HW-N400 aangesloten via enkel optische kabel.

Via de instellingen op de tv hebben we voor audio uitvoer “Optisch” gekozen.

Dit werkt voor enkele dagen goed maar soms na een paar dagen bij het aanzetten van de tv en het verhogen van het volume zien we op de tv verschijnen dat hij kiest voor “tv luidspreker” als audio uitvoer.

De soundbar gaat niet meer mee in volume maar staat toch aan. Display toont “D.IN”

We vinden geen aanleiding hoe dit kan gebeuren.

We kunnen dit alleen terug aanpassen door naar de tv instellingen te gaan.

Dit fenomeen gebeurt niet tijdens het tv kijken, enkel bij het aanzetten van de tv maar heel onregelmatig.

Als extra info kan ik nog het volgende meegeven:

Wanneer als naar behoren werkt en we verhogen of verlagen het volume dan verschijnt op de tv “[AV] Soundbar A400N-series” + het volume in een getal uitgedrukt aan de linkerkant van het scherm.

Op hetzelfde moment verschijnt op het display van de soundbar zelf een “+” of een “–” teken.

Nu, wanneer het probleem zich voordoet zoals bovenaan in dit bericht vermeld en ik stel terug “Optisch” in als audio uitvoer via de tv instellingen dan gebeurt het volgende:

Wanneer we het volume verhogen of verlagen dan verschijnt op de tv “Samsung (optisch)” en een “+” of “–” teken aan de linkerkant van het scherm.

Op hetzelfde moment verschijnt op het display van de soundbar zelf een getal dat het volume aanduid.

Iemand met het zelfde probleem?

0 Likes
9 Antwoorden
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Freeflyer!

Bedankt voor jouw bericht en de heldere uitleg, dat scheelt een hoop. Deze issue is me niet volledig onbekend, kun je de huidige software versie van jouw tv aan mij doorgeven? Je vind deze in het menu.

'Instellingen' > 'Ondersteuning' > 'Contact opnemen met Samsung' (of 'Over deze tv'). 

Groetjes,

Joey

Freeflyer
First Poster
Opties

Hallo Joey,

Bedankt voor je reactie!

Huidige softwareversie is 1352

Mvg,

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hallo @Freeflyer

Bedankt voor jouw reactie :winking-face: Er is inmiddels een nieuwe softwareversie voor jouw tv beschikbaar. Je kunt deze vinden op de productpagina onder 'Ondersteuning'. Momenteel kun je deze update enkel via USB installeren en dit zal nog niet automatisch gebeuren. Hoe dat precies in z'n werk gaat, vind je hier. Ik raad je aan om de tv te updaten. 

Laat je me weten of het de issue met de connectie heeft verholpen? 

0 Likes
Freeflyer
First Poster
Opties

Hallo Joey

Ik heb de software ondertussen aangepast naar de nieuwste versie.

Ik volg het nu even op of dit het probleem heeft opgelost aangezien het zich niet altijd voordoet.

Mvg

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Bedankt voor de update @Freeflyer! Houd je me op de hoogte? 

0 Likes
Freeflyer
First Poster
Opties

Hallo Joey,

De update heeft niks uitgehaald. Deze week bij het aanzetten van de TV hoorde ik onmiddellijk al dat zowel de tv luidspreker als de soundbar signaal gaf. Nog voor ik het volume wilde aanpassen.

Ik moest terug in het tv menu de uitgang veranderen van tv luidspreker naar optisch.

Ik hoop dat je me verder kan helpen.

Groeten

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Goedenavond @Freeflyer

Balen dat de update eigenlijk niets heeft uitgehaald. Is het dan misschien een optie om de soundbar met een HDMI-kabel aan te sluiten op de tv? 

Groeten Joey

0 Likes
Freeflyer
First Poster
Opties

Joey,

De soundbar is momenteel via HDMI aangesloten.

Nog even afwachten wat het resultaat hiervan is.

Mvg

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Dat ziet er goed uit @Freeflyer 😄 Hopelijk klinkt het allemaal net zo goed, ik ben benieuwd! 

0 Likes