op 09-11-2023 09:41 PM
Goedendag,
Ik had afgelopen dagen soms dat er al een probleem was om geluid via de soundbar te horen bij gebruik tv.
Nu sinds vandaag komt er geen geluid uit de soundbar via de hdmi aangesloten op de tv.
De soundbar doet het wel als ik via bleu tooth van de smartphone .
Heb ik de TV aan staan en schakel ik de soundbar in dan komt op het scherm " audio systeem actief ".
Er word automatisch over geschakeld van geluid tv naar geluid soundbar maar er komt geen geluid uit.
De aansluitingen van de TV en de soundbar gaat in beide gevallen via eARC.
Het lijkt mij vreemd dat een HDMI 2.1 kabel waar verder niets mee gebeurt zomaar niet meer goed werkt.
Had nog wat oudere hdmi kabels liggen maar ook dat levert geen resultaat op.
Wie weet de oplossing en wat het probleem kan zijn.
Alvast bedankt voor Uw reactie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-11-2023 08:59 PM
Dick bedankt voor je reactie.
Ik zou vanmiddag bezig met de oplossing die jij mij adviseerde.
Maar ken je het verhaal van iemand die met kiespijn naar de tandarts gaat en als hij daar is dan is de kiespijn weg.
Nu was het bij mij geen kiespijn maar een geluidsprobleem.
Ik doe vanmiddag de televisie aan en daarna de soundbar en tot mijn positieve verbazing word ook de soundbar geactiveerd en er komt geluid uit,alles uitgetest maar op alle fronten geluid met dts,dolby en dolby atmos.
Wat mij donderdag op geen enkele wijze lukte werkt het nu.
Ik heb donderdag een andere kabel gebruikt,stroom van de tv en van de soundbar maar die bleef vanaf de tv dood.
Dus waarom het nu plotseling wel werkt weet ik echt niet,ben uiteraard wel blij.
Maar de tip van Dirk blijf ik bewaren nm beide volumetoetsen tenminste 5 seconden ingedrukt houden.
Mocht het probleem zich weer voor doen ga ik dat eerst proberen en anders meld ik me weer.
Deze soundbar is trouwens een topper en dan vooral met dolby atmos,of je er midden in zit.
Bedankt voor de reactie en groetjes,
Henk.
op 10-11-2023 08:14 AM
Goedemorgen @Handige Harry ,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN. Zou je de soundbar willen resetten?
Met de soundbar ingeschakeld. Houd op de bar beide volumetoetsen tenminste 5 seconden ingedrukt.
“INIT” verschijnt op het display. De soundbar wordt dan opnieuw opgestart.
Eventueel de soundbar en de tv een poos spanningsloos zetten.
op 11-11-2023 08:06 AM
11-11-2023 08:58 AM - bewerkt 11-11-2023 09:11 AM
op 11-11-2023 08:59 PM
Dick bedankt voor je reactie.
Ik zou vanmiddag bezig met de oplossing die jij mij adviseerde.
Maar ken je het verhaal van iemand die met kiespijn naar de tandarts gaat en als hij daar is dan is de kiespijn weg.
Nu was het bij mij geen kiespijn maar een geluidsprobleem.
Ik doe vanmiddag de televisie aan en daarna de soundbar en tot mijn positieve verbazing word ook de soundbar geactiveerd en er komt geluid uit,alles uitgetest maar op alle fronten geluid met dts,dolby en dolby atmos.
Wat mij donderdag op geen enkele wijze lukte werkt het nu.
Ik heb donderdag een andere kabel gebruikt,stroom van de tv en van de soundbar maar die bleef vanaf de tv dood.
Dus waarom het nu plotseling wel werkt weet ik echt niet,ben uiteraard wel blij.
Maar de tip van Dirk blijf ik bewaren nm beide volumetoetsen tenminste 5 seconden ingedrukt houden.
Mocht het probleem zich weer voor doen ga ik dat eerst proberen en anders meld ik me weer.
Deze soundbar is trouwens een topper en dan vooral met dolby atmos,of je er midden in zit.
Bedankt voor de reactie en groetjes,
Henk.
op 12-11-2023 07:14 AM
Goedemorgen @Handige Harry ,
Bedankt voor je leuke feedback! De wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉.
In ieder geval opgelost. Houd het voorlopig even in de gaten.
Fijne dag!