op 27-12-2018 11:24 AM
Sinds enkele dagen kan ik mijn Soundbar niet meer verbinden met HDMI.
In de luidspreker lijst kan ik hem "aanklikken" zodat de TV begint te zoeken met Anynet+, maar er komt geen geluid uit .
Anynet+ staat aan. TV reeds gereset .
Iemand een idee ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-12-2018 07:20 PM
Beste JoeriS,
Alvast dank voor je antwoord. Heb de Sounbar momenteel gekoppeld via Bluetooth, werkt ook, maar vond het geluid beter via HDMI.
Kan de Soundbar ook verbinden met Wi-Fi, en bedienen met de Samsung Multiroom app.
Dus alles werkt behalve mijn HDMI verbinding. Heb ook nog de HDMI kabel omgewisseld met de goed werkende kabel van mijn Telenet decoder, dit zonder resultaat, dus de kabel is het zeker niet.
Ook reeds de decoder op de HDMI4-ARC poort aangesloten, en deze werk hier ook perfect, dus de HDMi ingang is het ook niet.
Lijkt eerder een TV probleem ?
Groeten Stefan.
op 31-12-2018 02:10 PM
Zo hee, gelijk alle info die ik mogelijk ook nog nodig had. Ik zie zo ook dat je hem in ieder geval helemaal up-to-date hebt. Nu zou de test op een andere TV nog steeds zeer waardevol zijn, maar ik wil je ook graag iets anders aanbieden. Namelijk een Extern Beheer afspraak. Zo logt een collega via internet in op je TV om zo je HDMI poort(en) te controleren. Als dit jou ook wat lijkt ontvang ik graag het volgende via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden):
- je naam, tel nr, email- en huisadres;
- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.
Dan ga ik ermee aan de slag
op 27-12-2018 01:14 PM
Waarschijnlijk werkt Anynet+ niet, omdat de TV niet met de Soundbar verbind, aangezien Anynet+ enkel dient om de afstandbediening van beide toestellen te koppelen.
Verschillende HDMI kabels geprobeerd --> NOK
Vindt dit een eigenaardig fenomeen, daar deze opstelling 3 dagen geleden nog perfect werkte en ik niets verandert heb.
Heeft dit misschien met een update te maken ? Of met een of andere instelling van de TV ?
op 28-12-2018 03:15 PM
Goeiemiddag @Festan! Wat vervelend om te horen dat er geen geluid meer uit je soundbar komt. Heb je toevallig al kunnen testen of een andere verbinding wel geluid geeft? Optische kabel bijvoorbeeld, of door via Bluetooth iets van een smartphone/tablet te streamen. Ik hoor graag van je.
op 28-12-2018 07:20 PM
Beste JoeriS,
Alvast dank voor je antwoord. Heb de Sounbar momenteel gekoppeld via Bluetooth, werkt ook, maar vond het geluid beter via HDMI.
Kan de Soundbar ook verbinden met Wi-Fi, en bedienen met de Samsung Multiroom app.
Dus alles werkt behalve mijn HDMI verbinding. Heb ook nog de HDMI kabel omgewisseld met de goed werkende kabel van mijn Telenet decoder, dit zonder resultaat, dus de kabel is het zeker niet.
Ook reeds de decoder op de HDMI4-ARC poort aangesloten, en deze werk hier ook perfect, dus de HDMi ingang is het ook niet.
Lijkt eerder een TV probleem ?
Groeten Stefan.
op 28-12-2018 07:31 PM
Wauw, dat is al een aardig uitgebreide test, bedankt! Het zou inderdaad goed in de TV kunnen zitten. Zou ik daar ook de modelcode van mogen? Dan weet ik mijn mogelijkheden wat beter. En ben je anders heel toevallig in de gelegenheid om je soundbar op een andere TV met HDMI ARC te testen? Dan weten we het helemaal zeker.
op 28-12-2018 07:48 PM
Doe mijn best om dit euvel op te lossen 😉
Hier is de gegevens van mijn TV toestel :
op 31-12-2018 02:10 PM
Zo hee, gelijk alle info die ik mogelijk ook nog nodig had. Ik zie zo ook dat je hem in ieder geval helemaal up-to-date hebt. Nu zou de test op een andere TV nog steeds zeer waardevol zijn, maar ik wil je ook graag iets anders aanbieden. Namelijk een Extern Beheer afspraak. Zo logt een collega via internet in op je TV om zo je HDMI poort(en) te controleren. Als dit jou ook wat lijkt ontvang ik graag het volgende via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden):
- je naam, tel nr, email- en huisadres;
- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.
Dan ga ik ermee aan de slag
op 05-03-2019 01:36 PM
Beste Joeri, ik hoop dat ik op deze wijze mag inhaken, aangezien ik precies hetzelfde probleem heb als in deze post beschreven. Ik heb diverse fora afgestruint op zoek naar een oplossing voor dit probleem en heb e.e.a. ook al uitgeprobeerd. Kort samengevat: Ik heb afgelopen weekend de Samsung HW-MS650 cadeau gekregen op mijn verjaardag (op advies van mezelf 😉 Ik dacht: stekker in stopcontact, HDMI kabel in ARC en genieten maar...
Helaas geen geluid. Toen van alles geprobeerd en tenslotte via tips op internet het volgende gedaan: Firmware update gecheckt: niet nodig. TV gereset, beide apparaten van de stroom af en alle kabels uit de TV. Toen TV opgestart met alleen HDMI in ARC. Soundbar weer aan en warempel kreeg ik keurig geluid via de soundbar. Helaas gisteren weer geen geluid. (Anynet+ herkent ook de soundbar niet meer) Ik heb toen voor de snelle actie alleen de TV van de stroom gehaald en toen werkte het weer. Vandaag werd ik door mijn vrouw gebeld, hevig teleurgesteld dat er weer geen geluid geproduceerd werd. De moed zakt me in de schoenen. Ik heb bewust voor de Samsung soundbar gekozen, niet alleen vanwege de goede recenties, maar juist ook om connectieproblemen te voorkomen, die er nog wel eens zijn vanwege verschillende merken.
Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is, want dit zou een enorme teleurstelling zijn!! HELP
Mijn TV is een Samsung UE48JU6000W, volgens de TV zelf met de laatste Firmware versie is uitgevoerd.
op 06-03-2019 02:36 PM
@Niditro Ik zou hier graag een meekijkafspraak voor inplannen, zodat een expert jou van afstand kan ondersteunen. Zou je dat willen? Ik ontvang dan graag je NAWTE-gegevens en een voorkeursdag- en tijd voor de afspraak via een privébericht.
op 05-05-2019 05:34 PM
In januari dit jaar kreeg ik plots mijn Soundbar niet meer verbonden via HDMI-ARC met mijn TV ! Na een afspraak via Extern Beheer mijn Soundbar binnengebracht voor herstelling bij Saturn waar het volledig is misgelopen met de verzending naar Samsung. Soundbar was stuk gegaan bij transport, dus heb ik na wat telefonisch verkeer een nieuw toestel gekregen.
Nu komt het , NA 3 MAANDEN, heb ik nu weer IDENTIEK hetzelfde probleem. Hoe is dit mogelijk zeg ??!!
Alle mogelijke dingen geprobeerd. Geen resultaat.
Wat ik wel gemerkt heb is, dat bij het koppelen van de universele afstandbediening, ik het de Soundbar niet kan aan- of uit zetten via dit menu.
Lijkt mij sterk dat dit nu weer aan de Soundbar ligt ? Koppelingsprobleem TV <--> Soundbar ??
Alle andere functies werken op de Soundbar, maar ik wil nog steeds deze verbinding gebruiken via HDMI-ARC , daar dit het beste geluid geeft en het gemakkelijkste is in gebruik, omdat hij zo automatisch aan schakelt en ik maar één afstandbediening nodig heb.
Wat kunnen we hier aan doen ? Ik heb het er volledig mee gehad vandaag, na uren zoeken en "prullen" met aansluitingen !
Groeten, Stefan