Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Scherm probleem LCD/LED/BACKLIGHT stuk???

(Onderwerp aangemaakt op: 30-10-2020 08:17 AM)
710 Weergaven
Japie_Krekel
Journeyman
Opties

Hoi allemaal,

Ik ben in bezit van een Samsung ME65B (LH65MEBPLGC/EN). 

Deze geeft een grote donkere plek in het midden heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? het scherm is al wat ouder maar was destijds peperduur! En ik vind het zonde om het bij het vuil te zetten wellicht is er een oplossing voor? Alle suggesties zijn welkom!!

(foto's bijgevoegd) DSC_2311.JPGDSC_2312.JPGDSC_2308.JPGDSC_2307.JPG

Gr Japie

0 Likes
9 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Da's inderdaad ouderdom. 7 jaar oud dit model. Oplossing is nieuw paneel, maar denk dat nieuwe tv goedkoper is.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Japie_Krekel
Journeyman
Opties

Hoi Rohit, dankjewel voor je antwoord...ik was er al bang voor. Echt wel zuur dit ik heb schermen van 100 euro die al langer meegaan... dus je verwacht van een scherm zoals dit in deze prijsklasse dat dat minstens ook zo zou moeten zijn.  

Heel zuur dit , nogmaals wel erg bedankt voor de reactie. 

Gr. Jaap

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Jaap,

ik begrijp je volkomen, dit is ook een probleem wat heel veel factoren heeft en ik hoop dat je er wel 6-7 jaar goed gebruik van hebt gemaakt en plezier van had! Ik ga @BruceH vragen of hij iets voor je kan betekenen voor een nieuwe aankoop :smiling-face:

0 Likes
Japie_Krekel
Journeyman
Opties

Hoi Rohit,  ouderdom van dit scherm,  is dit dan een inbrand probleem of iets dergelijks? Ik probeer het een beetje te begrijpen.  Wbt een nieuwe aankoop daar wil ik eerst even over nadenken. ...Ik ga me natuurlijk ook wel even oriënteren op de rest van de markt.

Gr. Jaap

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Jaap, dit kan inderdaad komen door inbranding maar dan merk je het toch duidelijk als in bijvoorbeeld een logo van een zender ofzo. Door de jaren heen kunnen deze plekken gewoon veel minder kleur weergeven dan andere stukken op het scherm, daarom is het donkerder dan de rest. Dit is een probleem wat alle fabrikanten hebben. Ik zelf zou een OLED aanraden als je veel tv kijkt en films. Qled komt ook aardig in de buurt qua beeldkwaliteit tegenover een OLED. Maar zolang je nu nog tv kunt kijken snap ik wel dat je niet meteen een ander wilt.
0 Likes
Japie_Krekel
Journeyman
Opties

Hoi Rohit, Kan idd wel TV kijken al is het wel irritant, dus heb ik hem aan de klant gezet en mijn oude LG aan de muur gehangen dus ik zit niet zonder tis alleen een 42 inch.  Stiekem hoop ik dat ik tegen een ander (wellicht gebruikt)  panel voor de E65MB aanloop, dan zou ik ook geholpen zijn natuurlijk (op mijn E65MB zit ook een touch functie weliswaar een voorzet module geloof ik maar toch....). Weten jullie niet een begraafplaats/sloperij voor oudere parts?  Want die nieuwwaarde LCD voor dit type slaat echt nergens op hij was al enorm duur, dan zijn de parts ook nog es onbetaalbaar.... ;-).

Nou ja iig mocht je iets hierin kunnen betekenen of wat weten hoor ik het wel graag.   Voor nu maar even de LG......

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
nee zou niks weten alleen Markplaats haha.
Japie_Krekel
Journeyman
Opties

dank je , ik heb een oproep geplaatst (you never know)  wie weet. Daarnaast zou er misschien een kans zijn dat de prijzen voor de panelen wat lager worden? nu staan die ook alleen maar opgeslagen... je zou zeggen dat ze er ooit vanaf moeten? ..weggooien of recyclen is alleen maar meer geld verstrooien.. ik gok het erop en zie wel. mocht er iets voorbij komen laat het me gerust weten. dank voor je tijd . fijn weekend toegewenst. 

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
ik hoop het voor je succes!
0 Likes