Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar aansluiten op oudere tv

(Onderwerp aangemaakt op: 02-11-2018 10:38 PM)
4806 Weergaven
Mikeniekoop
Student
Opties

Ik heb de Soundbar HW-MS550 gekocht en wil deze aansluiten op de Samsung LE32D403E2W via een HDMI kabel maar er komt geen geluid uit de soundbar. Ik vroeg me af of dit komt omdat de tv te oud is?

0 Likes
10 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Mieke! Het is niet perse dat je TV te oud is, maar dit model beschikt niet over de benodigde aansluitingen om gebruik te kunnen maken van de soundbar. Hiervoor heb je een HDMI ARC poort nodig, en daar beschikt deze niet over. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Mikeniekoop
Student
Opties

Hi Joeri! Dank voor je antwoord! Zou je de response nog kunnen checken en of je de specificaties van het juiste model voor je hebt? Mijn tv heeft dacht ik wel eem HDMI poort. Of is HDMI arc weer iets anders?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Klopt :smiling-face: HDMI ARC is iets anders dan een "gewone" HDMI poort. Met HDMI ARC kan er zowel audio ontvangen als verstuurd worden namelijk, wat essentieel is voor soundbars en/of Home Cinema Sets.

0 Likes
Mikeniekoop
Student
Opties

Ah dank voor de uitleg! Dus er zit bij dit model tv niet veel anders op dan een meer recent model aanschaffen (wil ik gebruik kunnen maken van de soundbar)?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Om gebruik te kunnen maken van de soundbar wel ja. Al zou je eventueel ook al gebruik kunnen maken van de soundbar als de TV over een optische audio uitgang beschikt, dat is namelijk ook nog een mogelijkheid. En laatst genoemde is naar mijn weten al jaren standaard op al onze TV's.

0 Likes
Mikeniekoop
Student
Opties

image.jpg

Hoi Joeri, ik heb een foto gemaakt van de achterkant van de televisie. Volgens mij zit er geen optische audio uitgang bij?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Nee, klopt! Op dit model niet. Sorry als ik hier onduidelijk mee overkwam, maar ik bedoelde ook meer dat als je voor een nieuwe TV gaat kijken de kans erg groot is dat er sowieso een optische poort op zit. 

0 Likes
Gedema
First Poster
Opties

Hallo, Ik heb een soundbar Samsung HW-MS550. Die heeft ARC aansluiting etc. Bij afspelen video krijg ik geen geluid. Dat doet zich ook voor bij het afspelen van een CD. De rest werkt prima. Ik heb een Sony tv model KDL 40EX500. Optische kabel en tulpstekkers aangesloten maar geen geluid. Wie geeft het verlossende antwoord. Bedankt vast.

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
Ik vermoed dat de uitgang van de tv via het menu van de tv zelf ingeschakeld moet worden.
0 Likes